روی موج خبر

۱۳۹۴/۱۱/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۷۸۰۳

ساعت کاری بانوان دارای شرایط خاص کاهش یافت؛ ایلنا در نشست علنی دیروز مجلس نمایندگان با 115رای موافق، 27رای مخالف و 3رای ممتنع از مجموع 196نماینده حاضر با کلیات لایحه کاهش ساعت کاری بانوان شاغل دارای شرایط خاص موافقت کردند. در صورت تصویب نهایی جزییات این لایحه، ساعات کار هفتگی بانوان شاغل اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی که موظف به 44ساعت کار در هفته هستند اما دارای معلولیت شدید، فرزند زیر 6سال تمام، همسر و فرزند معلول شدید یا مبتلا به بیماری صعب‌العلاج هستند یا زنان سرپرست خانوار شاغل در دستگاه‌های اجرایی و بخش غیردولتی اعم از مشمولان قانون کار و تامین اجتماعی بنا به درخواست متقاضی و تایید مراجع ذی‌ربط، 36ساعت در هفته با دریافت حقوق و مزایای 44ساعت تعیین می‌شود.

نمایندگان از پاسخ‌های وزیر بهداشت قانع شدند؛ ایرنا سید حسن قاضی‌زاده‌هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که برای پاسخ به سوال ثروتی نماینده بجنورد در مورد علت عدم اجرای اصل 48 قانون اساسی، توسعه متوازن استان‌ها، اجرای قانون برنامه پنجم توسعه و سالانه در مجلس حضور یافته بود با 121رای موافق، 33رای مخالف، 11رای ممتنع از مجموع 194نماینده توانست مجلسی‌ها را قانع کند.

نسبت به روند بررسی صلاحیت‌ها گلایه جدی داریم؛ ایلنا محمدرضا عارف رییس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه اصلاح‌طلبان هزینه‌های زیادی برای نظام و اصلاح‌طلبی داده‌اند و به آن افتخار می‌کنند، تاکید کرد: اصلاح‌طلبان با حداقل امکانات و با جدیت در رقابت انتخاباتی حاضر می‌شوند تا بگویند در قاموس اصلاح‌طلبی قهر و کناره‌گیری وجود ندارد همان‌گونه که در انتخابات 92 با وجود برخی محدودیت‌ها با صلابت ظاهر شدیم و در نهایت به پیروزی دست یافتیم.

ظریف پنج‌شنبه به لندن می‌رود؛ ایسنا محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان برای شرکت در کنفرانس (کمک‌کنندگان به سوریه) که 15 بهمن ماه در لندن برگزار می‌شود، به انگلیس سفر می‌کند. این اجلاس با همکاری کشورهای انگلیس، آلمان، نروژ، کویت و سازمان ملل متحد با هدف جمع‌آوری کمک برای آوار‌گان و مردم جنگ‌زده سوریه برگزار می‌شود. ظریف همچنین طبق آنچه اعلام شده، قرار است در نشست «پیروزی بر چالش‌های خاورمیانه از دیدگاه ایران‌» در اندیشکده انگلیسی چتم هاوس سخنرانی کند.

امضای تفاهم برنامه 3ساله همکاری وزارت خارجه ایران و بلاروس ؛ ایلنا ابراهیم رحیم‌پور معاون وزارت امور خارجه کشورمان در دیدار با والنتین ریباکوف همتای بلاروس خود، ضمن بررسی روابط سیاسی و اقتصادی دوجانبه، راه‌های تقویت و توسعه همکاری‌ها در ابعاد مختلف از جمله در دوران پسابرجام را مورد بحث و گفت‌وگو قرار دادند. شایان ذکر است در پایان این نشست یادداشت تفاهم برنامه 3ساله همکاری وزارت‌های امور خارجه ایران و بلاروس نیز به امضای طرفین رسید.

اشتیاق اتریش برای میزبانی از روحانی؛ ایسنا فریدریش اشتیفت سفیر اتریش در ایران، در نشست هیات اقتصادی اتریش با تجار و صنعتگران استان آذربایجان‌شرقی گفت: سفر هیات اقتصادی اتریش در پی سفر رییس‌جمهور کشور اتریش در شهریورماه سال جاری بود که در این سفر با مذاکراتی که با رییس‌جمهور ایران داشتند بر بیشتر شدن مناسبات اقتصادی و فرهنگی تاکید کرده بودند. در این سفر توافق شد که علاوه بر همکاری‌های اقتصادی و سیاسی دو کشور در زمینه‌های فرهنگی، گردشگری و محیط‌زیست نیز مناسباتی نزدیک بین دو کشور شکل بگیرد. وی تاکید کرد: بسیار مشتاقیم تا در آینده نزدیک میزبان دکتر روحانی، رییس‌جمهور ایران در اتریش باشیم.

دبیرکل سازمان ملل خواستار آشتی میان ایران و عربستان شد؛ فارس بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه خواستار آشتی میان ایران و ریاض شد. به نوشته رویترز، وی که در مسقط پایتخت عمان صحبت می‌کرد، گفت: امیدوارم هم ایران و هم عربستان‌سعودی با وجود بی‌اعتمادی و دشواری‌هایی که در روابطشان دارند، واقع‌گرایی، مسوولیت‌پذیری و مصالحه را در روابط خود و در منطقه پیش بگیرند.

کشورهای جهان در پی گسترش همکاری با ایران هستند؛ ایرنا آپا خبرگزاری رسمی اتریش نوشت: کشورهای مختلف جهان بعد از توافق هسته‌یی در اواسط ماه ژانویه و لغو تحریم‌ها علیه ایران به دنبال گسترش همکاری‌ها با تهران هستند. این رسانه افزود: برخی کشورهای اتحادیه اروپا برای برقراری روابط نزدیک‌تر با ایران به خصوص بستن قرارداد‌های پر ارزش در زمینه نفت و گاز خواستار دعوت رییس‌جمهوری ایران به کشور‌های خود هستند.

اهداف سفر وزیر خارجه آلمان به تهران و ریاض؛

ایرنا مارتین شفر سخنگوی وزارت خارجه آلمان روز اجرای برجام و برچیده شدن تحریم‌ها را موجب خرسندی برلین دانست و آن را یک لحظه تاریخی بسیار ویژه و نه فقط در تاریخ ایران و آلمان بلکه جهان دانست. وی همچنین با اشاره به سفر فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان به تهران و دیدار او با محمدجواد ظریف و علی لاریجانی گفت: حول مذاکرات ما در تهران و ریاض کاهش تنش بین دو کشور و تلاش برای پیداکردن نشانه‌هایی برای نزدیک کردن دوطرف به مذاکره و دیالوگ خواهد بود.

تکذیب جریان‌سازی‌های رسانه‌های سعودی علیه دیپلمات ایرانی؛ آنا دولت الجزایر جریان‌سازی‌های رسانه‌های سعودی علیه یک دیپلمات ایرانی حاضر در سفارت ایران در الجزایر را رد کرد. محمد عیسی، وزیر امور دینی و اوقاف الجزایر گفت: مسوولان امنیتی الجزایر تاکنون هیچ اقدام غیرقانونی‌ای را از سوی سفارت ایران در الجزایر درباره نشر تشیع ثبت نکرده‌اند. عیسی خاطرنشان کرد: نهادهای امنیتی، اطلاعات دقیقی درباره مبلغان تشیع و کسانی که در این کشور شیعه می‌شوند، در اختیار دارند.

عینک بدبینی برای دیدن مشکلات و کاستی‌ها؛ روابط عمومی قوه قضائیه آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رییس قوه قضاییه با اعلام اینکه ایران مقتدرتر و سرفرازتر از همیشه تحت رهبری مقام معظم رهبری و حضور با‌صلابت مردم در صحنه به راه خود ادامه خواهد داد، خواستار تلاش هرچه بیشتر مسوولان در راه رفع محرومیت و فقرزدایی از قشرهای ضعیف جامعه شد. آملی‌لاریجانی در جلسه دیروز مسوولان عالی قضایی از اینکه برخی با عینک بدبینی فقط مشکلات و کاستی‌های موجود را می‌بینند و آن را برجسته می‌کنند، ابراز تاسف کرد.

برگزاری انتخابات الکترونیکی در استان تهران منتفی شد؛ فارس محمدرضا یوسفی دبیر ستاد انتخابات استان تهران خبر داد که برگزاری الکترونیکی انتخابات آینده مجلس خبرگان رهبری و مجلس در استان تهران به‌طور کلی منتفی شد. یوسفی درباره تصمیم نهایی نسبت به برگزاری انتخابات الکترونیکی در استان تهران اظهار داشت: در انتخابات دوره‌های گذشته شاهد برگزاری انتخابات الکترونیکی به‌عنوان پایلوت در شهرستان پاکدشت بودیم، اما در انتخابات آینده در هیچ یک از شعب و شهرستان‌های استان تهران الکترونیکی برگزار نمی‌شود. وی اعلام کرد: 97‌هزار نفر دست‌اندرکار برگزاری انتخابات این دوره در استان تهران هستند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر