روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۲/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۹۰۵

آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دهم؛ ایرنا «محمدحسین مقیمی» رییس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دهم آغاز و تا ساعت 8صبح پنج‌شنبه نهم اردیبهشت ماه ادامه دارد، گفت: در مرحله دوم انتخابات، 136 نامزد در 55 حوزه انتخابیه برای به دست آوردن 68 کرسی باقیمانده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به رقابت خواهند پرداخت. مقیمی خاطرنشان کرد: در این مرحله از انتخابات 15هزار و 350 شعبه در 21 استان کشور در نظرگرفته شده است.

پاسخگویی وزیر کشور درخصوص تشکیل پلیس نامحسوس؛ ایلنا غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده رشت در مجلس نهم وزیر کشور را موظف به اظهارنظر در خصوص پرونده پلیس نامحسوس اخلاقی و منتخب مردم اصفهان دانست و گفت: در غیر این صورت آینده خوبی در انتظار رحمانی‌فضلی نخواهد بود. وی به تحلیل مسائل اخیر در مورد شبکه‌های اجتماعی و فساد اخلاقی موجود در جامعه و همچنین مساله پلیس نامحسوس اخلاقی و ردصلاحیت مینو خالقی پرداخت و در خصوص درخواست گروه‌های تندرو برای فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی به دلیل آنچه آن را گسترش فساد در جامعه از طریق این شبکه‌ها عنوان می‌کنند و قتل دختر افغان را منتسب به این مساله عنوان کرده و به‌طور کلی منتقد عدم برخورد دولت در زمان انتخابات با تلگرام و اعتقاد دولت به آزادی شبکه‌های اجتماعی هستند گفت: چنین ارتباط دادن‌هایی هیچ محلی از اعراب ندارد.

مسوولان حج امنیت و عزت حجاج را در نظر بگیرند؛ ایرنا آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی خطیب نماز جمعه تهران در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه دو مساله مهم به امر حج گره خورده است، یکی امنیت و دیگری عزت، از مسوولان برگزاری مراسم حج خواست امنیت و عزت حجاج ایرانی را در نظر بگیرند. وی همچنین با اشاره به برجام و خطاب به هیات مذاکره‌کننده ایرانی گفت: به وزارت خارجه و هیات ایرانی عرض می‌کنم بار سنگینی بر دوش شماست و با دشمنی سروکار دارید که از هیچ دشمنی فروگذار نمی‌کند، مرتب دنبال تحریم است و به هیچ پیمانی وفادار نیست آیا می‌توان به پیمانش اعتماد کرد.

نگرانی یک سناتور امریکایی از افزایش فروش تسلیحات به عربستان؛ ایسنا کریس مورفی، سناتور دموکرات کنگره امریکا روز پنج‌شنبه گفت: یکی از نگرانی‌های مشترک من و برخی دیگر از سناتورها آن است که توافق هسته‌یی ایران باعث افزایش صادرات تسلیحات نظامی به عربستان سعودی بدون هرگونه قید و شرط باشد که می‌تواند منجر به افزایش جنگ نیابتی با ایران در منطقه شود. وی افزود: نگرانی اصلی من این است که با تلاش برای ایجاد رضایت در سعودی‌ها نسبت به توافق هسته‌یی با ایران، شرط‌ها در حمایت از فعالیت‌های نظامی آنها (سعودی‌ها) در منطقه کاهش یابد. اظهارات مورفی یک روز پس از اتمام سفر دو روز‌ه اوباما به عربستان مطرح شد که در آن رییس‌جمهور امریکا با ملک سلمان، پادشاه عربستان و دیگر رهبران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس دیدار کرد.

نتانیاهو با پوتین درباره فروش «اس-۳۰۰» به ایران گفت‌وگو می‌کند؛ ایلنا شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «بنیامین نتانیاهو» در جریان سفر به روسیه با «ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهوری این کشور درباره فروش سیستم‌های روسی اس-۳۰۰ به ایران گفت‌وگو خواهد کرد. براساس این گزارش، رایزنی درباره هماهنگی بین ارتش روسیه و نظامیان رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از تنش بین آنها در سوریه، از دیگر محورهای این سفر است. لازم به ذکر است، شماری از مقام‌های رژیم صهیونیستی از جمله فرمانده نیروی هوایی این رژیم، نتانیاهو را در سفر به مسکو همراهی می‌کنند.

امریکا ۳۲ تن آب سنگین ایران را خریداری می‌کند؛ تسنیم روزنامه امریکایی وال‌استریت ژورنال به نقل از یک مقام بلندپایه امریکایی اعلام کرد که دولت باراک اوباما رییس‌جمهور امریکا 32 تن آب سنگین را که مولفه‌یی کلیدی در توسعه تسلیحات هسته‌یی است در تلاش برای حفظ توافق هسته‌یی تاریخی‌اش با ایران خریداری می‌کند.

رییس‌جمهوری آفریقای جنوبی وارد تهران می‌شود؛ فارس جاکوب زوما رییس‌جمهور آفریقای جنوبی در پاسخ به دعوت همتای ایرانی خود و در رأس یک هیات عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی امروز وارد تهران می‌شود و قرار است روز یک‌شنبه با حسن روحانی دیدار و راه‌های گسترش مناسبات تهران - پرتوریا را بررسی کند. گفتنی است سفر رییس‌جمهور آفریقای جنوبی بعد از 37سال به تهران انجام می‌شود و 160 نفر از بازرگانان، صاحبان سرمایه و صنایع وی را در این سفر همراهی می‌کنند.

پاکستان خواستار گسترش روابط تجاری با ایران؛ ایرنا مهدی هنردوست سفیر ایران در پاکستان با هدف انجام رایزنی‌های اقتصادی، تجاری و سیاسی با مقامات عالی دولت ایالتی پنجاب پاکستان، به شهر لاهور مرکز این ایالت سفر کرده و روز پنج‌شنبه با برخی از عالی‌ترین مقامات این ایالت از جمله «ملک محمد رفیق راجوانا» استاندار این ایالت و «شهباز شریف» سروزیر ایالت پنجاب دیدار کرد. «شهباز شریف»، برادر نخست‌وزیر پاکستان و از ارشدترین اعضای حزب مسلم‌لیگ به عنوان حزب حاکم که زمام امور را در قطب صنعت و اقتصاد پاکستان به دست دارد در این دیدار به سفیر کشورمان گفت: ایران و پاکستان باید همکاری فیمابین را توسعه دهند. ضرورت دارد دو کشور دوست، همسایه و برادر و مسلمان روابط خود را در حوزه‌های گوناگون به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و تجاری افزایش دهند.

لزوم گسترش همکاری‌های دریایی ایران و لهستان؛ ایلنا رامین مهمان‌پرست سفیر ایران در لهستان با گروبارچیک وزیر اقتصاد دریایی لهستان دیدار و گفت‌وگو کرد. معرفی پروژه‌های جدید همکاری با هدف سرمایه‌گذاری مشترک بین شرکت‌های ایرانی و لهستانی، امور تجاری مربوط به بنادر، جابه‌جایی کالا با استفاده از خطوط کشتیرانی و مزیت‌های حمل و نقل دریایی از جمله مسائلی بود که در این دیدار به آن پرداخته شد. وزیر اقتصاد دریایی لهستان در این ملاقات از آمادگی وزارت اقتصاد دریایی لهستان برای دعوت از وزیر راه و شهرسازی کشورمان برای سفر به لهستان برای آغاز گفت‌وگو‌ها و همکاری‌های دوجانبه خبر داد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر