روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۴/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۷۰۳۸

مردم کرمانشاه آماده استقبال از رییس‌جمهوری هستند-ایرنا فضل‌الله رنجبر فرماندار کرمانشاه از آمادگی مردم این شهرستان برای استقبال از رییس‌جمهوری و هیات دولت که قرار است هفته آینده به استان سفر کنند، خبر داد.

رنجبر دیروز در نشست هماهنگی سفر رییس‌جمهوری در فرمانداری کرمانشاه اظهار کرد: مردم استان و شهر کرمانشاه از مدت‌ها پیش در انتظار سفر دکتر روحانی و هیات دولت هستند. وی افزود: مردم فهیم کرمانشاه با درک اهمیت این موضوع که استقبال پرشور از رییس‌جمهوری و هیات دولت باعث ناامیدی دشمنان نظام و انقلاب می‌شود، آماده هستند تا به بهترین شکل ممکن از آقای روحانی و اعضای کابینه تجلیل و استقبال کنند.

سفر رییس‌جمهوری به کرمانشاه احتمالا روز یک‌شنبه 27 تیر انجام می‌شود.

دستور لاریجانی به کمیسیون اجتماعی برای حل مشکلات کمیته امداد- ایرنا علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون اجتماعی دستور داد تا مشکلات کمیته امداد امام خمینی (ره) با بانک‌ها را حل کند. وی به مشکلات کمیته امداد (ره) برای دریافت تسهیلات بانکی اشاره و تصریح کرد: کمیسیون اجتماعی مجلس این مشکل را با رویکرد همکاری بانک‌ها پیگیری کند تا تسهیلات به موقع در اختیار کمیته امداد قرار گیرد تا شما موفق‌تر عمل کنید.

غرب به سمت تقویت روابط اقتصادی با ایران حرکت کرده است- ایرنا توماس موشیگ معاون رایزن اقتصادی سفارت اتریش در تهران به خبرگزاری آپا گفت: ایران دوباره به کشوری با شرایط تعامل و دادوستد تبدیل شده است. آنچه مسلم است اینکه روند تقویت روابط تجاری بین ایران و اتریش ادامه خواهد یافت و هر چند مشکلاتی باقی است اما انتظار افزایش صادرات را در آینده نزدیک داریم. وی افزود: غرب از اوایل سال 2016 به سمت تقویت روابط اقتصادی با ایران حرکت کرده است، اما هنوز دشواری‌هایی به خصوص در زمینه فاینانس تجارت و رویه‌های مربوط به صدور مجوز صادرات وجود دارد.

قایق‌های سپاه ناو جنگی امریکایی را بررسی کردند- ایسنا رویترز مدعی شد: سپاه پاسداران ایران برای رصد یک ناو جنگی امریکایی در تنگه هرمز پنج قایق نظامی به منطقه اعزام کرده است. رویترز در ادامه گزارش خود مدعی شد: قایق‌های سپاه شامل چهار قایق تندرو و یک کشتی مجهز به موشک هدایت‌شونده بوده و سه تای آنها نیز مسلح بوده‌اند. گفتنی است پس از نزدیک شدن یکی از چهار قایق تندرو به ناو نیولورلئان، یکی از کشتی‌های امریکایی به نام یو اس‌ اس استوت موتورش را خاموش و عبور ناو جنگی امریکایی را دنبال کرد.

تلاش خواهم کرد که تعامل خوب و مناسب با رسانه‌ها داشته باشم - ایسنا بهرام قاسمی سخنگوی جدید وزارت امور خارجه در گفت‌وگویی از علاقه و حسن اعتماد خود به اهالی رسانه سخن گفت و بر عزمش برای ایجاد بسترهای مناسب‌تر در راستای تعامل بین دستگاه دیپلماسی کشور و رسانه‌ها تاکید کرد. بهرام قاسمی با اشاره به سابقه فعالیت روزنامه‌نگاری‌اش در اوایل انقلاب اسلامی گفت: در ابتدای انقلاب اسلامی، فعالیت روزنامه‌نگاری‌ام را از روزنامه جمهوری اسلامی آغاز کرده و سپس مدتی در روزنامه اطلاعات به همراه آقای دعایی مشغول به فعالیت شدم. وی اظهار کرد: در مدت مسوولیتم در دستگاه دیپلماسی به عنوان سخنگو تلاش خواهم کرد که تعامل خوب و مناسب با رسانه‌ها داشته باشم.

گفت‌وگوهای برجامی سفیر ایران و معاون وزارت خارجه روسیه-ایرنا مهدی سنایی سفیر ایران در مسکو و سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌یی روسیه در مورد روند اجرای برجام و دستاوردهای آن گفت‌وگو و مذاکره کردند. وزارت امور خارجه روسیه در این خصوص گزارش داد: دیپلمات‌های ارشد ایرانی و روسی، حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته‌یی ایران را براساس برجام مورد گفت‌وگو قرار دادند. همچنین در این دیدار روابط دو کشور در عرصه‌های مختلف مذاکره شد.

دیدار روحانی، پوتین و علی‌اف در آینده نزدیک-ایسنا خبرگزاری تاس روسیه گزارش داد، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز گذشته در یک نشست خبری با المار محمد یاروف همتای آذربایجانی خود اعلام کرد که قرار است رهبران سه کشور ایران، روسیه و آذربایجان در آینده نزدیک با یکدیگر دیدار کنند. وی افزود: ما فرم جدیدی از همکاری‌های منطقه‌یی را میان ایران، روسیه و آذربایجان راه‌اندازی کرده‌ایم. لاوروف همچنین اظهار داشت: سه وزیر خارجه در ماه آوریل با یکدیگر دیدار و در مورد همکاری اقتصادی و نیز دستیابی به یک توافق در مورد وضعیت دریایی خزر با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

پایان فروش آب سنگین به امریکا تایید شد- آنا سخنگوی وزارت انرژی امریکا در گفت‌وگو با واشنگتن فیری بیکن گفته که می‌تواند گزارش‌ها‌یی مبنی بر تکمیل خریداری 32 تن آب سنگین از ایران برای برنامه ایزوتوپ وزارت انرژی را تایید کند. همچنین یک مقام امریکایی دیگر به فیری بیکن گفته است که هر چند تکمیل این قرارداد به تازگی اعلام شده است اما در ماه آوریل (فروردین)، یعنی همان زمانی که دولت اعلام کرد به نتیجه رسیده بود. این مقام امریکایی تصریح کرد: «قرارداد خرید آب سنگین در حقیقت در ماه آوریل (فروردین) به نتیجه رسید و تنها چند ماه زمان برد تا برنامه‌ریزی‌های لازم که از چنین معامله‌یی انتظار می‌رود انجام و تکمیل شود.

پیش‌نویس کنوانسیون رژیم حقوقی دریای‌خزر - ایرنا ایگور براتچیکوف سفیر ویژه وزارت امورخارجه روسیه و سرپرست هیات روسی مذاکره‌کننده در امور خزر با اشاره به مذاکرات وزیران خارجه پنج کشور ساحلی این دریای که از روز سه‌شنبه با شرکت محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در قزاقستان آغاز ‌شد، اظهار کرد: پیش‌نویس کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر در مرحله بررسی‌های نهایی است و مساله مرزبندی عمق این دریا در آینده‌یی نزدیک حل خواهد شد تا کشورهای ساحلی بتوانند عملیات کشف و استخراج ذخایر معدنی را آغاز کنند.

تکذیب ادعای نقش دادستانی تهران در ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز-ایسنا دادستان عمومی و انقلاب تهران این ادعا که قوه‌قضاییه و دادستانی تهران در ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز به خبرنگاران نقش داشته است را تکذیب کرد. در پی انتشار ادعای همکاری و هماهنگی قوه‌قضاییه و دادستانی تهران در ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز برای خبرنگاران، دادستان تهران دیروز در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تکذیب این ادعا تاکید کرد: دادستانی تهران پیش از هرگونه اقدامی، مراتب را به‌طور رسمی اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

وی طرح چنین ادعاهایی را با هدف تخریب قوه قضاییه و دادستانی تهران دانست.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر