روی موج خبر

۱۳۹۴/۰۸/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۲۵۱۷

صداوسیما به امام(ره) جفا می‌کند؛ جماران یکی از شاگردان امام خمینی‌(ره) معتقد است یکی از آفت‌های مهم شناساندن امام، «سیاسی کاری» است و کسانی که می‌خواهند امام را معرفی کنند نباید با این شیوه عمل وارد شوند. آیت‌الله محمد رضا رحمت ضمن تاکید بر اینکه رسانه ملی در ارتباط با امام جفا می‌کند، عدم پخش مراسم‌هایی که در حرم امام برگزار می‌شود از رسانه ملی را مثالی برای این امر دانست و ضمن طرح چند سوال در این زمینه گفت: مگر صدا و سیما متعلق به ملت نیست؟ مگر صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیست؟ همه حرف ما این است که چرا رسانه‌یی که به عنوان رسانه ملی است، این رفتار را با تشکیلات منسوب به بنیانگذار جمهوری اسلامی می‌کند؟

پرونده مرکز نگهداری معلولان فردیس مختومه نشده است؛ ایسنا دادستان کرج گفت: در روش نگهداری از معلولان مرکز نگهداری معلولان فردیس سهل‌انگاری شده است. حاجی‌رضا شاکرمی اظهار کرد: با انتشار اخباری مبنی بر شکنجه در یک مرکز نگهداری معلولان در فردیس، موضوع در دستور کار دادسرای فردیس قرار گرفت. بر اساس گزارشات اولیه بهزیستی اطلاعاتی در خصوص شکنجه تعدادی از معلولان این مرکز توسط زنجیر به دادسرا ارسال شد.

۱۶۰میلیارد هزینه برگزاری انتخابات؛ ایلنا قائم‌مقام و سخنگوی وزارت کشور گفت: تصمیم در مورد مجمع ایثارگران به اطلاع از پاسخ استعلام‌ها موکول شد. حسینعلی امیری در خصوص نحوه تعامل وزارت کشور با شورای نگهبان خاطرنشان کرد: تا الان تعامل خوبی بین وزارت کشور و شورای نگهبان وجود دارد و اختلاف خاصی بین این دو نهاد نیست. سخنگوی وزارت کشور در مورد اینکه هزینه انتخابات چه میزان پیش‌بینی شده است، گفت: هزینه انتخابات مجلس دهم و خبرگان رهبری حدود ۱۶۰میلیارد تومان تخمین زده شده است که بودجه آن از سوی دولت تامین خواهد شد.

تکذیب تغییر در مرکز ارتباطات ریاست‌جمهوری؛ ایرنا طاهره قیومی رییس مرکز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات دفتر ریاست‌جمهوری گفت: محکم‌تر از همیشه پای کارم و سرباز دولت آقای روحانی و نظام هستم. طاهره قیومی در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات در واکنش به شایعاتی مبنی بر استعفای وی که در فضای مجازی و رسانه‌ها مطرح شده است، تصریح کرد: اصلا چنین چیزی نیست. الان تکلیفم این است که در دفتر رییس‌جمهور خدمت کنم و تا زمانی که صلاح بر این باشد که در این پست باشم، حتما هستم و هر زمانی که فردی لایق و توانمندتر بیاید با افتخار مسوولیت را به او واگذار خواهم کرد.

هیات پارلمانی ایران عازم لتونی شد؛

خانه ملت هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران برای دیدار با مقامات لتونی صبح دیروز به ریاست سیدحسین نقوی حسینی، نماینده ورامین و پیشوا و با حضور جبار کوچکی‌نژاد نماینده رشت و محمدمهدی برومندی نماینده مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد عازم ریگا پایتخت این کشور شد. سفر هیات پارلمانی ایران به لتونی به دعوت رسمی مارتین سیکس رییس گروه دوستی پارلمانی لتونی و ایران در مجلس نمایندگان این کشور انجام شده است.

احمدی‌نژاد در دادگاه حاضر نشد؛ ایلنا مصطفی افضلی‌فرد عضو کمیسیون اصل۹۰ درخصوص پیگیری دیگر پرونده‌های تخلفات دولت دهم گفت: پرونده‌های دیگری در خصوص عدم اجرای قانون توسط رییس‌جمهور وقت تشکیل شد که به دلیل عدم حضور احمدی‌نژاد دادگاه تشکیل نشد و گویا فعلا منتفی است مگر اینکه از سوی دادگاه دوباره نامه‌یی ارسال شود. وی با اشاره به تحقیقات این کمیسیون از تخلفات حوزه نهاد ریاست‌جمهوری گفت: ما در آن زمان هشدار‌هایی را به دولت و مشخصا درخصوص برخی از معاونان به رییس‌جمهور وقت دادیم که آنها توجهی نکردند.

شکایت 45دانشجوی بورسیه ثبت شد؛ تسنیم حسین آذین، عضو کمیسیون اصل 90 با اشاره به آخرین وضعیت بررسی پرونده بورسیه‌ها در کمیسیون متبوعش اظهار داشت: در جلسه اخیر کمیسیون اصل90 با حضور برخی نمایندگان مجلس و بورسیه‌ها جزییات پرونده بورسیه‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و ثبت شد. وی گفت: حل مشکل برخی از 36 دانشجوی بورسیه‌یی که به دلیل اطلاعات غلط لغو بورس شده بودند، به دلیل اینکه اشتباه صورت گرفته از سوی خود دانشجویان نبوده نیز در حال پیگیری است.

زمین‌خواری در مرکز شهر بندرعباس؛ فارس ابوالقاسم جراره نماینده بندرعباس در مجلس شورای اسلامی گفت: اخیرا فردی ادعای تملک 380هزار مترمربع زمین در مرکز شهر بندرعباس را مطرح کرده که این فرد طبق اطلاعات واصله از کانون‌های قدرت در پایتخت نیز حمایت می‌شود. فرد مذکور مستندات پلاک زمینی را ارائه می‌دهد که در حومه شهر بندرعباس قرار دارد اما ادعاهای وی بر مالکیت زمین‌ها در مرکز شهر است که اختلاف قیمت آن بسیار زیاد است. وی اظهار داشت: اشکال کار این است که سیستم ثبت اسناد ما قدیمی است.

نشست مسکو حرکت در چارچوب راهبرد سران ایران و روسیه؛ ایرنا در نشست دو روزه مسکو که فردا آغاز خواهد شد، ایران و روسیه دستور کار شتاب بخشیدن هرچه بیشتر به توسعه روابط دوجانبه و همکاری‌های بین‌المللی را بررسی خواهند کرد. در همین خصوص کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و روسیه براساس تاکیدهای «حسن روحانی» و «ولادیمیر پوتین» روسای جمهوری دو کشور، با برنامه‌ریزی هدفمند و فراگیر می‌تواند زمینه ساز گسترش روابط طرفین در عرصه‌های مختلف به ویژه اقتصادی، صنعتی، نفتی و علمی و فناوری و منطقه‌یی باشد.

ایران و عربستان باید جایگاه منطقه‌‌ای یکدیگر را بپذیرند ؛ ایسنا حمیدرضا دهقانی پوده نماینده پیشین ایران در سازمان کنفرانس اسلامی و رییس اداره خاورمیانه وزارت خارجه گفت: پذیرش جایگاه منطقه‌یی و عدم تلاش برای حذف نقش یکدیگر، از راه‌های بهبود روابط دو کشور ایران و عربستان است. وی گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در برخورد با عربستان از یک سیاست تعاملی پیروی کرده است و به صورت آشکار و صریحی علائمی را برای دسترسی به تفاهم و بهبود روابط دوجانبه ارسال کرده است اما یک طرف نمی‌تواند به تنهایی مشکلات موجود را حل کند، بنابراین ارائه پاسخ از طرف عربستان سعودی نیز ضرورت دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر