جهانگیری در دیدار با نوازشریف تاکید کرد توسعه مناسبات دوطرف در همه زمینه‌ها

۱۳۹۴/۱۰/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۸۸۵

بلافاصله پس از عملیاتی شدن برجام، کاروان هیات‌های سیاسی، تجاری و دیپلماسی به سمت تهران سرازیر شده‌اند تا در جریان گفت‌وگو با دولتمردان ایرانی راه‌های ارتقای روابط در حوزه‌های مختلف را مرور کنند. روز گذشته نخست‌وزیر پاکستان پس از دیدار با مقامات سعودی راهی تهران شد تا در روزهای پس از تحریم‌ها، دوطرف توسعه مناسبات را در دستور کار قرار دهند. به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری عصر دیروز در دیدار نوازشریف نخست‌وزیر پاکستان با بیان اینکه مسائل امنیتی در مرزهای ایران و پاکستان همواره یکی از دغدغه‌های مشترک دوکشور بوده است، تصریح کرد: حل این مسائل نیازمند توجه و تلاش هرچه بیشتر است و لازم است دو کشور هماهنگی و همکاری بیشتری در این زمینه داشته باشند.

معاون اول رییس‌جمهور بر لزوم برگزاری هرچه سریع‌تر کمیسیون مشترک همکاری‌های دوکشور تاکید کرد و گفت: پس از لغو تحریم‌ها برگزاری این کمیسیون می‌تواند نقش موثری در توسعه روابط اقتصادی فیمابین ایفا کند.

وی پروژه مشترک خط لوله انتقال گاز به پاکستان و نیز همکاری مشترک برای تولید برق را از جمله زمینه‌های توسعه همکاری‌های دوکشور برشمرد و افزود: لازم است برای افزایش رفت و آمدها و توسعه همکاری‌ها، تعداد پروازها میان پایتخت‌های دو کشور بر اساس توافقنامه قبلی که میان دو کشور بسته شده است، بیشتر شود.

نخست‌وزیر پاکستان نیز با تبریک برداشته شدن تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران گفت: هدایت‌های داهیانه رهبری ایران در پیشبرد مذاکرات هسته‌یی تحسین‌برانگیز است و نقش وزیر امور خارجه ایران نیز نقشی هوشمندانه بود و امروز همه دنیا به برتری و قدرت ایران در این مذاکرات اذعان می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت‌های فراوانی برای رشد و توسعه برخوردار است، گفت: اسلام‌آباد آمادگی دارد همکاری‌های خود را در زمینه‌های مختلف از جمله در حوزه انرژی و تولید برق با تهران افزایش دهد. نخست‌وزیر پاکستان، ایران را خانه دوم خود توصیف کرد و گفت: ایران کشور دوست و برادر برای پاکستان محسوب می‌شود و سفر به این کشور برای من مایه افتخار است.

نخست‌وزیر پاکستان گفت: در نخستین فرصت دستور لازم را به بانک مرکزی و وزارت اقتصاد پاکستان برای آغاز همکاری‌های بین بانکی میان دوکشور صادر خواهم کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر