مخالفت امریکا با سفر هیات فرانسوی به ایران

۱۳۹۳/۰۷/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۵۲

دومینیک دوویلپن، نخست‌وزیر پیشین فرانسه که به تهران سفر کرده است، در ادامه دیدارهای خود، دیروز با وزیرخارجه و رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفت‌وگو کرد. دوویلپن در دیدار با ظریف، توافق نهایی هسته‌یی بین ایران و 1+5 را بااهمیت خواند و تاکید کرد در‌صورتی‌که توافق نهایی هسته‌یی صورت گیرد این موضوع روی کل خاورمیانه تاثیر خواهد گذاشت.

نخست‌وزیر اسبق فرانسه تصریح کرد: غرب در قبال گسترش افراطی‌گری در خاورمیانه اشتباهاتی داشته و اکنون از اینکه جوانانی از کشورهای غربی در جبهه داعش در حال جنگ هستند، بسیار نگران است.

ظریف نیز در این دیدار اظهار داشت: مذاکرات هسته‌یی به مرحله حساسی رسیده و جمهوری اسلامی ایران پیشنهادهای متعددی را روی میز ارایه کرده و اکنون نوبت طرف مقابل است که اراده خود را برای رسیدن به توافق نشان دهد.

رییس دستگاه دیپلماسی ایران درباره تحولات سوریه نیز تاکید کرد: موضوع سوریه راه‌حل نظامی ندارد و ازطریق سیاسی می‌توان این مساله را حل کرد. این مردم سوریه هستند که می‌توانند درخصوص سرنوشت خود تصمیم بگیرند و در هر راه‌حلی باید نقش مردم و دولت کنونی کشور را نیز در نظر گرفت. کسانی که دنبال حذف دولت سوریه هستند باید متوجه باشند که در این صورت داعش جایگزین خواهد شد.

«علی‌اکبر ولایتی» نیز در این دیدار با بیان اینکه از مواضع اصولی خود عدول نکرده و نخواهیم کرد، گفت: طرف مقابل به این نتیجه رسیده که بیش از این نمی‌تواند از امتیاز داشتن روابط خوب با ایران محروم باشد. وی تاکید کرد: از حقوق حقه هسته‌یی صلح‌آمیز خود عقب‌نشینی نکرده بلکه بر آن اصرار داریم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر