تقدیر علما و مراجع تقلید از خدمات دولت یازدهم

۱۳۹۵/۰۲/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۹۰۲

درشرایطی که برخی رسانه‌های تندرو بدون توجه به دستاوردهای دولت یازدهم در بخش‌های گوناگون دیپلماسی، اقتصادی، اجتماعی و... بر طبل انتقاد از دولت یازدهم می‌کوبند، مراجع تقلید و علمای قم در ملاقات‌هایی که به مناسبت‌های مختلف با دولتمردان انجام می‌دهند، از تلاش‌های دولت تدبیر و امید در بخش‌های گوناگون تقدیر و قدردانی می‌کنند تا فاصله معنی‌داری که میان انتقادات دامنه‌دار مخالفان دولت و حمایت‌های مراجع عظام به چشم می‌خورد، بیشتر از قبل نمایان شود. با توجه به همین انتقادات غیرمنصفانه است که برخی مراجع عظام تقلید نیز در ارتباط با برجام مطالبی را بیان کردند و خواهان رعایت انصاف و دقت در اجرای این مساله ملی شدند. این‌بار مراجع تقلید و علمای قم روز پنج‌شنبه در دیدار با دکتر سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از خدمات و فعالیت‌های دولت یازدهم در بخش درمان و سلامت تقدیر و خواهان توسعه این اقدامات در بخش‌های مختلف کشور شدند.

به گزارش ایرنا، حضرات آیات و مراجع عظام ناصر مکارم‌شیرازی، صافی‌گلپایگانی، وحید خراسانی، موسوی‌اردبیلی، نوری‌همدانی، جوادی‌آملی، شبیری‌زنجانی، جعفر سبحانی و محمدعلی علوی‌گرگانی ضمن بر شمردن نقطه‌های مثبت دولت در بخش سلامت و درمان، به صورت ویژه از وزیر بهداشت تجلیل کردند.

آیت‌الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید گفت: دولت تلاش گسترده را جهت خدمت به مردم انجام داده، سلام مخصوص مرا به دکتر روحانی رییس‌جمهوری برسانید. این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت درست صحبت کردن گفت: باید با دنیا با حسن کلام صحبت کرد و این دستور دین است و اسلام نیز بر این امر تاکید دارد. این مرجع تقلید با اشاره به خدمات دکتر ظریف در وزارت امور خارجه و دکتر هاشمی در وزارت بهداشت گفت: حقا و انصافا باید از تلاش‌های آقای ظریف و دکتر هاشمی در وزارت بهداشت قدردانی کرد و هر دو وزیر با دقت کار کرده و به رفع مشکلات می‌پردازند.

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در این زمینه گفت: دولت و وزارت بهداشت بدون مجامله (چرب زبانی) در حوزه سلامت تحول ایجاد کردند ولی به این وضعیت اکتفا نکنیم و باید جلوتر برویم. این مرجع تقلید با اشاره به اینکه عده‌یی در مورد برجام بی‌انصافی می‌کنند، گفت: با وجودی که رهبر معظم انقلاب با برجام موافقت کردند، برخی که ادعای پیروی از ایشان را دارند باز در مساله برجام تعبیر به خیانت می‌کنند.

آیت‌الله عبدالکریم موسوی‌اردبیلی از مراجع تقلید گفت: دولت در طرح تحول سلامت خدمات ارزشمندی را به مردم ارائه کرده است و در این راستا هرچه بیشتر به مردم خدمت‌رسانی کنید، ارزش بالایی دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر