وزرای کابینه در برابر فشارها کوتاه نیایند

۱۳۹۵/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۸۲۷

بی‌قانونی به نام دین بدتر است

گروه ایران|

باز هم رییس‌جمهور برای فیصله دادن به یکی از مشکلات حاشیه‌یی که در مورد برگزاری کنسرت‌ها ایجاد شده، خودش وارد عمل شد و یک ‌بار دیگر بر اجرای دقیق قانون در تمام امور تاکید کرد و از تمام افراد و جریانات مختلف خواست که در دایره قانون گام بردارند؛ روحانی خطاب به وزرای کابینه تدبیر و امید از آنان خواست تا هرگز تسلیم فشارهای پیرامونی نشوند و از اجرای درست قانون بدون توجه به حاشیه‌سازی‌ها دفاع کنند. رییس‌جمهوری در مراسم گرامیداشت روز پزشک و در جمع پزشکان با انتقاد از حاشیه‌هایی که برای برگزاری کنسرت‌ها به وجود آمده است، گفت:« از نظر من هیچ وزیری نباید در برابر هیچ فشاری - که البته فشار زیاد است- کوتاه بیاید و عقب‌نشینی کند.» صحبت‌های روحانی درباره «فشار بر کابینه» بیانگر واقعیتی است که این روزها در بخش‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، دیپلماسی و... به عینه قابل مشاهده است؛ اینکه مخالفان دولت از تمام ابزارهای رسانه‌یی و مدیریتی خود برای سنگ‌اندازی در مسیر برنامه‌ریزی‌های دولت استفاده می‌کنند و با فضاسازی‌های رسانه‌یی قصد دارند تا توجه دولت را از تحقق اهداف تعیین شده‌اش به سمت حاشیه‌های غیرضروری جلب کنند. در کنار این موضوع، تقدیر از اجرای موفقیت‌آمیز طرح جامع سلامت هم از دیگر محورهایی بود که رییس دولت تدبیر و امید به بخش‌های مختلف آن اشاره کرد؛ اینکه دولت یازدهم در اوج کاهش درآمدهای نفتی طرح جامع سلامت را کلید زد تا به یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم پاسخ داده شود.


هر کسی تریبونی یافت که نمی‌تواند قانونگذاری کند

روحانی روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز پزشک که با حضور جامعه پزشکان در سالن همایش‌های ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، افزود: ما باید از اخلاق، فرهنگ و جامعه حراست کنیم. یک جا به پزشک و یک جا به هنرمند بی‌احترامی می‌شود، یک جا که کنسرتی می‌خواهد برگزار شود، مجلس قانونگذاری ایجاد می‌شود. رییس قوه مجریه تصریح کرد: ما مجلس شورای اسلامی داریم، هر کسی صبح بلند شد و یک تریبونی یافت که نمی‌تواند قانونگذاری کند. وزیر ما هم نباید تبعیت کند و باید تابع قانون باشد. اگر قانونی می‌خواهد وضع شود، نمایندگان در مجلس تصویب می‌کنند و آن را شورای نگهبان تایید می‌کند و پس از آن ابلاغ و عملیاتی می‌شود. بی‌قانونی به نام دین و دلسوزی برای دین بدتر است، ما قانون و مقررات داریم و به آن افتخار می‌کنیم. رییس‌جمهور با بیان اینکه این کشور، کشور قانون است، گفت: در کلمات

امام خمینی(ره) نگاه کنید، ده‌ها و صدها بار تاکید شده که حکومت اسلامی حکومت قانون است. اگر قانون مورد بی‌احترامی قرار گیرد، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. باید به هنرمندان، پزشکان، اساتید دانشگاه و دیپلمات‌هایمان احترام بگذاریم، از هر جمله و کلامی در رسانه‌ها استفاده نکنیم. احترام و اخلاق به نفع ما و جامعه است.

روحانی همچنین گفت: گاهی از برخی امور در جامعه بسیار متاسف می‌شوم، ما نقد غیرمنصفانه دولت را کم کم تحمل کردیم و به آن عادت می‌کنیم و وقتی هم یک روز حرف بد در رسانه‌ها نوشته نمی‌شود، تعجب می‌کنیم.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: مگر می‌شود در جامعه‌یی به دیپلمات‌های دلسوزی که 30ماه شبانه‌روز برای کشور تلاش کردند، «آدم همینجور دهانش را باز کند و هر لفظ و لغتی به کار ببرد.» ما ایرانی هستیم و غیر از فرهنگ اسلام که فرهنگ ادب، اخلاق، مودت و اعتدال است دارای تمدنی بزرگ هستیم.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط فضای مجازی اشاره و تاکید کرد: فضای مجازی با همه خوبی‌هایی که دارد و دولت بیشترین تلاش را در این سه سال انجام داد تا این فضا با آرامش در اختیار مردم باشد و بتوانند برای ارتباطات، پیام‌رسانی، علم، دانش، اطلاعات و اتصال به جهان استفاده کنند، برخی هنگامی که در فضای مجازی می‌روند چه می‌شود، عبارت‌ها لحن‌ها، جملات، کلمات و واژه‌هایی در فضای مجازی دیده می‌شود که آدم کمتر سراغ دارد.


برجام سلامت مردم را بهتر تضمین کرد

رییس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود طرح تحول سلامت را کار بزرگی توصیف کرد که از سال 93 شروع شد. این طرح دو سال ادامه یافت و اگر سختی هم باشد، ادامه خواهد یافت. رییس قوه مجریه با بیان اینکه سه ماهه اول امسال رشد اقتصادی کشور 4.4درصد بود، خاطرنشان کرد: رشد صنعت 8.8درصد است، حرکت خوبی شروع شده و پیش‌بینی ما تا پایان امسال رشد 5 درصد است.

روحانی ضمن قدردانی از جامعه پزشکان، متخصصان و وزارتخانه‌ها گفت: این قشر با وجود سختی‌ها مسیر را ادامه دادند و طرح تحول سلامت اجرایی شد که کار بسیار بزرگی است. این طرح با پول و کار دولت پیش نمی‌رود بلکه همت، تلاش و فداکاری کادر پزشکی و سلامت آن را جلو می‌برد. در مدت اجرای طرح تحول سلامت حدود 16میلیون نفر از این طرح استفاده کردند.


ارتقای رتبه ایران در حوزه نوآوری

روحانی با یادآوری گزارش روز گذشته معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در جلسه هیات دولت مبنی بر اینکه ایران در حوزه نوآوری 28پله پیشرفت کرده است، اظهار داشت: این کار بسیار مهم و ارزشمند است و معنای آن این است که پیشرفت تنها در یک جهت نبوده است، لحن برخی دقیق نیست، می‌گویند این دولت فقط به فکر مذاکرات هسته‌یی بود. بله، به فکر مذاکرات هسته‌یی هم بود و به آن افتخار می‌کند.

وی خطاب به جامعه پزشکی تاکید کرد، شما می‌توانید قضاوت کنید که پس از برجام آیا تجهیزات پزشکی یا دارو راحت‌تر به دست می‌آید یا سخت‌تر، آیا ارتباطات داروسازهای ایرانی با بخش‌های داروسازی خارجی بهتر شده یا دشوارتر. حداقل نکته‌یی که می‌توان گفت این است که برجام سلامت مردم را بهتر

تضمین کرد.

رییس‌جمهوری در ادامه سخنان خود خطاب به جامعه پزشکان گفت: شما تامین‌کننده صحت، سلامت و امنیت روانی جامعه هستید. آنکه شفا می‌دهد و روح تاثیرگذار، نگاه و کلام شماست.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر