روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۱/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۱۰۲

ظریف بعد از بررسی بودجه به کمیسیون امنیت می‌رود - ایسنا| حسین سبحانی‌نیا نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی در سیاست خارجی مجلس گفت که وزیر امور خارجه بعد از بررسی بودجه95 در صحن علنی و به‌دنبال آن تشکیل جلسات کمیسیون‌ها، در کمیسیون امنیت حاضر می‌شود. وی افزود: باتوجه به اینکه طبق قانون مصوب مجلس وزارت امور خارجه باید بعد از سه ماه از اجرای برجام گزارشی از روند اجرایی شدن آن به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه ارائه دهد و این مهلت 27فروردین به اتمام می‌رسد، انتظار می‌رود که در این جلسه وزیر امور خارجه گزارش را به نمایندگان ارائه کند.

وزیر امور خارجه استونی به ایران آمد- ایسنا| مارینا کالجوراند وزیر امور خارجه استونی امروز برای انجام سفر 2روزه در صدر یک هیات تجاری و سیاسی به تهران می‌آید و در جریان این سفر با تعدادی از مقامات عالی‌رتبه کشورمان ازجمله همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. گفت‌وگو درمورد مسائل دوجانبه ازجمله گسترش تعاملات اقتصادی و تجاری از محورهای مهم مقامات دو کشور در جریان این سفر است.

همکاری استانی ایران و ترکیه- ایرنا| همکاری استانی ایران و ترکیه دیروز در شهر قونیه، با حضور محمود واعظی نماینده ویژه رییس‌جمهوری در امور ترکیه و جودت یلماز نماینده دولت آنکارا در روابط با ایران بررسی شد. وزیر ارتباطات ایران و وزیر توسعه ترکیه همچنین در صبحانه کاری در فضایی صمیمی گردهم آمده و ضمن مرور مذاکرات دو روز گذشته در آنکارا، راه‌های همکاری‌های استانی در حضور نمایندگان مجلس، نمایندگان اتاق‌های ایران و ترکیه و مسوولان بلندپایه استان قونیه بحث و بررسی قرار دادند.

مواضع سخنگوی وزارت خارجه امریکا در قبال آزمایش‌های موشکی ایران- ایسنا| مارک تونر معاون سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا در نشست خبری روز جمعه خود در پاسخ به سوالی درباره‌ اظهارات جان کری وزیر امور خارجه این کشور که گفته بود، واشنگتن آماده است تا به توافقات جدید با ایران بر سر آزمایش‌های موشکی‌اش دست یابد، بیان کرد: من جزئیات بیشتری در این باره ندارم اما فکر نمی‌کنم که وی قصد داشته بگوید ما یک نوع سیاست جدید یا تمهیدات جدید برای مواجهه با این اقدامات پیش گرفته‌ایم. به‌طور ساده باید بگویم که وی تنها روی این نکته تاکید کرده که اگر ایران تصمیم بگیرد رفتاری سازنده‌تر در منطقه اتخاذ کند در آن صورت ما می‌توانیم رابطه‌یی متفاوت با این کشور داشته باشیم. تونر در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا امریکا آماده است تا بر سر برنامه موشکی بالستیک ایران وارد مذاکره با این کشور شود، تاکید کرد که خیر، چنین نیست.

حضور الهام علی‌اف در غرفه گردشگری ایران- ایلنا| الهام علی‌اف رییس‌جمهور آذربایجان روز جمعه از غرفه کشورمان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در باکو بازدید کرد. وی در این بازدید، ضمن تحسین ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری در ایران، گسترش گردشگری میان ایران و جمهوری آذربایجان را مورد تاکید قرار داد. محسن پاک‌آیین سفیر ایران در باکو نیز در بازدید از این نمایشگاه، توسعه گردشگری را یکی از اهداف کشورمان عنوان کرد و گفت: افزایش بیش از پیش سفرهای گردشگری شهروندان کشورهای همسایه از‌جمله جمهوری آذربایجان شرایط خوبی را برای گسترش تعاملات مردمی فراهم می‌کند.

ایران به روسیه نوین با اعتماد بیشتری نگاه می‌کند-آنا| مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه در سفر به سن‌پترزبورگ با نیکولای واختین سرپرست ریاست دانشگاه اروپایی سن‌پترزبورگ دیدار کرد. در این دیدار تمایل این دانشگاه برای همکاری با دانشگاه‌های ایرانی مطرح و مقرر شد پس از بررسی‌های کافی، یکی از دانشگاه‌های ایرانی به‌عنوان همتای آن معرفی شود. سنایی همچنین در جمع دانشجویان این دانشگاه گفت: مساله اعتماد متقابل، یک موضوع تاثیرگذار در روابط دوجانبه است. طی سال‌های گذشته، باتوجه به تجارب کسب شده، بی‌اعتمادی به‌طور نسبی کاهش یافته و روسیه به ایران به‌عنوان کشوری که می‌تواند یک شریک مناسب در عرصه‌های مختلف در منطقه باشد، می‌نگرد و ایران نیز به روسیه نوین با اعتماد بیشتری نگاه می‌کند و روابط هر دو کشور به یک ضرورت تبدیل شده است.

سخنان جعجع دروغ آوریل است- فارس| محمد فتحعلی سفیر ایران در لبنان با دروغ خواندن سخنان سمیر جعجع رییس حزب القوات اللبنانیه مبنی بر درخواست سفیر ایران از واتیکان برای متقاعد کردن میشل سلیمان جهت کناره‌گیری از نامزدی ریاست‌جمهوری گفت: موضع ما در جمهوری اسلامی ایران نسبت به انتخابات ریاست‌جمهوری لبنان روشن و معروف است و آن اینکه امور داخلی لبنان مربوط به خود لبنانی‌هاست و ما و دیگران حق نداریم چه از نزدیک و چه از دور در آن دخالت کنیم. وی تاکید کرد: این سخنان به کلی نادرست و واقعا دروغ آوریل است.

آغاز بررسی لایحه بودجه سال95 کل کشور از امروز در مجلس- ایرنا| مجلس شورای اسلامی در هفته جاری برای بررسی لایحه بودجه سال95 کل کشور در روزهای یک‌شنبه، دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه جلسه علنی دارد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز رسیدگی به کلیات لایحه بودجه سال95 کل کشور را آغاز می‌کنند و پس از تصویب کلیات وارد بررسی جزئیات این لایحه می‌شوند. لازم به ذکر است که رسیدگی به لایحه بودجه سال1395 در روزهای پایانی اسفند در کمیسیون تلفیق پایان یافت و پس از پایان بررسی در این کمیسیون، لایحه بودجه سال جاری به جلسه علنی مجلس ارجاع شد.

همراهی بیشتر مجلس آینده با دولت-تسنیم| محمدرضا عارف منتخب مردم تهران در دهمین دوره مجلس گفت: باید اقتصاد را نجات داد. نمی‌توان در دهه چهارم انقلاب وضعیت معیشتی به‌گونه‌یی باشد که برخی خانواده‌ها از حداقل امکانات محروم باشند.

به گزارش ایسنا، عارف در دیدار اعضای هیات‌رییسه اتاق اصناف ایران با بیان اینکه سرمایه نظام ما مردم هستند، بر ضرورت پاسخگویی به مطالبات به‌حق ملت ایران تاکید کرد و گفت: مجلس آینده مطمئنا نسبت به مجلس فعلی همکاری و همراهی بیشتری با دولت برای رسیدن به اهداف متعالی نظام و سند چشم‌انداز خواهد داشت و سعی خواهیم کرد در پایان سال گزارشی از فعالیت‌های مجلس در زمینه اقتصاد مقاومتی برای اطلاع افکار عمومی منتشر کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر