روی موج خبر

۱۳۹۵/۱۰/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۴۵۲

آزادی حلب، پیروزی جبهه انقلاب است؛ باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران، در خطبه‌های دیروز با اشاره به آزادسازی حلب گفت: امریکا، انگلیس، فرانسه و تکفیری‌ها هیچ کدام‌شان نتوانستند مانع این اتفاق مبارک شوند و خداوند پوزه‌ اینها را به خاک مالید و شهر حلب به حق خون شهدای مدافع حرم آزاد شد. این یک پیروزی نظامی نیست بلکه پیروزی فرهنگی، اعتقادی و پیروزی جبهه انقلاب است. وی در ادامه با اشاره به تحولات یمن گفت: مردم یمن به جرم اینکه می‌خواهند رای‌شان اعتبار داشته باشد، حسینیه‌ها و مساجد و خانه‌ها‌ی‌شان تخریب می‌شود و رژیم آل‌خلیفه از رهبر شیعیان این کشور سلب تابعیت می‌کند. این برای سازمان‌های به اصطلاح حقوق بشری و برای سازمان ملل، یک ننگ است.

انتخابات الکترونیکی شوراها در 11هزار شعبه برگزار می‌شود؛ خانه ملت محمد محمودی شاه‌نشین رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، از برگزاری انتخابات الکترونیکی شوراها در ۱۱هزار شعبه خبر داد. وی با بیان اینکه در جلسه کمیسیون شوراها مقرر شد تا در یک ششم حوزه‌های انتخابیه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم، اظهار داشت: به لحاظ جمعیتی، یک‌سوم آرای کل کشور در این حوزه‌ها قرار دارند. عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی همچنین ادامه داد: انتخابات الکترونیکی در یک‌ششم شعب برگزار می‌شود که معادل یک‌سوم آرا است زیرا جمعیت بیشتری در این شعب قرار دارند.

وزارت خارجه مصوبات کمیسیون مشترک برجام را منتشر کرد؛ ایسنا مجموعه‌یی از مصوبات کمیسیون مشترک برجام در سایت وزارت امور خارجه منتشر شد. در فایل منتشر شده توسط وزارت خارجه 7 سند از مصوبات کمیسیون مشترک برجام به زبان انگلیسی منتشر شده است. برخی موضوعات منتشر شده در اسناد مصوبات کمیسیون مشترک برجام در مورد؛ سند مربوط به نحوه محاسبه و تعیین مشخصات سانتریفیوژهای IR1، IR2m و IR4 به لحاظ میزان سو، بیانیه محرمانه بودن کارگروه خرید و کمیسیون مشترک درخصوص مسائل مربوط به کانال خرید، ترتیبات عملی برای کارگروه خرید و کمیسیون مشترک درخصوص مسائل مربوط به کانال خرید، ترتیبات عملی کارگروه اجرایی شدن رفع تحریم‌ها، اطلاعات مربوط به کانال خرید و راهنمای کانال خرید و برخی فرم‌های اختیاری پیشنهادی برای سهولت در استفاده از آن است.

رایزنی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی با ویتنام؛ ایرنا صالح ادیبی سفیر ایران در ویتنام و نگوین تی کیم نگان رییس مجلس ملی این کشور جنوب شرق آسیا روز گذشته دیدار و راه‌های تقویت همکاری‌های پارلمانی دو کشور را بررسی کردند. تقویت دیپلماسی پارلمانی، تبادل هیات‌های عالی‌رتبه، ملاقات روسا و اعضای کمیسیون‌های تخصصی و همچنین گروه‌های دوستی پارلمانی محور اصلی مذاکرات بلندپایه‌ترین دیپلمات ایران در هانوی و رییس مجلس ملی ویتنام در این دیدار و مذاکرات بود.

ایران برگ برنده مصر علیه عربستان است؛ ایسنا پس از سفر نمایندگان عربستان و قطر به اتیوپی و حمایت آنها از تاسیس سد نهضت، روابط مصر و عربستان تیره‌تر شد و برخی رسانه‌های عربی از احتمال قوی‌تر شدن روابط مصر و ایران خبر دادند. در همین راستا، مختار غباشی کارشناس مسائل خلیج‌فارس، گفت: مهم‌ترین برگ برنده مصر برای پاسخ به اقدام اخیر عربستان، پناه بردن این کشور به ایران است. به گزارش الوحده، برخی روزنامه‌های مصری نیز نوشته‌اند: مصر برای پاسخ دادن به اقدام اخیر عربستان سناریوهای زیادی دارد، اما مهم‌ترین این سناریوها تحکیم روابطش با ایران و همکاری با این کشور است.

دعوت روسیه از عربستان برای پیوستن به مذاکرات تهران، مسکو و آنکارا؛ آنا خبرگزاری راشاتودی گزارش داد: مسکو خواهان پیوستن عربستان‌سعودی به تلاش ایران، روسیه و ترکیه برای حل بحران سوریه است. ویتالی چورکین نماینده روسیه در سازمان‌ ملل متحد، با بیان این مطلب افزود که بیانیه (نشست مسکو) «تلاش مضاعف توسط ما سه کشور» در موضوعات دیگر ازجمله آماده‌سازی نیروهای مخالف برای مذاکره با دولت سوریه و نشاندن آنها پای میز مذاکره با دولت است. بر همین اساس آنها می‌توانند بین خودشان ترتیباتی اتخاذ کنند که باعث پیشبرد روند سیاسی در این کشور شود. او گفت که خیلی مهم است که بیانیه سه جانبه بین مسکو، تهران و آنکارا مشمول دعوتنامه‌یی برای سایر کشورهایی شود که در سوریه موثر هستند و آنها به این تلاش بپیوندند.

قرارداد ایرباس با ایران محکی برای ارزیابی سیاست ترامپ؛ ایسنا روزنامه وال‌استریت ژورنال امریکا در گزارشی با اشاره به انعقاد قرارداد میان ایران و شرکت ایرباس نوشت: این قرارداد آزمون بزرگ دیگری برای ارزیابی سیاست رییس‌جمهور منتخب امریکا در قبال گشایش اقتصادی میان ایران و غرب است. در همین رابطه یک منبع آگاه نزدیک به این موضوع گفته است که احتمال دارد دست‌کم یکی از هواپیماها پیش از آغاز رسمی فعالیت ترامپ در کاخ سفید در 20ژانویه به ایران تحویل داده شود.

بیانیه قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) ارتش درباره شلیک سامانه‌های پدافندی؛ ایسنا در پی شنیده شدن صدای شلیک سامانه‌های پدافندی در تهران، روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) ارتش بیانیه‌یی صادر کرد. در این بیانیه آمده است: با توجه به اعلام قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) ارتش مبنی بر ضرورت هماهنگی هرگونه اقدام پروازی، صبح روزگذشته یک فروند پرنده که بدون هماهنگی اقدام به پرواز بر فراز شهر تهران کرده بود، مورد اصابت سامانه‌های پدافندی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) ارتش قرار گرفت. گفتنی است پس از بررسی‌های به عمل آمده این پرنده یک فروند کواد کوپتر بود که معمولا برای مصارف فیلمبرداری و عکاسی مورد استفاده قرار گرفته و در پرواز فوق نیز در جهت ساخت یک مستند مورد استفاده قرار گرفته بود.

انتخاب رستم قاسمی به‌عنوان کاندیدای ریاست‌جمهوری کذب است؛ ایلنا سخنگوی جبهه یکتا گفت: رستم قاسمی از جمله گزینه‌های مورد بررسی یکتاست و تصمیمی برای معرفی او به‌عنوان گزینه نهایی گرفته نشده است. سیدمحمد حسینی ضمن تکذیب خبر انتخاب رستم قاسمی وزیر نفت دولت دهم، به‌عنوان نامزد نهایی «جبهه یکتا» در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶، گفت: همچنان در حال بررسی گزینه‌ها هستیم و به کاندیدای نهایی نرسیده‌ایم.

جایگزینی‌ام با رحمانی‌فضلی شایعه است؛ تسنیم مشاور اقتصادی رییس‌جمهور موضوع جایگزینی‌اش به‌جای وزیر کشور را شایعه خواند. محمدعلی نجفی در پاسخ به سوالی مبنی بر خبر برخی رسانه‌های نزدیک به دولت درباره انتصاب وی به جای عبدالرضا رحمانی‌فضلی اظهار داشت: طرح این موضوع شایعه است و چنین موضوعی حقیقت ندارد. وی درباره برنامه انتخاباتی اصلاح‌طلبان برای انتخابات پیش‌رو افزود: توضیح درباره این سوال بسیار طولانی است و زمان می‌خواهد.

رای دیوان عالی به زنجانی ابلاغ نشده است؛ فارس وکیل بابک زنجانی گفت: هنوز رای دیوان عالی کشور به من و موکلم ابلاغ نشده و نگرانی ما این است که پیش از ابلاغ رای، حکم اجرا شود. رسول کوهپایه‌زاده درخصوص آخرین وضعیت اجرای حکم موکل خود گفت: من از طریق رسانه‌ها مطلع شدم که حکم موکلم در مسیر اجرا قرار گرفته، این درحالی است که رای صادره هنوز به من و موکلم ابلاغ نشده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر