با پشتیبانی همه ملت از دولت موفق می‌شویم

۱۳۹۵/۰۸/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۰۳۱

رییس مجلس شورای اسلامی که دیروز در مراسم افتتاحیه اجلاس ملی 2300 شهید شهرستان خمینی شهر شرکت کرده بود طی سخنانی تاکید کرد که اگر همه ملت پشت دولت روی یک موضوع متمرکز شویم، می‌توانیم موفق شویم اما اگر شعاری عمل کنیم، موفق نخواهیم شد. علی لاریجانی در این مراسم یکی از حربه‌های دشمن را به وجود آوردن شرایط بحران اقتصادی دانست و گفت: تحریم بخشی از مشکلات ایران بود. آنها می‌خواهند مشکل بیکاری را در ایران افزایش دهند چون می‌دانند اگر جمعیت 80 میلیونی ایران فعال حقیقی شود برای آنان زیانبار خواهد بود، دشمن نمی‌خواهد انرژی جوانان ما به تولید تبدیل شود. وی همچنین اظهار کرد: یکی دیگر از مسائل مهمی که دشمن برای ضربه زدن به ایران روی آن تمرکز کرده، بحث فرهنگی است. آنها قصد دارند، اراده‌های حقیقی ملت ایران را متزلزل کنند و بیشتر سعی می‌کنند این کار را از طریق رسانه‌های خود دنبال کنند.

رییس مجلس افزود: با توجه به این مسائل در مجلس تاکید کرده‌ایم که باید به بودجه فرهنگی توجه ویژه شود چراکه سست کردن فرهنگ دینی کشور مشکل ایجاد می‌کند لذا باید توجه داشته باشیم که جوانان را با فرهنگ دینی آشنا کنیم تا دشمن به اهداف خود نرسد. بر همین اساس باید در بخش اقتصادی توجه خاصی به تولید داشته باشیم. دشمن به دنبال انزوای اقتصادی ایران است همانطور که رهبری فرمودند، اقتصاد مقاومتی راه نجات اقتصاد ایران است. دشمن درخصوص بحث هسته‌یی تحریم‌های اقتصادی زیادی را بر ایران تحمیل کرد اما ما به زانو درنیامدیم.

به گزارش ایسنا، لاریجانی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد زاینده. اقتصاد تولیدی و صادراتی از اهمیت ویژه‌یی برخوردار است و باید زمینه‌های سرمایه‌گذاری در تمام بخش‌های تولید فراهم شود.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی که امام پیشرو آن بود دو رکن توحید و شهادت را در جامعه نهادینه کرد. امام اواخر حکومت شوروی نامه‌یی به گورباچف نوشت و ما می‌بینیم که سبک نامه امام به گورباچف تماما توحیدی است. لاریجانی تصریح کرد: در سوریه نمی‌خواهند امنیت حاکم شود چراکه شرایط نا امن کشورهای مسلمان بهترین شرایط را برای اسراییل رقم می‌زند. باید این سوال را مطرح کنیم که چرا مساله تروریسم حل نمی‌شود؟ برای اسراییل بهترین شرایط است که مسلمانان به جان هم بیفتند. چگونه است که امریکا به همراه 60 کشور دیگر علیه داعش ائتلاف به وجود آورده‌اند اما نمی‌توانند داعش را از عراق و سوریه بیرون کنند؟ اگر نمی‌توانند که واقعا برای آنها فضاحت بار است اما اگر نمی‌خواهند این مهم رخ دهد بحث دیگری است. آنها شرایطی را در منطقه نمی‌خواهند که به ضرر اسراییل تمام شود.


بحث صادرات باید جدی گرفته شود

رییس قوه مقننه در ادامه سخنانش با بیان اینکه بحث صادرات نیز باید جدی گرفته شود، یادآور شد: کشور در این زمینه باید قوی‌تر عمل کند چراکه عقل حکم می‌کند از بازار پررونق صادرات به خوبی بهره ببریم. یکی از مقوله‌های مهم که باید به آن توجه ویژه شود، آن است که رابطه دانشگاه و تولید را درست طراحی کنیم اما متاسفانه هم‌اکنون این نیاز به خوبی حس نمی‌شود. زیرا یک کشور نفتی و گازی هستیم پول هر بخش را جدا تصویب می‌کنیم و به آن بخش می‌دهیم به همین دلیل این بخش‌ها به یکدیگر نیازی احساس نمی‌کنند پس باید دو بخش دانشگاه و تولید را به یکدیگر نیازمند کنیم.

لاریجانی اضافه کرد: در مجلس روی طرح‌هایی کار می‌کنیم که اگر دانشگاه‌ها طرحی را قبول کردند، معاف از مالیات باشند بنابراین در برخی از بخش‌ها ممکن است فشار را شاهد باشیم اما باید به سمت پژوهش پیش برویم. جوانان دانشگاهی باید توان خود را روی حل تولید کشور بگذارند. وی همچنین در این مراسم در باب اهمیت مبحث شهادت نیز سخن گفت و افزود: شاید در اسلام کمتر موضوعی داریم که به اندازه شهادت بر اجتماع تاثیرگذار باشد. در معرفت اسلامی هیچ موضوعی به اهمیت توحید نیست و درجه فهم مسلمانان از توحید در واقع بالاترین مرتبه درک است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر