دولت قبل به دلیل سرمایه‌گذاری

۱۳۹۵/۰۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۱۲۲

« اکبر ترکان» مشاور ارشد رییس‌جمهوری از مجلس و قوه قضاییه خواست مسوولان دولت قبل را به دلیل خرید اوراق قرضه از امریکا و سرمایه‌گذاری در یک«کشور متخاصم» محاکمه کنند.

ترکان دیروز در واکنش به برداشت بیش از دو میلیارد دلار از دارایی‌های ایران توسط دستگاه قضایی امریکا به ایرنا گفت:« واقعیت این است که در زمان دولت گذشته در امریکا که یک دولت متخاصم است، سرمایه‌گذاری کردیم درحالی که این کار تخلف بود و باید قوه قضاییه به این قضیه ورود کند.»

مشاور ارشد رییس‌جمهوری افزود: علاوه بر این، اقدام به سرمایه‌گذاری توسط مسوولان وقت بانک مرکزی ایران که به خرید اوراق قرضه دولتی امریکا به‌ عنوان یک کشور متخاصم انجامید با سیاست ایران در تضاد بوده است و مجلس باید به این قضیه رسیدگی می‌کرد.

ترکان با انتقاد از عملکرد مجلس در این زمینه گفت: «باید سوال شود چرا از آن زمان تا امروز ما نظارتی از سوی مجلس نداشته‌ایم. این افرادی که امروز کمیسیون برجام تشکیل داده‌اند، آن روز کجا بودند.» وی با بیان اینکه در طول دوره احمدی‌نژاد، بی‌تدبیری‌های زیادی رخ داد که مساله توقیف دو میلیارد دلار دارایی ایران در امریکا تنها یک مورد آن است، تصریح کرد: این اقدام دولت قبل تخلف مشخص از قانون محسوب می‌شود و باید قوه قضاییه به این مساله ورود کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر