طرح جرم سیاسی در نوبت رسیدگی مجلس

۱۳۹۳/۰۶/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۲۲۹


عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس با بیان اینکه طرح جرم سیاسی در نوبت رسیدگی درصحن علنی مجلس شورای اسلامی است، گفت: با تصویب این طرح بسیاری از ابهامات در بررسی جرایم سیاسی مرتفع خواهد شد.

حمیدرضا طباطبایی نایینی در گفت‌وگو با «تعادل» درباره آخرین وضعیت طرح جرم سیاسی اظهارکرد: این طرح هم‌اکنون در نوبت رسیدگی صحن علنی مجلس شورای اسلامی است. وی با بیان اینکه این طرح در راستای اجرای اصل ۱۶۸ قانون اساسی است، گفت: با تصویب این طرح تعریف مشخصی از جرم و مجرم سیاسی ارایه خواهد شد و بسیاری از ابهامات در بررسی جرایم سیاسی مرتفع می‌شود.

نایب‌رییس اول کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه احتمال دارد در روزهای آینده این طرح درصحن علنی برای بررسی مطرح شود، تصریح کرد: در این طرح عمده موارد جرم سیاسی تعریف شده و تصریح شده اگر فرد یکی از موارد مطرح شده در قانون جزا را مرتکب شود با وجود اینکه انگیزه مخربی نداشته باشد، باید به اتهام او با توجه به مواد موجود در این طرح رسیدگی شود.

طباطبایی تصریح کرد: یکی از مزایای طرح جرم سیاسی این است که رسیدگی به جرایم سیاسی به عنوان جرایم خاص الزاما مانند جرایم مطبوعاتی باید با حضور هیات منصفه انجام شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر