روی موج خبر

۱۳۹۴/۰۹/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۴۷۲۷

تجارت با ایران از اولویت‌هاى انگلیس است - تسنیم نیکولا بولتون، مدیرکل وزارت تجارت و سرمایه‌گذارى انگلستان می‌گوید که تجارت با ایران حالا یکى از اولویت‌هاى دولت انگلیس است. وی در ادامه گفت که نماینده وزارت تجارت و سرمایه‌گذارى انگلیس از اول سال جدید میلادى در تهران مستقر مى‌شود. بولتون گفت که تخصص انگلیس در بازارهای سرمایه و خصوصی‌سازی، فرصت‌هایی را برای فعالیت در ایران فراهم می‌کند.

توافق ارتقای سرمایه‌گذاری‌های مشترک میان ایران و برزیل-ایرنا مورد ویرا، وزیر روابط خارجی برزیل در دیدار محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت که در رأس هیاتی برای حضور در اجلاس وزرای سازمان جهانی تجارت در کنیا به سر می‌برد با تاکید بر حمایت این کشور از الحاق ایران به سازمان جهانی تجارت گفت: برای تقویت روابط دوجانبه بین ایران و برزیل پیش‌نویس توافقی تهیه شده که به زودی به ایران ارائه خواهد کرد. وی اضافه کرد: در این توافق ارتقای سرمایه‌گذاری‌های مشترک مورد تاکید قرار گرفته است.

همه ما از حصول برجام بسیار خوشحالیم و خرسندیم - ایسنا سامانتا پاور، نماینده امریکا در سازمان ملل و رییس دوره‌یی شورای امنیت در ماه جاری میلادی در نشست کمیته تحریم 1737 شورای امنیت با تاکید بر اینکه همه ما از حصول برجام بسیار خوشحال و خرسندیم که این توافق وجود دارد، گفت: ما بر این باوریم که این توافق برای صلح و امنیت خوب است ولی باید به یاد داشته باشیم که چگونه به این توافق دست یافتیم و کار ما در اینجا هنوز پایان نیافته است.

توافق تهران- آنکارا برای افتتاح مسیر دوم ترانزینی مرز بازرگان- ایلنا علیرضا بیگدلی، سفیر ایران در ترکیه با اشاره به دیدار خود با بولنت توفکچی، وزیر گمرک و تجارت ترکیه اظهار کرد: پیگیری امور تجارت، گمرک، راه‌اندازی راه آهن مسافری و بهبود شرایط پایانه‌های مرزی محور گفت‌وگو‌ها بود. وی افزود: با توجه به اتمام عملیات اجرایی برای افتتاح مسیر دوم ترانزیتی در مرز بازرگان در آینده نزدیک توافق کردیم.

استقبال مقامات وزارت خارجه مالزی از نخستین زن سفیر ایران-ایسنا رضیه افخم، سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در مالزی و نخستین سفیر زن ایران پس از انقلاب اسلامی وارد کوالالامپور شد. افخم ساعت 10:29 به وقت محلی چهارشنبه وارد فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور (KLIA) شد. وی پس از ورود مورد استقبال مقامات وزارت امور خارجه دولت مالزی و کارکنان سفارت جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

عربستان مخالف مشارکت ایران در ائتلاف اسلامی نظامی نیست- فارس یکی از نمایندگان برجسته فراکسیون «المستقبل» لبنان در پارلمان این کشور اعلام کرد که ریاض پیام داده که مخالف حضور تهران در ائتلاف جدیدش موسوم به «ائتلاف اسلامی نظامی برای مبارزه با تروریسم» نیست. به گزارش روزنامه «الاخبار»، این نماینده فراکسیون نزدیک به عربستان سعودی در پارلمان لبنان تاکید کرد: عربستان گفته در صورتی که ایران مایل به مشارکت در ائتلاف اسلامی نظامی باشد، پادشاهی (عربستان) مخالف حضورش در این ائتلاف نیست.

برای آزادی «شیخ نمر» مساعدت و موضع‌گیری کنید-ایسنا علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاسی خارجی مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی خطاب به همتایان خود در کشورهای اروپایی خواستار مساعدت و موضع‌گیری آنها برای آزادی «شیخ النمر» روحانی عربستانی شد. وی در این پیام تاکید کرده است که پارلمان جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن بازداشت و صدور حکم اعدام برای ایشان با ابراز نگرانی شدید نسبت به پیامدهای اجرای حکم اعدام ازجمله تشدید تنش‌های سیاسی- امنیتی و افراط‌گرایی ناشی از دامن زدن به اختلافات مذهبی انتظار دارد جنابعالی از هر اقدامی برای آزادی و جلوگیری از اعدام ایشان دریغ نورزید.

هیات پارلمانی اسکاتلند هفته آینده به ایران سفر می‌کند- ایرنا هیات پارلمانی اسکاتلند هفته آینده در سفر خود به تهران با علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو می‌کند. پارلمان اسکاتلند، قوه قانونگذاری پادشاهی این بخش از کشور انگلستان است و در طول تاریخ نقش مهمی را در سیاست‌های پادشاهی اسکاتلند و حتی انگلستان و تصمیمات حکمرانان این جزیره ایفا کرده است.

سکوتم رضایت تلقی نشود - ایسنا آیت‌الله صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه گفت: فشار حقوق بشری غرب به ایران برای تحمیل پیش‌فرض‌های غیرانسانی خود به این کشور است و نگاه آنان با نگاه قرآن و دین به انسان متفاوت است. آملی‌لاریجانی روز گذشته در نشست با طلاب استان مازندران که به مناسبت هفته وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی ساری برگزار شد با اشاره به برخی برداشت‌ها نیز اظهار کرد: سکوت من به معنای رضایت تلقی نشود؛ آنچه می‌توانم عرض کنم این است که بنده طلبه‌یی خدمتگزار در مسیر مردم و شرع هستم و ادعای خدمت در این دو مسیر آسان نیست.

روند اخراج منافقین از عراق سرعت گرفته است- فارس کمیساریای سازمان ملل در گزارش روز سه‌شنبه خود درخصوص انتقال اعضای گروهک منافقین به خارج از عراق آورده است: تا پایان سال 2015میلادی (اوایل ماه آینده) بیش از 1100نفر از ساکنان کمپ لیبرتی به کشورهای ثالث منتقل خواهند شد. این گزارش می‌افزاید: وضعیت انتقال این افراد از ابتدای شروع فرآیند در حالتی رو به‌ رشد قرار دارد و حدود نیمی از کل انتقال‌ها در نیمه دوم سال 2015میلادی رخ داده است.

اساسنامه حزب «امید ملت» تقدیم وزارت کشور شد- تسنیم اسماعیل جلیلی، نماینده مسجد سلیمان در مجلس از تقدیم اساسنامه حزب امید ملت به وزارت کشور خبر داد و گفت: چندی پیش اساسنامه حزب امید ملت نهایی شد که برای بررسی نهایی و مجوز فعالیت، تقدیم کمیسیون ماده احزاب وزارت کشور شده است. وی افزود: حزب امید ملت از افراد و چهره‌های شاخص معتدل در هر دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب که سابقه مدیریت و پشتوانه اجرایی در کشور داشته باشند، تشکیل شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر