روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۳۶۶

دعوا و نزاع سایش ایجاد می‌کند- ایرنا| علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه همدلی و همگرایی در کشور باعث پیشرفت می‌شود، گفت: دعوا و نزاع فقط در کشور سایش ایجاد می‌کند. برای پیشرفت کشور باید همگرا باشیم وگرنه اگر وقت را صرف جدال‌های بلاوجه در کشور کنیم، کفران نعمت کرده‌ایم. وی در حاشیه بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افزود: اگر همه بخش‌های مختلف کشور با هم هماهنگ باشند باعث هم‌افزایی و رشد جامعه می‌شود.

نقش لاریجانی در تصویب برجام-ایسنا| محمدرضا باهنر، نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش ویژه علی لاریجانی در مواردی ازجمله انتخاب کابینه یازدهم و تصویب برجام گفت که اکثریت وی را مدیر لایقی برای اداره مجلس می‌دانند. وی افزود: عملکرد آقای لاریجانی بر ریاست مجلس عملکرد موفقی در سطح کلان کشور بود و باعث شد موقعیت قوه مقننه در اداره امور کشور خصوصا در مساله برجام، هماهنگی با دولت و رصد کردن برخی اشکالات دولت موقعیت ممتازی باشد و مجموعاً ایشان جزو رییس مجالسی است که نمره خوبی در بحث ریاست دارد.

کلاهبرداری با عناوین نهاد ریاست ‌جمهوری-ایرنا| روابط عمومی نهاد ریاست‌جمهوری بار دیگر نسبت به کلاهبرداری سودجویان با غصب عناوین نهاد ریاست‌جمهوری هشدار داد. روابط عمومی نهاد ریاست‌جمهوری در اطلاعیه‌یی از شهروندان خواست در برابر اقدامات فریبکارانه افراد سودجویی که می‌کوشند با غصب و سوءاستفاده از عناوین رییس‌جمهوری و مقام‌های عالی نهاد ریاست‌جمهوری، کلاهبرداری کنند؛ هوشیار باشند و موارد مشکوک را برای رسیدگی به مراجع قانونی و انتظامی منتقل کنند. در این اطلاعیه با تشریح شگردهای مورد استفاده افراد کلاهبردار و سودجو عنوان شده که «تماس با مدیران کانون‌های بازنشستگی و دستگاه‌های حمایتی و خیریه و انتساب خود به نهاد و اخذ لیست افراد تحت پوشش به بهانه پرداخت تسهیلات بلاعوض و تماس با افراد لیست مذکور و کلاهبرداری از آنان، ارسال پیامک جعلی تحت عنوان برنده شدن در مسابقات قرعه‌کشی، جعل امضای مقام‌های عالی نهاد یا سر برگ ریاست‌جمهوری برای استخدام یا ارتقاء شغلی در دستگاه‌های اجرایی و کلاهبرداری از خیرین از طریق تماس و تقلید صدای مقام‌های عالی نهاد به بهانه کمک به آزادی زندانیان مستحق» ازجمله این شگردهاست.

زمان مراسم تودیع و معارفه رییس صدا و سیما اعلام شد-ایسنا| مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان صدا‌و‌سیما با اعطای حکم مقام معظم رهبری به عبدالعلی علی‌عسکری روز دوشنبه برگزار می‌شود. داود نعمتی‌انارکی، مدیرکل روابط عمومی صداوسیما زمان برگزاری مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان صدا‌و‌سیما را روز دوشنبه(27 اردیبهشت ماه) ساعت 10صبح اعلام کرد. این مراسم با حضور اهالی رسانه همراه خواهد بود.

دعوت از روحانی برای سفر به آلمان- آنا| شبکه بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد: آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به نشانه حمایت از احیای روابط با تهران آماده شده است از حسن روحانی دعوت به‌ عمل آورد و این اقدام احتمال دارد موجب خشم تل‌آویو شود. این درحالی است که هم‌حزبی‌های مرکل درباره ارسال نشانه غلط به اسراییل که متحد آلمان است، هشدار داده‌اند. در همین خصوص، سخنگوی دولت آلمان و وزارت امور خارجه این کشور تاکنون اظهارنظری درباره این موضوع نکرده و سفارت تهران در برلین نیز به خبرنگاران پاسخی نداده است.

مبارزه با تروریسم ادامه می‌یابد- ایرنا| حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه کشورمان که در راس هیاتی سیاسی و امنیتی به لبنان سفر کرده است بعد از ادای احترام به مقام والای شهید«سیدمصطفی بدرالدین» و دیگر شهدای مقاومت اسلامی لبنان تاکید کرد که مبارزه با تروریسم تکفیری با قوت ادامه می‌یابد. وی با بیان اینکه تروریست‌های تکفیری در به شهادت رساندن مجاهد بزرگ شهید مصطفی بدرالدین دست داشته‌اند، گفت که چنین اقداماتی تنها برای تقویت تروریست‌ها و رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد و آنها به دنبال ایجاد تفرقه در جهان اسلام هستند.

سفر ظریف به فنلاند- ایسنا|هاری کمرانین، سفیر فنلاند در ایران در دیدار با استاندار لرستان گفت: تمدن بسیار بزرگ ایران جاذبه خوبی برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی است. وی افزود: شرکت‌های فنلاندی مهمی که در جهان فعالیت دارند علاقه‌مند به حضور در ایران و مشارکت در توسعه اقتصادی ایران شده‌اند. وی تاکید کرد: در دو هفته آینده وزیر امور خارجه ایران دیداری را از فنلاند خواهد داشت و در این سفر زمینه‌های مشارکت عملی و همکاری اقتصادی دو طرف گسترش می‌یابد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر