روی موج خبر

۱۳۹۴/۱۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۸۴۰۱

نجات جوانان از بحران بیکاری؛ ؛ فارس امام جمعه موقت تهران با اشاره به انتخابات 7 اسفندماه، گفت: امروز نجات جوانان، حل مشکل بیکاری و رفع مشکلات اخلاقی جوانان همه در گرو تبعیت از ولایت و عملی کردن اقتصاد مقاومتی است. آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران با توصیه به کاندیداهای انتخاباتی مجلس دهم و خبرگان رهبری، ادامه داد: آنهایی که نامزد انتخاباتی هستند باید خدا را در نظر بگیرند و بدانند این سمت‌ها اگر به قصد خدمت برای خدا نباشد جز خستگی چیزی نخواهد داشت. اینکه انسان بخواهد در تبلیغات به دروغ و فریب متوسل شود یا وعده‌های بد و غیرعملی به مردم بدهد یا برای رسیدن به مقام به سمت غربی‌ها بچرخد، اینها مورد رضای خدای متعال نیست.

پایان فرصت نقل و انتقال حوزه انتخابیه خبرگان؛ ؛ ایسنا از روز گذشته (23 بهمن)، فرصت نقل و انتقال حوزه انتخابیه داوطلبان مجلس خبرگان رهبری پایان یافت و نامزدها تا پایان دیروز فرصت نقل و انتقال داشتند. داوطلبان مجلس خبرگان رهبری که مایل به انتقال حوزه انتخابیه خود هستند، تا پایان دیروز فرصت داشتند درخواست خود را به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه مبدأ یا مقصد ارائه کنند.

زمینه گسترش همکاری‌های تهران - کوالالامپور فراهم شده است؛ ؛ ایرنا «مرضیه افخم» سفیر ایران در مالزی در دیدار با روحانی عبدالکریم وزیر زنان، خانواده و توسعه جوامع مالزی پس از پایان جشن سی‌وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت که ایران و مالزی از هم‌اکنون می‌توانند با تمرکز بر بخش‌های مختلف از قبیل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی همکاری‌های دوجانبه را افزایش دهند. وی تاکید کرد: فرصت‌های زیادی برای همکاری بین ایران و مالزی وجود دارد و شرایط و اشتیاق دو طرف برای همکاری‌ها مناسب است.

تغییر جایگاه ایران و عربستان بزرگ‌ترین دستاورد منطقه‌یی دولت؛ ؛ ایلنا محمدعلی سبحانی مدیرکل خاورمیانه وزارت امور خارجه در دولت اصلاحات با بیان اینکه عربستان نمی‌تواند بر انزوای ایران و فشار به تهران حساب باز کند، تاکید کرد: تغییر جایگاه ایران و عربستان می‌تواند بزرگ‌ترین دستاورد منطقه‌یی دولت محسوب شود. وی افزود: در دوران پسابرجام ما شاهد حاکم شدن آرامش چه در عرصه اقتصاد و چه در عرصه اجتماعی هستیم و مردم نیز متوجه دستاورد‌های حاصل از برجام هستند و اکثریت قاطع ایرانیان از آن رضایت داشته و از آن حمایت می‌کنند.

آغاز مرحله جدیدی از تعاملات گسترده جهان با ایران؛ ؛ فارس محمدرضا مرشدزاده سفیر ایران در مجارستان در مراسم جشن پیروزی انقلاب اسلامی در این کشور گفت: در شرایط جدید، فضای همکاری‌های همه‌جانبه با کشورهای جهان با انجام سفرهای مقامات بلندپایه کشورهای مختلف به ایران فراهم شده و با شروع سفرهای خارجی رییس‌جمهور ایران به کشورهای اروپایی، مرحله جدیدی از تعاملات گسترده جهان با جمهوری اسلامی ایران بعد از توافق برجام آغاز شده است. مرشدزاده همچنین با تاکید بر رفع تحریم‌های ظالمانه غرب علیه ایران، ابراز امیدواری کرد که شاهد افزایش همکاری‌های اقتصادی ایران با سایر کشورهای جهان باشیم.

ایران برای خلع سلاح هسته‌یی با ژاپن مشورت می‌کند؛ فارس وزارت خارجه ژاپن اعلام کرد که حمیدرضا بعیدی‌نژاد مدیرکل اداره امور خلع سلاح وزارت خارجه ایران به‌زودی برای مشورت با مقامات ژاپنی در خصوص عدم اشاعه و خلع سلاح هسته‌یی به توکیو می‌رود. براساس اعلام وزارت خارجه ژاپن، در این گفت‌وگوهای مشورتی که در تاریخ 15 فوریه (26 بهمن ماه) در توکیو برگزار می‌شود، کازوتوشی آیکاوا مدیرکل خلع سلاح، عدم اشاعه و علوم وزارت خارجه ژاپن با بعیدی‌نژاد گفت‌وگو می‌کند.

حمایت روسیه از پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای؛ تسنیم ایگور مورگولوف معاون وزیر خارجه روسیه در دیدار با مهدی سنایی سفیر کشورمان در مسکو، با اشاره به حمایت‌های روسیه از عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای، ابراز امیدواری کرد با توجه به شرایط و تحولات جدید، این موضوع در نشست‌های بعدی این سازمان، مورد تجدید نظر قرار گرفته و روند پیوستن ایران آغاز شود. وی موقعیت ممتاز و ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران را مورد اشاره قرار داد که می‌تواند در تقویت هرچه بیشتر سازمان همکاری شانگهای موثر و قابل توجه باشد.

شورای امنیت نمی‌تواند به بهانه خطرات جعلی کشورها را تحریم کند؛ ایرنا غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دایمی کشورمان در سازمان ملل، در نشست ویژه شورای امنیت به ریاست دوره‌یی نماینده کشور ونزوئلا و تحت عنوان «عملکرد کمیته‌های تحریم شورای امنیت با تاکید بر اینکه تحریم‌های شورای امنیت علیه کشورها تنها درصورت اثبات وجود خطرات جدی از سوی این کشورها قابل توجیه است گفت: شورای امنیت نمی‌تواند به بهانه خطرات جعلی کشورها را مورد تحریم قرار دهد.

رییس‌جمهور آذربایجان به ایران می‌آید؛ ایلنا محسن پاک‌آیین سفیر ایران در جمهوری آذربایجان از سفر الهام علی‌اف، رییس‌جمهور آذربایجان به کشورمان در اوایل اسفند خبر داد. وی در حاشیه مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در باکو در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: این سفر به دعوت رسمی رییس‌جمهور کشورمان از الهام علی‌اف انجام خواهد شد. پاک‌آیین اظهار داشت: در این سفر چندین سند همکاری بین دو طرف در حوزه‌های مختلف به ویژه اقتصادی و انرژی امضا خواهد شد.

درهای ایران به روی فعالان اقتصادی ترکیه باز است؛ فارس ابراهیم رحیم‌پور معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران که در ترکیه به سر می‌برد، طی سخنانی با تاکید براینکه ترکیه دوست همیشگی ایران است و موضع‌گیری‌ها و حمایت‌های ترکیه در دوران تحریم را فراموش نخواهیم کرد، گفت: در شرایط جدید در ایران، درهای کشورمان به روی فعالان اقتصادی ترکیه باز است و امیدواریم در دوره جدید مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور شکوفا شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر