مجلسی‌ها هم از صداوسیما گلایه دارند

۱۳۹۳/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۲

دو روز پس از انتقاد صریح حسن روحانی از صداوسیما به‌خاطر عدم «تبیین» فعالیت‌های دولت، برخی نمایندگان مجلس نیز به‌جمع منتقدان رسانه ملی پیوستند.

رییس‌جمهور در جلسه شورای اداری استان اردبیل با بیان این‌که متاسفانه خدمات دولت برای مردم بیان نمی‌شود و این بر خلاف تاکید امام راحل است، تصریح کرد که خدمات دولت باید در صداوسیما به‌خوبی منعکس شود.

حالا این نمایندگان میانه‌رو مجلس هستند که با مطرح کردن گلایه‌های خود از مشی صداوسیما در مقابل دولت اعتدال، خواستار تعامل رسانه ملی با دولت شدند. یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که از صداوسیما انتظار دارد ارکان جمهوری اسلامی را تخریب نکند، تصریح کرد: ما بارها نسبت به اقدامات برخی خبرنگاران که برای چاپلوسی و خودشیرینی اقدام به تهیه برنامه‌های تخریبی می‌کنند تذکر داده‌ایم.

عوض حیدرپور، در مورد مسوولیت ریاست سازمان صداوسیما در تهیه برنامه‌های تخریبی علیه دولت گفت: برداشت ما این است که برخی مواقع کار از دست مدیران دلسوز خارج می‌شود که این موضوع مسوولیت شورای نظارت صداوسیما را سنگین‌تر می‌کند. پیش‌تر نیز در همین زمینه غلامرضا جعفرزاده ایمن آبادی نماینده میانه‌رو مجلس با انتقاد از قرار گرفتن اسناد محرمانه رسانه ملی در اختیار موسسات خصوصی برای ساخت برنامه‌های مستند علیه حسن‌روحانی گفته بود: عملکرد رسانه ملی در زمینه در اختیار قرار دادن اسناد محرمانه به موسسات خصوصی برای ساخت مستند، عملکردی دور از شأن و اخلاق است و هیچ استنباطی از آن نمی‌شود مگر این‌که این اقدامات ناشی از بغض‌های سیاسی است.

عوض حیدرپور با اشاره به اینکه هرگونه خطا و لغزشی در رسانه ملی تبعات جبران‌ناپذیری برجای می‌گذارد گفت: صداوسیما اگرجایی نقصی دید باید تذکر بدهد اما این موضوع نباید منجر به‌تخریب قوا شود و اگر مساله‌یی هم پیش آمد این وظیفه مدیریت صداوسیما است که به‌موضوع توجه کند.

دولت باید رسانه داشته باشد

همچنین احمد شوهانی، دیگر نماینده مجلس نیز با انتقاد از عملکرد صداوسیما در مورد دیگر قوا نیز در گفت‌وگو با «تعادل» تصریح کرد: صدا وسیما نه تنها در مورد دولت اعتدال، بلکه در مورد مجلس نیز درست عمل نمی‌کند. به گفته این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، رسانه ملی در پخش اخبار و انعکاس مواضع نمایندگان مردم هم آن‌گونه که شایسته است، رفتار نکرده است.

شوهانی در مورد عملکرد هیات نظارت بر صداوسیما نیز تصریح کرد: فلسفه وجود این شورا که نمایندگانی از سه قوه در آن عضویت دارند، اجرای عدالت در برنامه‌های صداوسیما است. وی با انتقاد از عملکرد هیات نظارت بر صداوسیما نیز گفت: من احساس می‌کنم که حتی این هیات و البته نمایندگان مجلس در آن نیز به‌صورت یکطرفه در مورد رسانه ملی قضاوت می‌کنند. صدا و سیما باید اخبار همه قوا و سازمان‌ها را به‌صورت عادلانه و برابر به‌اطلاع مردم برساند.

شوهانی با اشاره به انتقاد حسن روحانی از نحوه پخش فعالیت‌های دولت در تلویزیون افزود: من فکر می‌کنم گلایه آقای دکتر روحانی به‌حق است، چرا که ما نمایندگان نیز برخورد نادرست سیمای ملی با خود را می‌بینیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان این‌که دولت هم باید رسانه برای خود داشته باشد، تصریح کرد: تا وقتی سیاست صداوسیما در مورد دولت منتخب مردم این‌گونه است، دولت مجبور خواهد بود در یک‌رسانه خودی، مواضع و عملکرد خود را تشریح کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر