خیز سرمایه‌گذاران خارجی برای ورود به ایران

۱۳۹۳/۰۷/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۳۰


روزنامه وال‌استریت ژورنال در تحلیلی با اشاره به برگزاری کنفرانس سرمایه‌گذاری ایران - اروپا، نوشت: اگرچه امریکا اعلام می‌کند که ایران هنوز نمی‌تواند درهای خود را به سمت سرمایه‌گذاران باز کند اما تجار و سرمایه‌گذاران در سراسر جهان جور دیگری فکر می‌کنند.

به گزارش ایسنا، روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارشی نوشت: ماه آینده سالروز امضای توافق موقت ژنو درباره برنامه هسته‌یی ایران است که براساس این توافق در قبال تعلیق برخی فعالیت‌های ایران، برخی تحریم‌ها علیه تهران لغو شد و دولت اوباما به کنگره این ضمانت را داد که تحریم‌ها قابل برگشت و به صورت محدود لغو شده‌اند و جان کری، وزیر امور خارجه این کشور اعلام کرد که هنوز ایران برای تجارت، درهای خود را باز نکرده است.

اما بسیاری از تجار تصور دیگری دارند. کنفرانس ایران - اروپا در لندن 15 اکتبر به مدت 2روز برگزار می‌شود که در این کنفرانس شرکت‌های حقوقی جهانی، مشاوران تجاری شرکت‌های بازاریابی و مزایده‌گران حضور دارند که درباره چارچوب تجارت در دوران پس از تحریم‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران گفت‌وگو می‌کنند.

براساس برنامه این کنفرانس، جک استراو، وزیر امور خارجه پیشین بریتانیا و هوبرت ودرین، وزیر امور خارجه پیشین فرانسه سخنرانی خواهند کرد. همچنین پیامی از سوی محمد نهاوندیان، رییس دفتر حسن روحانی رییس‌جمهور ایران قرائت می‌شود. بخشی از این پیام روی بروشور کنفرانس نوشته شده است.

نهاوندیان در این پیام اعلام کرده است که امیدوارم این کنفرانس بتواند اطلاعات و فرصت‌هایی را برای فعال‌سازی سرمایه‌گذاران بین‌المللی در بخش‌های مختلف اقتصاد ایران ارایه کند. در این بروشور اعلام شده است که قوانین وزارت خزانه‌داری امریکا رعایت شده است. براساس این اعلام هیچ‌گونه مذاکرات یا معامله تجاری در این کنفرانس انجام نمی‌گیرد اما در میان شرکت‌کنندگان بانک خاورمیانه حضور دارد که در فهرست تحریم وزارت خزانه‌داری امریکا قرار دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر