دورخیز دولت برای رشد اقتصادی 5 درصدی در سال95

۱۳۹۵/۰۶/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۹۱۰

آنها که به امید مردم لطمه می‌زنند به دشمنان نظام امید بخشیده‌اند

هر ساله با آغاز هفته دولت، رییس‌جمهور و اعضای کابینه به مرقد امام(ره) می‌ روند تا ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب به تشریح عملکرد اجرایی دولت در طول یک‌سال گذشته و چشم‌انداز برنامه‌ریزی‌های تدارک دیده شده در سال پیش‌رو بپردازند. اما فضای رسانه‌یی و سیاسی ایران امسال در شرایطی به استقبال هفته دولت می‌رود که مخالفان دولت تلاش می‌کنند دستاوردهای سیاسی، اقتصادی، دیپلماسی، فرهنگی و... کشور را با حاشیه‌سازی‌های دامنه‌دار تحت‌الشعاع قرار دهند. از همین رو رییس‌جمهوری ناگزیر است که به نگرانی‌های حاصل از حملات مخالفان پاسخ دهد و جریانات مختلف سیاسی را متوجه اهمیت منافع ملی کشور و ضرورت به کار‌گیری اخلاق در فعالیت‌های رسانه‌یی کند. روحانی در صحبت‌هایی به همین مناسبت اراده دولت یازدهم را «ادامه دادن راه امام(ره) و تبعیت از رهبر معظم انقلاب» دانست و گفت: «یک ملت بزرگ، فهیم و شجاع در کنار رهبری مقتدر می‌تواند در برابر توطئه جهانی پیروز شود.» رییس دولت یازدهم به جماعتی اشاره کرد که برخلاف جهت‌گیری ملت و دولت برای توسعه و پیشرفت، مدام بر طبل «ناامیدی» و«شکست» می‌کوبند و گفت: «آنها که به امید مردم لطمه می‌زنند به دشمنان نظام امید بخشیده‌اند.» رییس‌جمهور با اشاره به ایده‌های بنیادین امام(ره) برای جاری کردن رای مردم در ساختار حاکمیتی به نظامی اشاره کرد که بر اساس دیدگاه‌های امام(ره) شیوه اداره آن از «تجربه جهانی»، «عقل»، «خردجمعی» و بالاخره بر «صندوق آرای مردم» تکیه داشت و گفت: «امام(ره) بود که به صراحت فرمود «میزان رای ملت» است.» رییس دولت یازدهم همچنین از دورخیز دولت برای رسیدن به رشد اقتصادی 5درصدی در سال95خبرداد.

اصل مدیریت اسلامی در شرایط پیچیده جهانی

حسن روحانی که در نخستین روز هفته دولت به همراه اعضای دولت تدبیر و امید در حرم مطهر امام راحل حضور یافته بود، در سخنانی کوتاه افزود: امروز دولت می‌خواهد، اثبات کند راه و مسیر امام(ره)، مسیری است که می‌تواند ملت، امت و جهانی را در مسیر حق به اهداف بلند و پیروزی برساند. هفته دولت همواره به صورت یک سنت از کنار مرقد امام راحل و بیعت مجدد با آرمان‌های آن بزرگوار آغاز می‌شود و امسال هم خوشحالیم که در آغاز سال چهارم خدمت دولت به این مردم شریف و بزرگوار، در کنار مرقد امام(ره) برنامه‌های هفته دولت را آغاز می‌کنیم و فرصتی است تا همکارانم و خدمتگزاران مردم، خدمات سه‌ساله را برای مردم تشریح کنند.

رییس‌جمهوری گفت: ایشان نظام اسلامی را تشکیل داد، همواره بزرگ‌ترین حامی دولت بود و تمام الزاماتی که یک دولت موفق و کارا در دنیای امروز می‌تواند به پیش ببرد را از نظر فکری و عملی فراهم کرد. امام(ره) بر اصل مدیریت دولت اسلامی در تمام شرایط پیچیده جهانی به عنوان یک اصل مهم و مبنای فقه حکومتی تاکید کرد. امام(ره) توانست در شرایط سختی همچون دفاع هشت ساله کاری کند که حتی میلیمتری از خاک کشور در اشغال دشمنان نباشد.


هدف دولت اجرای اقتصاد مقاومتی است

روحانی افزود: امروز بعد از سه سال خوشحالیم که در محضر روح بلند امام(ره) و بزرگوار اعلام کنیم که مسیر اقتصاد ما با وجود همه مشکلات اقتصاد جهانی و نفتی مخصوصا برای کشورهای تولید‌کننده و صادر‌کننده نفت در مسیر صلح و درستی قرار گرفته است. رییس‌جمهوری خاطرنشان کرد: وقتی بعد از سالیان دراز تورم تک‌رقمی می‌شود و به زیر 9درصد می‌رسد، وقتی در شرایطی که رشد اقتصادی ما در سه ماهه اول به 4.4 درصد می‌رسد و وقتی با وجود مشکلات سال گذشته در صنعت، رشد اقتصادی در بخش صنعت به 8.8 می‌رسد و در شرایطی که امروز بعد از سالیان دراز در سه، چهار ماهه اول سال، صادرات غیر نفتی به واردات پیشی گرفته و صادرات غیرنفتی 3.4 میلیارد دلار از واردات بیشتر است؛ این به معنای آن است که به آرمان‌های بلندی که در اقتصاد مقاومتی داریم، دست یافته‌ایم.

روحانی اضافه کرد: امروز بعد از سال‌ها در گندم به خودکفایی رسیدیم، بعد از سالیان دراز، تراز تجاری در بخش موادغذایی به رقم کم سابقه‌یی رسیده است. در سال گذشته تنها 10 درصد از مواد غذایی از خارج وارد و 90 درصد به خودکفایی داخلی تکیه کردیم.

رییس دولت یازدهم یادآور شد: در سایر بخش‌ها از جمله گاز، نفت و مهم‌تر در بحث احقاق حقوق مردم و سیاست خارجی امروز در نقطه‌یی ایستاده‌ایم که برای نخستین بار در تاریخ کشور مواد هسته‌یی غنی شده را می‌فروشیم، کیک زرد را می‌خریم و آب سنگین صادر می‌کنیم.


امیدبخشی به دشمنان نظام

روحانی با اشاره به دستاوردهای نظام اسلامی طی سال‌های اخیر تاکید کرد: امروز از همه قطعنامه‌هایی که علیه ملت صادر شده بود، عبور کردیم و توانستیم دیوارهای تحریم علیه ملت و اقتصاد را فرو بریزیم. امروز مسیر برای فعالیت اقتصادی از هر زمان دیگر نسبت به سال‌های گذشته آماده‌تر است و بی‌تردید دولت می‌تواند به اهداف بلند خود دست یابد.

رییس‌جمهوری گفت: امروز هدف دولت ادامه رشد اقتصادی تا هدف 5درصد در سال جاری است و امیدواریم در همه بخش‌های اقتصادی و علمی و فرهنگی بتوانیم در برابر ملت که قول دادیم با تدبیر ما و تدبیر ملت و دولت و کارگزاران امید ایجاد کنیم و این امید را تا دستیابی به همه اهداف ادامه دهیم.

روحانی افزود: آنها که به امید مردم لطمه می‌زنند به ملت خدمتی نکرده‌اند و به دشمنان نظام و این آب و خاک امید بخشیده‌اند.

روحانی در پایان اضافه کرد: از خاندان امام(ره) بزرگوار که همواره پشتوانه نظام و دولت بوده‌اند به ویژه از یادگار امام حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی به خاطر حمایت‌هایی که از نظام و از دولت داشته‌اند، سپاسگزاری می‌کنم. ان‌شاءالله با حمایت و حضور مردم و با هدایت رهبری، سال پیش رو را بهتر و امیدوارتر از سال گذشته به سمت اهداف بلندمان و برای تحقق مطالبات به حق مردم گام خواهیم برداشت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر