روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۹/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۲۱۰

برخورد پلیس با هرگونه تجمع غیرقانونی مقابل سفارت ترکیه؛ ایسنا محسن همدانی معاون امنیت ملی استانداری تهران گفت: تجمع مقابل سفارت ترکیه غیرقانونی بوده و مجوزی برای آن صادر نشده است. وی هیچ تقاضایی برای تجمع مقابل سفارت ترکیه به دست ما نرسیده، بنابراین هیچ مجوزی هم صادر نشده و هرگونه تجمع مقابل سفارت این کشور غیرقانونی است. همدانی افزود: چون هیچ مجوزی صادر نشده بنابراین پلیس مانع هر تجمعی خواهد شد و با آن برخورد می‌کند.

قطعا به ایران کمک می‌کنیم؛ فارس یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگویی با سایت شورای راهبردی روابط خارجی اظهار داشت: ایران زیرساخت‌های انسانی قوی و افراد تحصیلکرده بسیاری در حوزه انرژی هسته‌یی دارد. این به ایران امکان می‌دهد از انرژی هسته‌یی برای مقاصد صلح‌آمیز متنوعی استفاده کند، ما قطعا به ایران در این روند کمک می‌کنیم. وی با اشاره به ملاقاتش با اعضای شورای راهبردی روابط خارجی گفت: در سال‌های اخیر روی موضوع ایران متمرکز بوده‌ایم، بحث امروزمان هم بررسی امکانات بیشتر برای همکاری در زمینه استفاده مسالمت‌آمیز از فناوری هسته‌یی بود.

توافق هسته‌ای پابرجا خواهد ماند؛ ایسنا جان کری وزیر امور خارجه امریکا که آخرین روزهای فعالیت خود در این سمت را سپری می‌کند در گفت‌وگو با نشریه بوستون گلوب درباره مسائل مختلف بین‌المللی از جمله توافق هسته‌یی ایران و گروه 1+5 که سال گذشته میان این کشورها حاصل شد و امریکا نیز یکی از امضاکنندگان آن است، صحبت کرد. کری گفت که معتقد است توافق هسته‌یی بر اصول و منطق خود پابرجا خواهد ماند و این توافق موثر بوده است. رییس دستگاه دیپلماسی امریکا در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره برنامه کاری‌اش پس از وزارت خارجه گفت که قصد دارد به بوستون بازگردد و به فعالیت خصوصی بپردازد.

ارمنستان همکاری ایران در طرح‌های راهسازی را خواستار شد؛ ایرنا واهان مارتیروسیان وزیر حمل‌ونقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات ارمنستان در دیدار سیدکاظم سجادی سفیر جمهوری اسلامی در ایروان، گسترش روابط دو کشور به‌ویژه در عرصه حمل‌ونقلی و ترانزیتی را خواستار شد. طرفین در این دیدار که روز دوشنبه و در آستانه سفر پیش روی رییس‌جمهوری ایران به ارمنستان برگزار شد، همکاری و مشارکت شرکت‌های توانمند ایرانی در پروژه‌های عمرانی و راهسازی در ارمنستان را مورد بررسی و تبادل‌نظر قرار دادند.

ایرانی‌ها را افرادی حکیم و با صبر می‌دانم ؛ ایسنا سرکیس نعوم تحلیلگر مشهور لبنانی در گفت‌وگویی درخصوص انتخابات امریکا و سرنوشت برجام اظهار داشت: من ایرانی‌ها را افرادی حکیم و با صبر می‌دانم. من موضع ایران در قبال ترامپ و امریکای عهد ترامپ را براساس دیدگاه‌های تحلیلی رسانه‌یی محافظه‌کاران و اصلاح‌طلبان ارزیابی نمی‌کنم بلکه معتقدم ایران همچنان با صبر و حوصله در حال بررسی‌های لازم در برابر ترامپ است و هنوز سیاست نهایی خود در برابر دولت آتی امریکا را اتخاذ نکرده است. ایران دارای رهبری براساس ولایت فقیه است که بر بسیاری از موسسات نظام اشراف دارد، نظام ایران هم دارای موسسات است که اینها تاکنون موضع نهایی را اتخاذ نکرده و همچنان در حال بررسی‌ها و مطالعات هستند، البته من هم معتقدم صبر و انتظار در کنار بررسی و دقت در امور، از اتخاذ تصمیم‌های عجولانه بهتر است.

رایزنی‌های دیپلماتیک ایران و یونان؛ اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای جرج کاتروگ کالوس قائم‌مقام وزارت خارجه یونان که برای برگزاری دومین دور رایزنی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران و یونان به تهران سفر کرده است، شامگاه دوشنبه با مجید تخت‌روانچی معاون اروپا و امریکای وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد. در این ملاقات، موضوعات مختلف دوجانبه، منطقه‌یی و بین‌المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تلاش کنگره امریکا برای فشار بر دمشق، تهران و مسکو از طریق ترامپ؛ فارس کنگره امریکا به‌شدت تلاش خود را به کار گرفته تا اهرمی را برای دونالد ترامپ رییس‌جمهوری منتخب امریکا به وجود آورد تا از آن طریق به دولت‌های سوریه، روسیه و ایران اعمال فشار آورد. روزنامه امریکایی واشنگتن‌پست ضمن اعلام این خبر نوشت، اگر ترامپ چنین چیزی را بپذیرد، نه تنها از موضع قدرت با ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه وارد مذاکره می‌شود بلکه می‌تواند از کشته شدن تعداد زیادی از مردم سوریه جلوگیری کند.

رییس‌جمهور به ارمنستان، قزاقستان و قزقیزستان سفر می‌کند؛ ایسنا رییس‌جمهوری اسلامی ایران در دور جدید سفرهای منطقه‌یی و به دعوت رسمی همتایان خود به کشورهای ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان سفر می‌کند. پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور با اعلام این خبر افزود: حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در ادامه سیاست‌های دولت برای تقویت مناسبات و تعمیق همکاری با همسایگان و کشورهای منطقه به دعوت رسمی رییس‌جمهوری ارمنستان روز یکم دی ماه به ایروان پایتخت این کشور سفر می‌کند. وی اضافه کرد: دکتر روحانی پس از پایان برنامه‌های پیش‌بینی شده در ارمنستان این کشور را به مقصد شهر آستانه در قزاقستان ترک خواهد کرد. اسماعیلی ادامه داد: مذاکره روسای جمهوری ایران و قزاقستان، نشست هیات‌های عالیرتبه، امضای سندهای همکاری مشترک و کنفرانس مطبوعاتی ازجمله برنامه‌های سفر یک‌روزه رییس‌جمهوری به کشور قزاقستان خواهد بود.

تقدیم پروانه فعالیت صنفی خانه احزاب از سوی رحمانی‌فضلی به حشمتیان؛ تسنیم| نشست مشترک عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور با اعضای خانه احزاب عصر دیروز در محل وزارت کشور برگزار شد. در این نشست که نمایندگانی از احزاب مختلف از جناح‌ها و گروه‌ها حضور داشتند، نمایندگان آنها به بیان دیدگاه‌ها، دغدغه‌ها و نظراتشان پرداختند. همچنین در حاشیه نشست پروانه فعالیت صنفی خانه احزاب از سوی وزیر کشور تقدیم قدرت‌الله حشمتیان، رییس خانه احزاب شد.

تذکر ۲۲ نماینده به روحانی برای عدم تخصیص اعتبار احیای دریاچه ارومیه؛ تسنیم ۲۲ نماینده مجلس در تذکری به رییس‌جمهور خواستار لزوم صدور دستور برای تسریع در تخصیص بودجه برای احیای دریاچه ارومیه شدند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر