اختصاص یارانه 5727 میلیارد تومانی به تولید

۱۳۹۳/۰۷/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۸۹۶

سخنگوی دولت از اختصاص 5727میلیارد تومان یارانه برای بخش تولید خبرداد. محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت بااشاره به سفر رییس‌جمهور به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: آقای رییس‌جمهور در این سفر با 12تن از روسای کشورها همچون رییس‌جمهور فرانسه، نخست‌وزیر ژاپن، دبیرکل سازمان ملل متحد، رییس‌جمهور عراق و رییس‌جمهور ونزوئلا ملاقات و در مجمع جهانی اقتصاد و در جمع سران عضو مجمع عمومی سخنرانی خواهد کرد. نوبخت با تشریح مصوبه تخصیص بودجه از محل هدفمندی یارانه‌ها برای کمک به بخش صنعت گفت: براساس مصوبه هیات دولت مبلغی بالغ بر 5727میلیارد تومان برای کمک تخصیص داده شده است که از این میزان 1200میلیارد تومان به وزارت صنایع برای کمک به بخش‌های صنعتی، یکهزار میلیارد تومان برای وزارت جهاد کشاورزی برای کمک به تولید محصولات کشاورزی و برقی کردن چاه‌ها، 500میلیارد تومان به وزارت نیرو، 450میلیارد تومان به وزارت راه‌وشهرسازی و همچنین 750میلیارد تومان به وزارت کشور برای کمک به بخش حمل‌ونقل عمومی اختصاص خواهد یافت. مبلغ ناچیزی نیز برای تجهیز سایت سازمان هدفمندی یارانه‌ها اختصاص خواهد یافت. 5727میلیارد تومانی که به یارانه تولید اختصاص یافته در کنار 4800میلیارد تومان درنظر گرفته شده برای طرح تحول سلامت است. سخنگوی دولت ادامه داد: این مبالغ به‌عنوان یارانه برای 140هزار میلیارد تومان تسهیلاتی است که از سوی بانک مرکزی اعلام آمادگی شده تا به صنایع به‌عنوان تسهیلات پرداخت شود.


فرصت یک‌ماهه به دستگاه‌ها برای ارایه نظرات

نوبخت در ادامه به بحث ابلاغ بخشنامه بودجه سال 94 اشاره کرد و گفت: به دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی یک ماه فرصت داده شده تا نقطه‌نظرات خود را درقبال بودجه به ما ارایه کنند و این فرصت از آنجا به دستگاه‌ها داده شده تا بتوانند پیشنهادهای خود را به‌صورت عملیاتی با معاونت بودجه در میان بگذارند.


دولت درباره فیلترینگ مذاکره می‌کند

سخنگوی دولت درخصوص تقاضای قوه قضاییه برای فیلتر و پالایش شبکه‌های اجتماعی گفت: حتما مذاکراتی صورت خواهد گرفت تا آنچه قانون به دولت اجازه می‌دهد دولت همان را اجرایی می‌کند. در ارتباط با اینکه مذاکراتی که می‌تواند بین دو قوه صورت بگیرد تا به یک روش واحد به چگونگی افزایش پهنای باند منجر شود پس از به نتیجه رسیدن پیگیری‌ها به اطلاع خواهد رسید.


لغو تحریم بانک مرکزی تصادفی نیست

وی درمورد رای دادگاه اتحادیه اروپا پیرامون لغو تحریم بانک مرکزی گفت: شما مطمئن باشید این کار محصول تصادف نیست و پیگیری‌های حقوقی مسوولان امر و غیرقانونی بودن تحریم‌ها هر از گاهی می‌تواند خود را به این ترتیب نشان دهد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال دیگری درباره زمان تشکیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی افزود: این سازمان از همان ابتدا تشکیل شده بود زمانی که آقای رییس‌جمهور به بنده مسوولیت معاونت برنامه‌ریزی و هم مسوولیت توسعه منابع انسانی و اخیرا اختیارات مربوط به امور استخدامی را داد مشخص است که این سازمان از همان ابتدا تشکیل شده است اگر منظور شما از تشکیل این سازمان تعویض تابلو است این کار انجام خواهد شد. نوبخت در پاسخ به سوال دیگری درباره نظارت وزارت علوم بر شهریه‌های دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد یک نهاد غیردولتی است البته وزارت علوم نهادهای نظارتی برای این مساله دارد اما اعداد و ارقام در چارچوب اختیارات این دانشگاه تعیین خواهد شد.


رشد اقتصاد ما مثبت است

وی همچنین درمورد آمارهای ارایه شده از مرکز آمار ایران گفت: من فکر می‌کنم این اظهارات قابل تامل است، قطعی نیست که یک نوع رقابت در ارایه گزارش شاخص‌های اقتصادی بین بانک مرکزی و مرکز آمار مطرح شود یا اثبات کنم مرکز آمار بهنگام‌تر آمار را ارایه می‌کند اما در هر ماه ابتدا گزارش مرکز آمار راجع به نرخ تورم اعلام می‌شود و پس از آن بانک مرکزی نظر خود را بیان می‌کند. طی یک یا دو روز آینده گزارش نرخ تورم شهریور از سوی مرکز آمار اعلام می‌شود. نوبخت در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با نرخ رشد اقتصادی گفت: باتوجه به آنچه مرکز آمار ایران محاسبات مقدماتی آن را انجام داد این رشد مثبت بوده است و باز هم چند روز گذشته آخرین آمارها حاکی از این مساله بود اگرچه تفاوت‌هایی ممکن است در اعلام این رقم بین مراکز مختلف وجود داشته باشد اما نقطه اشتراک تمام آنها مثبت بودن نرخ رشد اقتصادی است و رویکرد آنها افزایش رشد اقتصادی است و تفاوت تنها ممکن است در برآوردها باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر