استفاده میلیاردر نفتی از چند شناسنامه

۱۳۹۳/۰۷/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۴۵

سخنگوی دستگاه قضا با تشریح آخرین وضعیت پرونده ب. ز گفت: 10نفر در این پرونده بازداشت شده‌اند و باب جدیدی در این خصوص باز شده است.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در نشست خود با خبرنگاران درخصوص آخرین وضعیت میلیاردر نفتی گفت: در این پرونده دو اتفاق جدید افتاده و مشخص شده این متهم در مقاطعی از شناسنامه‌هایی با مشخصات دیگر استفاده می‌کرده، استفاده از چند شناسنامه از دو جهت جرم است. نخست اینکه فردی همزمان دارای چند شناسنامه جعلی است و دوم اینکه نوع کاری که با شناسنامه انجام می‌دهد. وی افزود: این متهم توانسته بود در مدتی با اقداماتی ناصحیح رابطینی را در زندان پیدا کند و پیغام‌های خود را به اطراف به بیرون از زندان انتقال دهد تا در برخی موارد سرپوش درست کند. واسطه‌های وی شناسایی شده و از آنها تحقیق شده است که تعدادی از این افراد در بازداشت هستند و باب جدیدی در پرونده باز شده است.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به‌سوابق کیفری (ب. ز) گفت: این متهم سوابق قبلی محکومیت دارد که در یکی از آنها به دو سال حبس محکوم شده است. همچنین سابقه 20 چک برگشتی دارد که در مجموع 7، 6 سابقه دارد که در برخی از آنها محکومیتش قطعی شده است.

محسنی اژه‌ای اضافه کرد: علاوه بر وزارت نفت چند شاکی خصوصی نیز به طرح شکایت پرداختند و در حال حاضر 10نفر در بازداشت هستند و از برخی افراد از جمله مدیران تعدادی از بانک‌ها به‌عنوان مطلع تحقیق شده است. وی درخصوص پرونده کمپوست نیز گفت: این پرونده بیش از هشت هزار شاکی دارد و 12نفر تحت تعقیب هستند که 9 نفر از آنها بازداشت شده‌اند. اموال متهمان کفاف بدهی شکات را نمی‌دهد.


مردم از شبکه‌های اجتماعی

خوب استفاده کنند

محسنی اژه‌ای درباره نامه خود به وزیر ارتباطات درخصوص محتوای مجرمانه برخی شبکه‌های اجتماعی نیز گفت: در مورد شبکه‌های اجتماعی انتظار این است که دستگاه‌های مسوول تلاش کنند که این شبکه‌ها وجود داشته باشند و مردم نیز از آنها استفاده خوب ببرند و باید شرایطی فراهم کنند تا موارد خلاف در آنجا نباشد یا به حداقل برسد. ما اگر از مضرات این شبکه‌ها جلوگیری نکنیم کشور ضرر می‌کند.

وی ادامه داد: اواخر سال گذشته و اوایل امسال جلساتی برگزار شد و قرار شد مسوولان مربوطه شرایطی را فراهم کنند تا محتوای مجرمانه شبکه‌های اجتماعی را بتوان پالایش کرد. 6 ماه از این موضوع گذشت و قرار بود ظرف سه ماه این کار صورت گیرد. به دستور رییس قوه قضاییه نامه‌یی نوشته شد تا ساز و کار این موضوع فراهم شود. خبرنگاری درباره اقدامات وزارت ارتباطات پس از ارسال نامه دستگاه قضایی مبنی بر ضرب الاجل یکماهه برای فیلترینگ ابزارهای پیام رسان تلفن همراه پرسید که محسنی اژه‌ای در این باره گفت: تا جایی که من اطلاع دارم وزارت اطلاعات به‌طور جدی پیگیر این موضوع است. خبرنگاری درخصوص احتمال درگیری مردم با گشت‌های انصار حزب‌الله پرسید که معاون اول قوه قضاییه در پاسخ گفت: این افراد گفته‌اند که خلاف قانون عمل نمی‌کنیم و هنوز اعلام نشده که چگونه می‌خواهند امر به معروف کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر