زدوبند زمین‌خواران با برخی مدیران

۱۳۹۳/۰۷/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۵۱

معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه در یکی از مناطق اطراف تهران یکی از اراضی کشاورزی تبدیل به منطقه‌یی برای ویلاسازی شده است، گفت: متاسفانه شنیده شده در برخی مناطق حفاظت شده توسط محیط زیست که حتی دولت بدون اجازه شورای عالی محیط زیست نمی‌تواند یک طرح عمرانی در آن انجام دهد یا یک لوله نفت از آنجا عبور دهد، شاهد ویلاسازی و فساد تغییر کاربری این اراضی هستیم.

به گزارش مهر، اسحاق جهانگیری، یکی از معضلات امروز کشور را تغییر کاربری اراضی کشاورزی عنوان کرد و افزود: عده‌یی برای استفاده‌های نابجا، اراضی مطلوب کشاورزی را که از خاک و امکانات آبیاری مناسبی برخوردار است، به قیمت ناچیز از کشاورزان می‌خرند و با زدوبندهایی که با مدیران این مناطق دارند، دست به اقداماتی همچون ویلاسازی و سایر استفاده‌های نابجا می‌زنند.

معاون اول رییس‌جمهور با تاکید بر اهمیت روستاها در بخش کشاورزی گفت: نارسایی‌ها و مشکلاتی در روستاهای کشور وجود دارد که باید حل این مشکلات را در برنامه ششم توسعه دردستور کار خود قرار دهیم.

معاون اول رییس‌جمهور یکی از مهم‌ترین مشکلات روستاها را ناکارآمدی اقتصاد روستایی خواند و گفت: اقتصاد روستایی قادر نیست زندگی روستاییان را اداره کند و این باعث شده بسیاری از روستاییان که حتی از امکانات زیرساختی مثل راه، برق و آب برخوردارند نیز زندگی در حاشیه شهرها را به زندگی در روستا ترجیح دهند.

وی از صاحبنظران خواست در این زمینه مطالعه دقیقی انجام دهند و راهکارهای لازم را برای جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها ارایه کنند تا در برنامه ششم توسعه گنجانده شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر