اقتصاد مقاومتی هرگز به معنای انزوای اقتصادی ایران نیست

۱۳۹۵/۰۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۱۲۰

مجید انصاری، معاون پارلمانی رییس‌جمهور با بیان اینکه برخی اقتصاد مقاومتی را انزوای اقتصادی معنا می‌کنند، گفت: اقتصاد مقاومتی هرگز به معنای انزوای اقتصادی ایران نیست بلکه اقتصاد مقاومتی درون‌زا و برون‌نگر است یعنی با تکیه بر دارایی‌های داخل کشور که مهم‌ترین آن نیروهای انسانی هستند و البته در تعامل سازنده با دنیا. در اقتصاد مقاومتی ایران با کل اقتصاد جهان ارتباط دارد و البته باید از تک‌محصولی بودن و خام فروشی فاصله بگیرد.

به گزارش ایسنا، انصاری در مراسم گرامیداشت روز جهانی کارگر و تقدیر از کارگران نمونه شهرستان ری با اشاره به اینکه دولت یازدهم با حمایت و هدایت‌های مقام معظم رهبری و مردم و با مجاهدت تیم مذاکره‌کننده در راستای برطرف شدن تحریم‌ها تلاش کرد، افزود: عده‌یی دلواپس در کشور عجله دارند اما همین‌ها وقتی که تحریم‌ها وضع می‌شد می‌گفتند، ورق پاره‌یی بیش نیست و تاثیری ندارد اما حالا که سه ماه از برجام گذشته نگران نتیجه هستند.

وی خاطرنشان کرد: تحریم‌ها یک ظلم بود و در واقع به معنای اشغال سرزمین اقتصادی ما به وسیله دشمنان متجاوز بود. پس همانطور که در دوران دفاع مقدس مردم و مسوولان برای آزاد‌سازی کشور مجاهدت کردند و شهید دادند در عرصه دیپلماسی نیز باید فداکارانه اقدام می‌شد تا تحریم‌ها برداشته شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر