سرمایه خارجی برای کسب‌و‌کار و ایجاد اشتغال ضروری‌ است

۱۳۹۵/۰۹/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۹۵۱

گروه ایران|

در روزهایی که برخی بداخلاقی‌های جناحی و رسانه‌یی فضای سیاسی کشور را دستخوش برخی حاشیه‌های غیرضروری کرده، معاون حقوقی رییس‌جمهوری به این نکته اشاره می‌کند که برای جذب سرمایه‌های خارجی، کشور نیازمند فضایی امن و قوام‌یافته است. مجید انصاری با اشاره به برنامه دولت برای تحقق رشد اقتصادی پایدار گفت: دولت همه امکانات کشور را برای سازندگی بسیج کرده اما جذب سرمایه خارجی چنانکه مورد تایید سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب نیز هست، برای رونق کسب‌و‌کار و ایجاد اشتغال در کشور لازم است. انصاری در مراسم سوگواری رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن(ع) در مسجد احمدیه نارمک تصریح کرد: «جذب سرمایه نیاز به ارائه تصویری آرام و امن از کشور دارد و به ویژه برای جذب سرمایه خارجی باید ارتباطات خارجی ما تقویت و بازسازی شود. بداخلاقی، دعوا و ارائه پیام ناامنی به خارج از کشور مانع از جذب سرمایه خارجی می‌شود.»


ایران آباد با اقتصادی شکوفا و فرهنگی بالنده

معاون حقوقی رییس‌جمهوری خاطرنشان کرد: «امروز جامعه اسلامی مصیبت‌های بزرگی دارد؛ روزانه 10 میلیون بشکه نفت به قیمت پایین از منابع نفتی عربستان به امریکا و رژیم‌صهیونیستی فروخته می‌شود و با پول آن اسلحه خریداری می‌شود تا مسلمانان مظلوم و فقیر یمن به خاک و خون کشیده شوند و اوضاع سوریه، عراق، افغانستان، لبنان و دیگر کشورهای اسلامی به هم ریخته شوند.» به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، انصاری وظیفه مردم ایران را در برهه زمانی کنونی بسیار سنگین برشمرد و افزود: وظیفه نخست، آگاه‌سازی ملت‌های مسلمان نسبت به خطرهای دشمن است که خوشبختانه رهبر معظم انقلاب و دولت به نحو احسن در حال انجام آن هستند و دیپلماسی فعال ما نیز در تلاش است تا کشورهای اسلامی به هم نزدیک شوند. وی وظیفه دوم مردم را ساختن ایران اسلامی ذکر کرد و گفت: باید کشور را آن‌گونه که امام راحل و شهدا می‌خواستند و رهبر معظم انقلاب می‌خواهند، بسازیم. یک ایران آباد با اقتصادی شکوفا و فرهنگی بالنده که در آن آحاد جامعه در عین اختلافات و تفاوت سلایق با هم مهربان باشند، بهترین تبلیغ برای اسلام است.


مبارزه اساسی با فساد

انصاری گفت: در نظام اداری جمهوری اسلامی نباید شاهد حتی یک مورد رشوه و تضییع حقوق افراد باشیم. نباید در نظام قضایی ما حتی حقوق یک نفر تضییع شود. مسوولان نظام اسلامی وظیفه دارند نظام اداری سالم ایجاد کرده و با فساد مبارزه اساسی کنند و با اصلاح نظام‌های ناکارآمد در مصرف بیت‌المال صرفه‌جویی کنند. وی افزود: ایجاد رونق اقتصادی، اشتغال برای جوانان، جذب سرمایه و اجرای اقتصاد مقاومتی از مصادیق ساختن کشور هستند و نه به عنوان عضو دولت بلکه به عنوان یک شاهد می‌بینم که رییس‌جمهوری، وزرا و مسوولان دولتی، جهادگونه در حال تلاش برای آبادانی و ساختن کشور هستند.

انصاری ادامه داد: البته مشکلات زیادی به دولت به ارث رسیده و آثار تحریم‌ها نیز کم و بیش برقرار است. از همین رو دولت تلاش دارد، آرامش را بر فضای کشور مستقر کرده و بداخلاقی را کنار بزند تا امید، نشاط، برادری و تلاش جای ایجاد یأس و پراکندن بداخلاقی را بگیرد و زمینه برای مشارکت همگانی در ساختن کشور فراهم شود.


الگوبرداری از پیامبر مهربانی‌ها

معاون حقوقی رییس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نسخه نجات بخش پیامبر اسلام(ص) گفت: دشمنان اسلام از همان زمان پیامبر(ص) دست به کار طراحی توطئه شدند تا نهضت نوپای اسلام را با انحراف مسیر رهبری متوقف کنند و امروز هم جامعه بشری همچنان گرفتار همان توطئه شوم است.

انصاری اضافه کرد: هنگام فتح مکه، بسیاری از اهالی مکه فکر می‌کردند پیامبر(ص) به تقاص ظلم‌هایی که از سوی آنها بر او رفته است، کشتار به راه خواهد انداخت، اما پیامبر(ص) حتی خانه دشمن‌ترین دشمنانش را خانه امن اعلام کرد. معاون حقوقی رییس‌جمهور یادآور شد: امت پیامبر رحمت و رافت، امروز در گرداب جهالت نادانان، داعشی‌ها، وهابی‌ها، تکفیری‌ها و حامیان اسلام امریکایی که فقط آدمکشی و خونخواری را می‌شناسند، بدترین مظلومیت تاریخ خود را تجربه می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر