رونمایی از 4 دستاورد جدید دفاعی با حضور رییس‌جمهور

۱۳۹۳/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۱

وزیردفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام کرد که 4 پروژه مهم دفاعی و نمایشگاه جلوه‌های خودباوری و مدیریت جهادی امروز با حضور رییس‌جمهور رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری‌ها، سردار حسین دهقان همچنین خبرداد که این پروژه‌ها شامل دستاورد جدید در حوزه‌های موشکی، هوایی و نقشه‌برداری است. وزیردفاع درباره قرارداد موشک‌های S-300 اظهارکرد: این قرارداد پس از تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان از سوی روسیه لغو شد. درحالی که لغو این قرارداد هیچ نسبتی با قطعنامه‌های سازمان ملل نداشت. چون در آنجا هیچ‌بندی درباره نقض قراردادها نداریم. سرداردهقان افزود: اقدام روسیه یک بده بستان سیاسی بین امریکا و روسیه است. ما این قرارداد را توقف شده نمی‌دانیم و در دولت یازدهم رییس‌جمهور و من در ملاقات با مسوولان روسیه پیگیر این مساله بوده‌ایم. آنها علاقه‌مندند این قرارداد به صورت دیگری جز S-300 عملیاتی شود. با این حال امروز اراده سیاسی ایران و روسیه به گونه‌یی است که این قرارداد اجرایی شود. سرداردهقان در ادامه درباره پرسش‌های آژانس انرژی اتمی درباره چاشنی‌های انفجاری اظهارکرد: آژانس پرسش جدیدی را مطرح نکرده و موضوع چاشنی‌ها به قبل تعلق دارد و ابهام جدیدی از سوی آژانس مطرح نشده است.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا اطلاعات دانشمندان صنعت دفاعی در اختیار آژانس انرژی اتمی قرار می‌گیرد یا خیر؟ گفت: ما اطلاعات دانشمندان را دراختیار آنها قرار نداده و هیچ‌گاه هم قرار نمی‌دهیم. وزیردفاع همچنین درباره بازدید آژانس انرژی اتمی از پارچین گفت: آژانس بازدیدهای مختلفی از پارچین داشته و نمونه‌برداری خود را انجام داده و به هیچ مورد غیرقانونی دست نیافته است.

متاسفانه آژانس اطلاعات خود را از دشمنان نظام و منافقین می‌گیرد که تاکنون این اطلاعات صحت نداشته است. زیرا جمهوری اسلامی ایران دنبال شفاف‌سازی است بنابراین هیچ دلیلی برای دسترسی مجدد به پارچین وجود ندارد زیرا هیچ اتفاقی بعد از آخرین بازرسی آنها در پارچین رخ نداده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر