روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۳/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۰۸۴

بررسی همکاری‌های امنیتی ایران و افغانستان- ایرنا| رضا سیف‌اللهی معاون دبیر شورای عالی امنیت ایران در دیدار با دبیر شورای امنیت افغانستان در گروزنی پایتخت جمهوری چچن روسیه درباره شرایط کنونی همکاری‌های امنیتی دو کشور و راهکارهای توسعه آن گفت‌وگو کردند. بنا به اعلام بخش دیپلماسی رسانه‌یی سفارت ایران در روسیه، طرفین در این دیدار با مطلوب خواندن روند رو به رشد روابط فی‌مابین، لزوم تقویت همکاری‌های امنیتی برای مقابله با عوامل و عناصر تروریستی و بی‌ثبات‌کننده منطقه‌یی را مورد تاکید قرار دادند.

جایگاه ویژه‌ ایران در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی- ایسنا| محمدحسن دریایی معاون مدیرکل سیاسی و امنیت بین‌الملل وزارت خارجه بااشاره به چهاردهمین اجلاس مراجع ملی آسیایی کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی در تهران که از دوم تا پنجم خردادماه با حضور 26کشور برگزار شد، اظهار کرد: این اجلاس با هدف تبادل تجربه بین مراجع ملی کشورهای آسیایی درباره اجرای بهتر کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی برگزار شد و باتوجه به اینکه ایران تجربه زیادی طی 18سال گذشته در اجرای کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی داشته است و خود نیز از قربانیان سلاح‌های شیمیایی است، کشورمان جایگاه ویژه‌یی در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی دارد. وی افزود: استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط تروریست‌ها در کشورهای سوریه و عراق هم یکی از موضوعاتی بود که در چهاردهمین اجلاس مراجع ملی آسیایی کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی موردبررسی قرار گرفت.

سازمان شانگهای با حضور ایران تقویت می‌شود- ایرنا| سرگئی میخییف رییس مرکز فناوری‌های سیاسی روسیه با بیان اینکه سازمان همکاری شانگهای ابزار کارآمدی برای توسعه نظام چندقطبی در جهان و حفظ منافع ملی کشورهای عضو است، گفت که برنامه

پیش‌رو برای پیوستن ایران به این سازمان، گام مهمی برای تقویت و تحکیم همکاری شانگهای خواهد بود تا نقش‌های مهم‌تر منطقه‌یی و بین‌المللی ایفا کند. وی تاکید کرد: با اجرای برجام بسیاری از تحریم‌های ضدایرانی برداشته شده و اکنون زمینه ورود ایران به سازمان همکاری شانگهای مساعد شده است و تهران نیز می‌تواند همراه مسکو و دیگر اعضا برای پیشبرد این تشکل تلاش کند.

امریکا روند پروژه چابهار را رصد می‌کند- ایلنا| نیشا دسای بیسوال مشاور وزیر امور خارجه امریکا گفته است ایالات‌متحده پروژه بندر چابهار را که به‌تازگی بین ایران و هند نهایی شده از نزدیک رصد خواهد کرد تا مطمئن شود این توافق تحریم‌های بین‌المللی را خدشه‌دار خواهد کرد یا نه. وی مدعی شده این کشور درخصوص موانع موجود برای توافق‌های بین هند و ایران شفاف است و از این رو قرارداد مربوط به بندر چابهار را از نزدیک مورد ارزیابی قرار خواهد داد.

بازدید از مراحل اجرایی خط آهن قزوین-رشت-آستارا -فارس| محسن پاک‌آیین سفیر ایران در باکو با اعلام اینکه وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان روز گذشته وارد تهران شده است، اظهار داشت: در این سفر که به دعوت محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری کشورمان انجام می‌شود، وزرای 2کشور که روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان را نیز به‌عهده دارند، به قزوین سفر کرده و از مراحل اجرایی احداث مسیر خط آهن قزوین-رشت-آستارا بازدید خواهند کرد. وی با تاکید بر اینکه خط آهن رشت-آستارا از مهم‌ترین پروژه‌های ریلی کشور و نقطه اتصال کریدورهای بین‌المللی است، افزود: در «سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» با مشارکت ایران و جمهوری آذربایجان این پروژه مهم آغاز شده و در چند سال آینده موجب اتصال کریدور شمال-جنوب کشور خواهد شد.

محکومیت انفجارهای تروریستی در سوریه- ایرنا| حسین جابری‌انصاری سخنگوی وزارت خارجه ضمن محکومیت شدید عملیات‌های تروریستی انتحاری علیه اهداف غیرنظامی در شهرهای جبله و طرطوس سوریه که منجر به کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از شهروندان بی‌گناه سوری شد با خانواده‌های قربانیان و آسیب‌دیدگان این عملیات‌های تروریستی و ملت و دولت سوریه ابراز همدردی کرد. وی تصریح کرد: تروریسم و افراط‌گرایی خطری جدی برای ملت‌های منطقه و تهدیدی علیه صلح و امنیت جهانی است و جمهوری اسلامی ایران از جامعه جهانی می‌خواهد به وظایف و مسوولیت‌های قانونی و اخلاقی خود در رویارویی همه‌جانبه با این پدیده شوم و غیرانسانی عمل کند.

نخست‌وزیر جدید ترکیه خواستار افزایش همکاری‌ها با ایران- ایسنا| بن عالی ییلدریم نخست‌وزیر جدید ترکیه که به‌تازگی کابینه خود را معرفی کرده است، گفت که کابینه‌اش قصد دارد همکاری اقتصادی خود را با ایران در بخش‌های مختلف تقویت کند. وی تصریح کرد: دولت ترکیه تلاش خواهد کرد تا روابط را با ایران در حوزه تجارت، انرژی، حمل‌ونقل و گردشگری افزایش دهد. لازم به ذکر است بن عالی ییلدریم که در پی استعفای احمد داوود اوغلو به‌تازگی روی کار آمده است، روز یک‌شنبه کابینه خود را معرفی کرد.

بازدید از بزرگ‌ترین مرکز آموزش مبارزه با جرایم سازمان یافته لهستان-ایرنا| عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در ادامه برنامه‌های سفر خود به لهستان از بزرگ‌ترین مرکز آموزش مبارزه با جرایم سازمان یافته این کشور بازدید کرد. رحمانی‌فضلی وزیر کشور در سفر به ورشو با ماریوش بلاشچاک همتای لهستانی خود دیدار و ضمن تاکید بر توسعه بیشتر همکاری و تحکیم پیوندهای دوستی و ابراز نگرانی از گسترش جرایم سازمان‌یافته و تهدیدهای ناشی از آن، موافقتنامه 9ماده‌یی را برای مقابله موثر با این تهدیدها امضا کرد.

اصلاح‌طلبان به عقبه اجتماعی خود متعهد هستند-ایلنا| فاطمه سعیدی منتخب مردم تهران در مجلس دهم اعلام کرد در موضوع انتخاب رییس مجلس دهم با افتخار به محمدرضا عارف رای خواهد داد. سعیدی، با بیان اینکه تردیدی نداریم که عارف می‌تواند رییس مجلس بسیار موفقی باشد، اظهار داشت: ایشان توانمندی‌های منحصر به فردی دارد.

بخشودگی دیرکرد جرایم رانندگی در خرداد-ایسنا| سردار مهری رییس پلیس راهور ناجا از اعمال بخشودگی جرایم رانندگی تا پایان سال94 پس از ابلاغ هیات دولت خبر داد و افزود: به محض ابلاغ این مصوبه در خردادماه سال جاری، تنها دیرکرد جرایم رانندگی تا پایان سال94 بخشوده خواهد شد و رانندگان باید اصل جریمه را پرداخت کنند و اگر در مدت تعیین شده جرایم پرداخت نشود، بار دیگر شامل دیرکرد خواهند شد. سردار مهری در نشست خبری صبح دیروز در تشریح عملکرد دو ماهه پلیس راهور ناجا در سال95 گفت: در دو ماهه ابتدایی سال95 در رابطه با خدمات ترافیکی ارائه شده به شهروندان در بخش شماره‌گذاری وسایل نقلیه، در حوزه خودروهای شخصی، 11درصد افزایش، در حوزه موتوسیکلت‌ها 43درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته‌ایم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر