روی موج خبر

۱۳۹۴/۰۷/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۳۳۰

اوج بداخلاقی سیاسی؛ ایرنا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه دولت روحانی فرصتی تاریخی برای ملت بزرگ ایران است، گفت: در بند 5منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید آمده است که وزرا از دروغ پرهیز کرده، به شعور مردم احترام بگذارند و از دستکاری آمار اجتناب کنند. وظیفه ما این بود که پیش‌بینی‌های لازم را انجام و نتایج آن را بگوییم. علی ربیعی نامه چهار نفر از وزرا به رییس‌جمهور را اوج بداخلاقی سیاسی دانست و افزود: تصور نمی‌کردم که عده‌یی تا این حد به هر بهانه‌یی به دنبال زمین‌گیر کردن دولت باشند.

امریکا باید روابط تجاری خود با ایران را از سر بگیرد؛ موج نشریه هیل تاکید کرد که روابط تجاری امریکا با ایران، می‌تواند مقدمه‌یی برای روابط سیاسی بهتر بین دو کشور باشد. با وجود حل شدن مناقشه هسته‌یی 10ساله با ایران، اوباما تصریح کرده است امریکا به دنبال روابط اقتصادی با این کشور نیست. در ادامه این گزارش آمده است: نداشتن روابط اقتصادی با ایران به جای تشویق کردن زمینه‌های اصلاحات، دشمنی آن را تشویق می‌کند. این سیاست به ضرر منافع بلندمدت امریکاست، زیرا روابط تجاری با ایران، می‌تواند مقدمه‌یی برای روابط سیاسی بهتر بین دو کشور باشد.

ترکیب مجلس آینده تغییر می‌کند؛ خبرآنلاین رییس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه کشور در مسیری در چند سال گذشته پیش می‌رفت که بسیاری از دلسوزان نظام را نگران کرده بود، گفت: جریانی از بعد از خرداد 92 با هر اقدامی که توسط دولت انجام می‌شود، مخالفت می‌کند به خصوص دربخش‌هایی از مجلس دیده می‌شود که به جای همکاری با دولت برای پیشبرد اهداف مورد نظر دولت مانع تراشی می‌کند به همین دلیل اصرار داریم در انتخابات مجلس به‌گونه‌یی عمل کنیم که ترکیب مجلس تغییر کند. محمدرضا عارف در دیدار جمعی از اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی استان‌ها با اشاره به اهمیت شورای شهر و روستا به عنوان مرجع قابل اعتماد برای مردم و حاکمیت گفت: از آنجا که انقلاب اسلامی ایران یکی از مردمی‌ترین انقلاب‌ها محسوب می‌شود باید تصدیگری امور حتی‌الامکان به مردم و نهادهای مردمی ازجمله شورا‌ها که در قانون اساسی جایگاه ویژه‌یی دارد، سپرده شود. خوشبختانه در دولت اصلاحات یکی از مترقی‌ترین اصول قانون اساسی یعنی تشکیل شوراها عملیاتی شد.

درخواست کشورهای عربی از امریکا؛ فارس معاون سیاسی سابق وزارت خارجه امریکا گفته که کشورهای عربی از امریکا خواسته بودند که در مذاکرات ایران و 1+5 درباره مسائل خاورمیانه رایزنی نشود. شرمن گفت که «در تمام طول مذاکرات» بحث امریکایی‌های بازداشت‌شده در ایران، در دستور کار بود که البته سعی فراوان شده بود، بحث هسته‌یی از این بحث کاملا مجزا نگه داشته شود. وندی شرمن البته گفته که ایرانی‌ها هم در طول مذاکرات هیچ‌گاه با دخیل کردن بحث بازداشتی‌های امریکایی با بحث هسته‌یی موافق نبوده‌اند.

دولت قبل روزگاری سیاه و تلخ پدیدآورد؛ ایلنا رییس شورای مرکزی ندای ایرانیان گفت: اصلاحات بزرگانی مورد تکریم‌ دارد که اگرچه عکس آنها مهجور است، ولی تصویرشان در قلب مردم ایران ثبت شده است. محمدصادق خرازی در نشست مرکزی روسای شعب حزب ندای ایرانیان که در اردوگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد برگزار شد، اظهار داشت: آلام و دردهای جامعه باید به‌صورت جدی آسیب‌شناسی شده، در مقابل نقد نقادان متواضع و در برابر بداخلاقی بداخلاقان سکوت اختیار کنیم مگر نه اینکه قرآن در این راه به ما ارائه طریق کرده است. وی گفت: جریان دیگری روزگاری سیاه و تلخ را در ایران پدید آورد و‌ ایمان و امنیت مردم را به مخاطره انداخت و ‌ای کاش بانیان آن شفاف و مردانه با مردم سخن گفته و پاسخگو باشند.

لاریجانی شهادت سردار همدانی را تسلیت گفت؛ تعادل علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی طی پیامی شهادت سردار حسین همدانی به پیشگاه حضرت بقیه‌الله الاعظم‌(عج)، مقام معظم رهبری، فرماندهان و رزمندگان سپاه، ملت شریف ایران، دوستان و خانواده بزرگوار ایشان تسلیت گفت.

تاخیر زیادی در اجرای برجام نداشته‌ایم؛ ایسنا مجید انصاری معاون پارلمانی رییس‌جمهور اظهار کرد: تاخیر تصویب برجام در مجلس تاخیر زیادی نیست و یک هفته تاخیر مشکلی در روال اجرا ایجاد نمی‌کند. وی خاطرنشان کرد: ان‌شاء‌الله مصوبه کمیسیون امنیت یک‌شنبه در مجلس مطرح می‌شود و پیش‌بینی ما این است که مجلس هم به این طرح رای قاطع دهد و دولت با آرامش در مسیر اجرای برنامه اقدام جامع مشترک حرکت کند.

بررسی طرح برجام روز یک‌شنبه؛ ایلنا پس از تصویب طرح اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام در جلسه روز دوشنبه (13مهرماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، این طرح یک‌شنبه آینده و در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد. این درحالی است که وزرای کشور و علوم برای پاسخ به سوالات نمایندگان در هفته آینده به مجلس می‌آیند، روز یک‌شنبه نمایندگان طرح اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام را بررسی خواهند کرد.

حضور 10 معاون وزیر و 5 رییس کمیسیون مجلس در شیروان؛ فارس عبدالرضا عزیزی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مجلس شورای اسلامی از حضور 10معاون وزیر و 5 رییس کمیسیون مجلس در شیروان خبر داد و گفت: این حضور مسوولان رده بالای وزارتخانه‌ها و مجلس شورای اسلامی با محوریت توسعه شیروان انجام خواهد شد. وی بیان داشت: طی این حضور مسوولان در شیروان، راهکارهای توسعه شهرستان و همچنین قول‌هایی برای اجرای طرح‌های مختلف گرفته خواهد شد.

همه موشک‌های کروز به سوریه اصابت کرده است؛ تسنیم سخنگوی وزارت دفاع روسیه در خصوص ادعاهای شبکه سی‌ان‌ان در خصوص اصابت چندین موشک روسی به خاک ایران تاکید کرد: همه موشک‌های کروز که از ناوهای جنگی روسیه شلیک شده به اهداف خود در سوریه اصابت کرده است. ژنرال ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه تصریح کرد: حملات روز گذشته ما با سلاح‌های دقیق و هدایت شونده بوده و توانسته زیرساخت‌های داعش در سوریه را هدف قرار دهد. شبکه سی‌ان‌ان پیش از این مدعی شده بود که چند فروند از موشک‌های کروز روسیه که از ناوهای جنگی این کشور شلیک شده، در خاک ایران سقوط کرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر