افزایش افراط‌گرایی در منطقه

۱۳۹۳/۰۶/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۱

رییس‌جمهور در نخستین روز «هفته دولت» در مراسم روز صنعت دفاعی کشور در محل «سازمان صنایع هوایی» حاضر شد تا «دکترین دفاعی» ایران در دوران تازه را تشریح کند. حسن روحانی در این مراسم استراتژی دفاعی ایران را «بازدارندگی» و «دفاع موثر» عنوان کرد و گفت: «نمی‌شود از ثبات منطقه سخن گفت و نامی از ایران به میان نیاورد. مگر می‌توان از حرکت‌های خودجوش مردم‌سالار سخن گفت و از ایران سخن نیاورد؟» در این مراسم همچنین از آخرین دستاوردهای صنعت دفاعی کشورمان رونمایی شد.

رییس‌جمهور روزگذشته ضمن رونمایی از دستاوردهای جدید دفاعی کشور و افتتاح نمایشگاه «خودباوری و مدیریت جهادی» وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که ۴۷۰ دستاورد جدید صنایع دفاعی در آن به نمایش گذاشته شده است، از بخش‌های مختلف نمایشگاه بازدید و در جریان ویژگی‌ها و قابلیت‌های دستاوردهای ارایه شده قرار گرفت.

پس از صحبت‌های روحانی در این مراسم که در واقع تبیین راهبرد کلان دفاعی کشورمان نیز محسوب می‌شود، خبرگزاری‌های داخلی و خارجی به انعکاس دیدگاه‌های روحانی پرداختند. راهبردی که در آن «بازدارندگی» و «دفاع موثر» نقش اصلی را بازی می‌کند. به گزارش خبرگزاری‌ها، رییس‌جمهور اعلام کرد: «آنچه ایران از آغاز دولت یازدهم با صدای بلند می‌گفت آن بود که افراط و خشونت یک مساله جهانی است و همه باید در برابر آن بایستیم.»

رییس دولت یازدهم در ادامه با اشاره به افزایش افراط‌گرایی در منطقه تصریح کرد: «امروز بسیاری از کشورها با افراط، خشونت و تروریسم روبه‌رو هستند. نه‌تنها رفاه که امنیت، نه‌تنها جان بلکه ناموس، نه‌تنها زندگی که خانه‌ها و کاشانه‌های‌شان و نه‌تنها خودشان بلکه فرزندان کوچک‌شان همه و همه در برابر خشونت و افراط قرار گرفته‌اند.» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح روزگذشته طی سخنانی در جریان بازدید رییس‌جمهور از سازمان صنایع هوایی کشور گفت: «امروز در سطح آمادگی خوبی قرار داریم و صنایع دفاع نیز همت را بر این گذاشته که با کمترین امکانات بیشترین و موثرترین خروجی را تحویل دهد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر