روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۳/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۱۹۱

برگزاری دو انتخابات موفق حاکی از صلابت و رشد نظام اسلامی است ایسنا|مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه دیروز خود که به ریاست آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی تشکیل شد، ادامه بررسی و تدوین سیاست‌های کلی نظام قانون‌گذاری را پیگیری کرد. در ابتدای جلسه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با توجه به ایام شروع به کار دو مجلس مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان گفت: مجموعا در کشور دو انتخابات خوب همراه با آرامش قابل تحسین برگزار شد. خوشبختانه حوادث تلخ در جریان انتخابات نداشتیم و در نتایج انتخابات نیز آنچنان اعتراضی که تشنج در کشور ایجاد کند، وجود نداشت.

رای‌گیری نامزدهای فراکسیون امید برای حضور در انتخابات هیات ‌رییسه ایلنا| الیاس حضرتی، نماینده منتخب تهران در مجلس دهم گفت: رای‌گیری نامزدهای هیات رییسه عضو فراکسیون امید دیروز انجام شد. حضرتی با اشاره به انتخاب رییس، نواب رییس و اعضای هیات رییسه مجلس دهم در نشست علنی صبح روز یک‌شنبه اعلام کرد: عصر روز شنبه از ساعت ۱۸جلسه‌یی با حضور تمامی اعضای فراکسیون امید برای رأی‌گیری درخصوص نامزدهای فراکسیون برای هیات رییسه مجلس برگزار شد. این نماینده مجلس دهم گفت: پس از مشخص شدن اسامی نامزدهای فراکسیون امید، این اسامی در جلسه علنی امروز اعلام می‌شود. حضرتی در پایان یادآور شد: جلسه فراکسیون امید در یکی از سالن‌های مجلس شورای اسلامی و به صورت غیرعلنی برگزار خواهد شد.

آخرین فرصت سعودی‌ها برای تعیین تکلیف حج ایسنا| سعید اوحدی، ریس سازمان حج و زیارت که در راس هیات ایرانی برای برگزاری دور دوم مذاکرات حج امسال به عربستان سفر کرده بود درباره آخرین وضعیت این مذاکرات گفت: متاسفانه به دلیل دخالت دیگر دستگاه‌های عربستان در تنظیم متن پیشنهادی تفاهمنامه ما نتوانستیم روی 5 بند به توافق برسیم و مجددا با وزیر حج عربستان دو تماس طولانی داشتیم و وی وعده کرده که 5‌ بندی که مغایر با اصل عزت و کرامت زائران ایرانی است را بتوانند حذف کنند اما براساس اعلام وی این اقدام نیاز به هماهنگی با دیگر دستگاه‌های کشورش دارد. وی افزود: در رابطه با موضوع خدمات کنسولی نیز متاسفانه هیچ راهکاری از سوی سعودی‌ها و وزارت امور خارجه آن کشور پیشنهاد نشد. از این رو هیات ایرانی به تهران بازگشت و روز یک‌شنبه (9خرداد) آخرین فرصت برای سعودی‌ها‌ تعیین شده است.

سفر ظریف به اروپا آغاز می‌شود ایلنا| محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان امروز سفر دوره‌یی 6 روزه خود به چهار کشور اروپایی را آغاز خواهد کرد. رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان ابتدا به لهستان خواهد رفت سپس عازم کشورهای فنلاند، سوئد و لتونی خواهد شد. ظریف در این سفر ضمن دیدار با مقام‌های عالیرتبه این چهار کشور با آنها در رابطه با مسائل روابط دو جانبه و گسترش همکاری‌های اقتصادی تجاری و سیاسی و... رایزنی خواهد کرد. به گفته حسین جابری‌انصاری، سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری هفته قبل، ظریف پس از این سفرها مجددا به چند کشور اروپایی سفر خواهد کرد.

نشست گروه مشترک مطالعات توافق تجارت آزاد ایران و اوراسیا ایسنا| هیاتی از سازمان توسعه تجارت ایران به سرپرستی صادق ضیایی‌بیگدلی برای برگزاری نخستین نشست امکان‌سنجی توافق تجارت آزاد جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا در تاریخ 6 و 7خرداد 1395 به مسکو سفر کرد. بخش دیپلماسی عمومی سفارت کشورمان در مسکو اعلام کرد: این هیات ابتدا با ورونیکا نیکیشینا، وزیر تجارت اتحادیه مذکور ملاقات و درخصوص توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدار دو طرف بر اتمام مطالعات امکان‌سنجی توافق‌نامه جهت اخذ مجوز آغاز رسمی مذاکرات در راستای انعقاد توافق‌نامه مذکور تاکید کردند. بنا به اظهار طرف اوراسیایی در دور مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با این اتحادیه، پیشرفت مذاکرات و توافقات نسبت به کشورهای دیگر بیشتر بوده است.

درهای موافقتنامه چابهار به روی چین و پاکستان باز است ایرنا| مهدی هنردوست، سفیر ایران در پاکستان در سمیناری با عنوان «روابط ایران و پاکستان» تاکید کرد که کشورهای منطقه هر آنچه نیاز دارند در اختیار دارند و اگر دست به دست هم بدهند و اختلاف‌ها را کنار بگذارند برای تامین نیازها و حل مسائل خود به هیچ یک از کشورها و قدرت‌های فرامنطقه‌یی نیاز نخواهند داشت. وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به امضای اخیر «موافقت‌نامه چابهار» میان ایران، افغانستان و هند گفت: این موافقتنامه فقط محدود به این سه کشور نمی‌شود بلکه درهای آن همیشه به روی تمام کشورهای منطقه به ویژه پاکستان و چین کاملا باز است و از حضور کشورهای منطقه در این توافقنامه همکاری منطقه‌یی به گرمی استقبال می‌کنیم.

اظهارات منتسب به ناطق و روحانی تکذیب شد ایرنا| یک مقام مسوول در دفتر حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناطق‌نوری خبر منتشر شده در برخی رسانه‌ها درخصوص دیدار با رییس‌جمهور و گفت‌وگوهای نقل شده را تکذیب کرد. این مقام مسوول افزود: جملات انتسابی به حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناطق‌نوری و حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی از اساس کذب بوده است. لازم به ذکر است؛ یکی از خبرگزاری‌ها صبح دیروز خبری مبنی بر دیدار ناطق نوری با دکتر روحانی منتشر کرد که در آن ناطق نوری از سخنان رییس‌جمهوری که راوی تقابل در حاکمیت است، ابراز نگرانی کرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر