روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۹/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۹۵۶

پاره کردن برجام امریکا را منزوی می‌کند- ایسنا| سوزان رایس مشاور امنیت ملی امریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان در پاسخ به این سوال که آیا امریکا می‌تواند از توافق هسته‌یی با ایران کناره‌‌گیری کند، گفت: حفظ توافق هسته‌یی با ایران به سود امریکاست و پاره کردن آن به ایران فرصت می‌دهد تا برنامه هسته‌یی خود را با تمام توان از سر بگیرد. وی تصریح کرد: در صورت لغو برجام آنها از محدودیت رها می‌شوند، ما منزوی خواهیم شد، هم‌پیمانان و شرکای ما از امریکا به‌شدت خشمگین می‌شوند و برنامه هسته‌یی ایران نیز می‌تواند بدون مانع جلو برود.

آغاز به کار شورای اجرایی مجمع مجالس آسیایی در کامبوج - ایرنا| شورای اجرایی مجمع مجالس آسیایی روز دوشنبه در شهر سیم‌ریپ کامبوج آغاز به کار کرد و پیام علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی ایران نیز قرائت شد. علی کاظمی نماینده ایران در این مجمع در گفت‌وگویی اظهار داشت: شورای اجرایی مجمع پارلمانی آسیایی در شهر سیم‌ریپ کشور کامبوج با حضور هیات‌های پارلمانی کامبوج، چین، اندونزی، ایران، اردن، لائوس، لبنان، فلسطین، روسیه، عربستان‌سعودی، پاکستان، ترکیه، تایلند، امارات متحده عربی، ویتنام، افغانستان، بحرین، بوتان و بنگلادش آغاز به کار کرده است.

حلب در آستانه خروج قطعی از چنگال تروریست‌های تکفیری است - ایسنا|حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل با بیان اینکه حلب در آستانه خروج قطعی از چنگال تروریست‌های تکفیری است، گفت: این گام بلند در مبارزه با تروریسم را به رهبری، ارتش و مردم سوریه تبریک می‌گوییم. وی افزود: ایران با قدرت به کمک‌های مستشاری خود در کمک به دولت و ملت‌های عراق و سوریه و منطقه در مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهد.

پیام عارف در پی تلاش برای بازداشت محمود صادقی - ایرنا| محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی در خصوص اقدام برای بازداشت محمود صادقی نماینده تهران در مجلس اعلام کرد که با توجه به شرایط کشور و ضرورت پرهیز از هرگونه اقدام تحریک‌آمیز و هزینه‌ساز برای نظام، از آنجا که موضوع پیش آمده برای همکار عزیزمان جناب آقای دکتر محمود صادقی ‌باید در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مورد بررسی قرار گیرد و بر اساس تشخیص هیات مزبور اقدامات بعدی انجام پذیرد، لذا همگان را دعوت به آرامش کرده و از دستگاه محترم قضایی تقاضامندیم مستندات مربوطه را مطابق تشریفات قانونی جهت تعیین تکلیف به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ارسال کنند که طبق نظر هیات مزبور، اقدامات بعدی صورت گیرد. در پایان خود و همگان را دعوت به عمل به مر قانون می‌کنیم.

دستور رییس‌جمهور برای رفع فیلتر سرویس جدید تلگرام-فارس| حسن روحانی رییس‌جمهور در توییتی از اجرای دستورش برای رفع فیلتر یک سامانه جدید تلگرامی خبر داد. بنا بر این گزارش، پس از انتشار توییت انتقادی یکی از کاربران توییتر درباره فیلتر شدن سرویس جدید تلگرام به نام «تلگراف»، رییس‌جمهور در توییتی مستقیم خطاب به این کاربر نوشت: «دولت یازدهم مصمم به حفظ شبکه‌های اجتماعی است. مشکل آدرس مذکور برطرف شد.»

رییس‌جمهوری همچنین در توییتی دیگر کسب نخستین مدال طلای تیراندازی با کمان توسط پریسا رحمانیان را تبریک گفت.

نامزدهای موتلفه همان ۸نفر هستند-ایلنا| محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه درباره برنامه‌های انتخاباتی حزب موتلفه اسلامی گفت: معتقد به ائتلاف اصولگرایان در انتخابات سال ۹۶ و معرفی یک نامزد واحد از سوی جریان اصولگرایی هستیم و این سیاست را تا پایان هم ادامه خواهیم داد.

او با اشاره به 8نامزد مدنظر موتلفه اظهار داشت: هنوز هیچ کاندیدایی را به هیچ جا معرفی نکرده‌ایم اما تعدادی که پیش از این اعلام شد،

بر اساس یک نظرخواهی از بدنه حزب موتلفه به عمل آمد که به عنوان یک موضوع داخلی مطرح شد اما اینکه در نهایت به چه کسی خواهیم رسید، فعلا مشخص نیست.

شورای نگهبان با تعرفه‌های انتخابات 96موافقت کرد-ایرنا| سخنگوی شورای نگهبان گفت: اعضای این شورا با تعرفه‌های ارسالی وزارت کشور برای انتخابات 96 موافقت کردند. عباسعلی کدخدایی یک‌شنبه در کانال تلگرامی خود نوشت: تعرفه‌های ارسالی از سوی وزارت کشور برای انتخابات ریاست‌جمهوری و میان‌دوره‌یی مجلس در جلسه اخیر این شورا مورد بررسی قرار گرفت و اعضای شورای نگهبان، مشروط به رعایت موارد امنیتی با تعرفه‌های ارسالی موافقت کردند.

دعوت دانشگاه تهران از روحانی برای حضور در مراسم ۱۶آذر-تسنیم| معاون دانشگاه تهران از ارسال دعوتنامه برای حضور رییس‌جمهور در مراسم ۱۶ آذر در این دانشگاه خبر داد. مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران از احتمال حضور رییس‌جمهور در مراسم 16آذر این دانشگاه خبر داد و گفت: براساس اطلاعی که کسب کرده‌ایم، تعداد دیگری از دانشگاه‌های تهران برای حضور آقای روحانی در سالروز 16 آذر دعوتنامه‌یی به دفتر وی ارسال کرده‌اند که وی در هر یک از دانشگاه‌های مذکور که صلاح بداند، حضور می‌یابد.

حضور دیگران در منطقه موجب ناامنی است-مهر| فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: حضور دیگران در منطقه برای برقراری امنیت نیاز نیست بلکه این ادعا را داریم که حضور دیگران برای برقراری امنیت موجب ناامنی می‌شود؛ چون منطقه مربوط به آنها نیست.

دریادار حبیب‌الله سیاری با حضور در برنامه «من طهران» شبکه العالم گفت: ناوگان چهل و چهارم ما پس از دریانوردی در خلیج عدن و برقراری امنیت برای کشتی‌های تجاری و نفتکش ایران و کمک به کشتی‌های سایر کشورهای جهان و پس از حضور در اقیانوس اطلس مراجعت کردند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر