روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۸/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۴۴۵

ایران دشمن نیست بلکه قدرتی اضافه برای جهان عرب است؛ ایسنا روزنامه «الوفد» مصر در مقاله‌یی به قلم خانم «سناء السعید» با عنوان «ایران قدرت اضافی است و نه دشمن» با اشاره به انتخاب میشل عون، به عنوان رییس‌جمهور لبنان با حصول توافق بین جناح سعد حریری مورد حمایت سعودی و حزب‌الله مورد حمایت ایران نوشت: ایران در منطقه غریبه یا بیگانه نیست، بلکه یکی از اعضای مهم و کشوری در کرانه

خلیج فارس است و در صورت عادی‌سازی روابط بین ایران و کشورهای عربی و بازگشت این روابط به روند طبیعی خود، ایران نه دشمن، بلکه به قدرت و ظرفیت اضافی برای جهان عرب تبدیل می‌شود.

رییس‌جمهوری اسلوونی در راه ایران؛ اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای داریا بادواژ کورت، معاون وزیر امور خارجه اسلوونی که در ایران به‌سر می‌برد، بعدازظهر چهارشنبه با محمدجواد ظریف دیدار و گفت‌وگو کرد. کورت با ارائه گزارشی از تحولات روابط دوجانبه به سفر آتی رییس‌جمهوری اسلوونی به ایران و امضای چندین سند همکاری در طول سفر وی اشاره کرد و افزود: همزمان با این سفر، سفارت جمهوری اسلوونی در تهران نیز افتتاح خواهد شد. در ادامه این دیدار محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با استقبال از گسترش روابط همه‌جانبه دو کشور، بر تداوم تبادلات و رایزنی‌ها میان مقامات دو کشور تاکید کرد.

دور جدید مذاکرات گسترده ایران و اتحادیه اروپا از 19 آبان ؛ آنا دور تازه گفت‌وگوهای ایران و اتحادیه اروپا از روز 19 آبان‌ماه در بروکسل با حضور مجید تخت روانچی به نمایندگی از کشورمان آغاز می‌شود. بسیاری از تحلیلگران، موضوع اصلی مذاکرات بین ایران و اروپا را مساله تجارت، موضوعات مربوط به لغو تحریم‌ها، توسعه مناسبات دوجانبه، گشایش دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در ایران، بحران‌های منطقه‌یی و موضوعات مرتبط با حقوق بشر می‌دانند.

تهران و مسکو مقابل جبهه تروریسم‌پروری قرار دارند ؛ ایرنا ایگور کوروتچنکو، عضو شورای اجتماعی وزارت دفاع روسیه گفت: تهران و مسکو به عنوان دو متحد ضدتروریستی در منطقه به‌ویژه سوریه مقابل جبهه تروریسم‌پروری قرار دارند. وی تاکید کرد: راهبرد ایران و روسیه موجب تقویت امنیت و ثبات منطقه خاورمیانه شده و بر بدنه تروریسم بین‌المللی ضربه‌های سهمگینی زده است و افزون بر این موارد، سبب شده حکومت قانونی سوریه بر مبنای معیارهای بین‌المللی حفظ و تقویت شود.

فعالیت‌های سیاسی باید شناسنامه‌دار شود

ایرنا قائم مقام و معاون سیاسی وزیر کشور گفت: فعالیت‌های سیاسی باید شناسنامه‌دار شود و احزاب باید با کسب مجوز در چارچوب قوانین و ضوابط عمل کنند. محمدحسین مقیمی دیروز در نشست با احزاب و تشکل‌های سیاسی استان یزد افزود: همواره حزبی حاکم یا حامی دولت و حزب دیگر مخالف یا منتقد دولت است و تعامل و گفت‌وگوی احزاب به دولت و پیشرفت کشور کمک می‌کند. وی با تاکید بر افزایش آستانه تحمل احزاب سیاسی ادامه داد: تشکیل به‌موقع نشست‌های احزاب سبب کاهش برخی نگرانی‌ها در جامعه می‌شود، زیرا در گردهمایی احزاب مهم‌ترین مشکلات جامعه مطرح می‌شود.

رییس‌جمهور اندونزی اواخر آذر به تهران سفر می‌کند؛ فارس رییس‌جمهور اندونزی در اواخر آذرماه طی سفری رسمی با هیاتی بلندپایه سیاسی و اقتصادی به ایران سفر خواهد کرد. در این سفر هیاتی از تجار و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و مسوولان بانکی به همراه رییس‌جمهور این کشور به ایران سفر می‌کنند و درخصوص روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌یی گفت‌وگو خواهد شد.

دستور «عدم مقابله با عوامل حمله به سفارت عربستان» به ناجا داده نشده بود؛ ایلنا معاون سیاسی استاندار تهران گفت: دستور «عدم مقابله با معترضان سفارت عربستان» از سوی استانداری صادر نشده بود. سید شهاب‌الدین چاوشی با اشاره به موضوع تعرض به سفارت عربستان و در پاسخ به اینکه آیا به نیروی انتظامی دستور داده شده بود کاری با حمله‌کنندگان نداشته باشند، گفت: نیروی انتظامی مکلف است از سفارتخانه‌ها محافظت کند و اگر نقصی در این زمینه وجود داشته باشد، باید پاسخگو باشد اما خوشبختانه در این موضوع دستگاه قضایی ورود پیدا کرده و متخلفان را شناسایی و محاکمه کرد. نتایج آن هم باید اعلام شود تا افکارعمومی از این موضوع مطلع شوند.

ژست نگیرید؛ ایرنا علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده ارومیه که وی را آقازاده و خود را بنده‌زاده توصیف کرد، گفت: افرادی مانند شما که کشاورزی و چوپانی کرده‌اند، زیاد هستند، ژست نگیرید. نادر قاضی‌پور در جلسه علنی دیروز و در جریان بررسی طرح الحاق دو تبصره به ماده 617 قانون مجازات اسلامی در اخطار اصل 43 قانون اساسی اظهار داشت: کشاورزانی وجود دارند که ساعت 3 بامداد سر کار می‌روند که ممکن است وسایلی برای دفاع از خود به همراه داشته باشند. وی ادامه داد: در این طرح باید استثنایی برای این کشاورزان قائل شد تا زمانی که سلاح‌های سردی در دست دارند و از آن استفاده می‌کنند، برای آنها مشکلی ایجاد نشود. لاریجانی در پاسخ به اخطار قاضی‌پور با وارد ندانستن سخنان وی گفت: در این طرح به این موضوعات اشاره شده است.

توضیحات روابط عمومی دفتر عارف؛ ایرنا در پی انتشار مصاحبه رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران پارلمانی و انتخاب تیتر «ترکیب تیم اقتصادی دولت تغییر کند» به نقل از محمدرضا عارف در برخی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری، روابط عمومی دفتر عارف توضیحاتی درباره نقل قول منتشرشده به این شرح ارائه کرد. در پی انتشار مواضع محمدرضا عارف و نقل قول منتشرشده از سوی وی به صورت تیتر در برخی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری با مضمون «ترکیب تیم اقتصادی دولت تغییر کند» به اطلاع می‌رساند، همان‌گونه که در متن مصاحبه آقای دکتر عارف آمده، اولویت تحرک اقتصادی در کشور با تیم فعلی اقتصادی دولت است و اگر تحرک اقتصادی در بازه زمانی مشخص انجام نشود، ترمیم تیم اقتصادی دولت می‌تواند در بهبود وضعیت اقتصادی کشور موثر باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر