روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۷/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۲۳۰

متن استیضاح فانی به هیات رییسه مجلس تقدیم شد- ایرنا| علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس در پاسخ به تذکر علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات مبنی بر اینکه یک ماه و نیم قبل موضوع استیضاح وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح شد و هیات رییسه موظف است، براساس قانون و زمان مقرر آن را اعلام وصول کند، لذا از هیات رییسه می‌خواهم این موضوع را تعیین تکلیف کند؛ گفت: متن استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیم ساعت قبل تقدیم هیات رییسه مجلس شد و اگر امضاهای آن به حد نصاب قانونی رسیده باشد و نماینده‌یی انصراف ندهد، اعلام وصول می‌شود.

سیاست‌های اشتباه فرانسه موجب بروز بحران فعلی سوریه شد- ایرنا| بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات وزیر خارجه فرانسه در نشست اخیر شورای امنیت در خصوص سوریه و نیز در مصاحبه با روزنامه لیبراسیون اظهار داشت: همگان آگاهند فرانسه خود یکی از کشورهایی است که با اتخاذ سیاست‌های اشتباه، موجب بروز بحران و پیچیده‌تر شدن اوضاع نگران‌کننده و وخیم فعلی در سوریه شده است. وی گفت: متاسفانه اظهارات وزیر امور خارجه فرانسه با وجود آگاهی که باید از تحولات منطقه و جهان داشته باشند، غیرواقع‌بینانه و دور از انتظار است. قاسمی همچنین تاکید کرد: نفوذ معنوی ایران در کشورهای منطقه در جهت مبارزه با تروریست‌های جانی و پلیدی به‌کار می‌رود که برخی کشورهای غربی به‌ویژه فرانسه با جنایات آنها از نزدیک آشنایند.

شکایت خبرنگار روزنامه ایران از قاضی‌پور در نوبت بررسی قرار دارد- ایرنا| محمدجواد جمالی، سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جلسه روز گذشته این هیات شکایت برخی افراد حقیقی و حقوقی از 6نماینده مجلس مطرح شد گفت: شکایت خبرنگار روزنامه ایران از قاضی‌پور نیز در نوبت بررسی قرار گرفت.

ظریف یک‌شنبه آینده در مجلس حضور می‌یابد- خانه ملت| اکبر رنجبرزاده، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در نشست علنی هفته آینده مجلس خبر داد و گفت: وزیر خارجه برای پاسخگویی به سوالات چند نفر از نمایندگان مجلس، روز یک‌شنبه 11مهرماه به صحن علنی می‌آید. وی افزود: ظریف در نشست مذکور همچنین گزارشی را درباره نحوه اجرای برجام و بدعهدی کشورهای غربی در اجرای توافق هسته‌یی ارائه می‌کند. رنجبر‌زاده همچنین اظهار داشت: همچنین در این نشست گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اجرای برجام با حضور وزیر امور خارجه رسیدگی می‌شود.

گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه تشکیل می‌شود- ایلنا| حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رییس‌ مجلس در امور بین‌الملل و هدیه خلف عباس، رییس مجلس سوریه در مورد جزئیات تشکیل کمیته دوستی پارلمانی دو کشور که در رأس ان روسای مجالس دو کشور قرار دارند رایزنی کردند. رییس مجلس نمایندگان سوریه، تشکیل گروه دوستی پارلمانی به ریاست علی لاریجانی در مجلس دهم را نشانگر اهمیت نگاه تهران به کشور سوریه دانست و افزود: به زودی گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران نیز به ریاست رییس مجلس سوریه در دمشق شروع به‌کار خواهد کرد.

سفر معاون ظریف به آفریقای جنوبی- ایرنا| جابری انصاری، معاون عربی آفریقای وزارت امور خارجه بامداد دیروز برای شرکت در هفتمین نشست کمیته مشترک سیاسی پیگیری روابط ایران و آفریقای جنوبی عازم ژوهانسبورگ شد. وی قرار است طی اقامت دو روزه خود در آفریقای جنوبی علاوه بر شرکت در نشست کمیته پیگیری روابط دو کشور؛ با وزیر امور خارجه و معاون وزیر خارجه آفریقای جنوبی ملاقات و پیرامون روابط و همکاری‌ها و مسائل مورد اهتمام دو کشور گفت‌وگو و رایزنی کند.

امضای تفاهمنامه هسته‌ای میان ایران و سوییس- ایلنا| تفاهمنامه همکاری در زمینه ایمنی هسته‌یی بین نظام ایمنی هسته‌یی جمهوری اسلامی ایران و نظام ایمنی هسته‌یی سوییس توسط ناصر راستخواه، رییس مرکز نظام ایمنی هسته‌یی ایران و هانس وانر، رییس نظام ایمنی هسته‌یی سوئیس شامگاه دیروز در محل نمایندگی دایم کشورمان در وین امضا شد. ناصر راستخواه، رییس مرکز نظام ایمنی هسته‌یی کشور گفت: امضای این تفاهمنامه در پی توافق جامع برجام انجام شد و نشان داد ایران و کشورهای دنیا به سمت تعاملات بین‌المللی حرکت می‌کنند.

پیام تشکر معاون اجرایی رییس‌جمهور از استقبال مردم قزوین-ایرنا| معاون اجرایی رییس‌جمهور در پی استقبال باشکوه و حماسی مردم قزوین از رییس‌جمهور، طی پیامی از مردم تشکر کرد. در این پیام آمده است: «استقبال حماسی و باشکوه مردم استان قزوین بی‌شک پشتوانه بزرگ و محکمی برای دولت تدبیر و امید خواهد بود و البته بار مسوولیت دولت را در قبال این مردم آگاه و قدرشناس صد چندان کرد.» اینجانب به سهم خود از آحاد مردم شریف و بزرگوار استان قزوین و نخبگان این ملت تقدیر و تشکر می‌کنم.

هودفر با وثیقه ۵۰۰میلیون تومانی آزاد شد-تسنیم| محسنی اژه‌ای درباره روند آزادی هما هودفر گفت: در مرحله اول تحقیقات بازپرس پرونده برایش قرار وثیقه ۱۵۰میلیون صادر کرده بود، اما در مرحله دادگاه قاضی وثیقه را به ۵۰۰میلیون تومان افزایش داد. محسنی اژه‌ای در جمع خبرنگاران درباره روند آزادی هما هودفر گفت: این فرد در مرحله اول تحقیقات بازپرس پرونده برایش قرار وثیقه ۱۵۰میلیون صادر کرده بود اما در مرحله دادگاه قاضی برایش این وثیقه را افزایش داده و به رقم ۵۰۰میلیون تومان رساند. وی گفت: در این پرونده با توجه به برگزاری جلسات دادگاه متهم توانست با تامین قرار وثیقه از زندان آزاد شده و منتظر صدور حکم شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر