روی موج خبر

۱۳۹۴/۰۷/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۲۴۱

آمادگی شورای همکاری خلیج فارس برای مذاکره با ایران-ایسنا شیخ صباح خالد الحمد الصباح، وزیر خارجه کویت در کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود با همتای آلمانی‌اش آمادگی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را برای مذاکره با ایران اعلام کرد و از ایران خواست طبق قوانین بین‌المللی عمل کند. این وزیر کویتی تاکید کرد: کشورهای شورای همکاری خلیج فارس همواره به دنبال اصولی برای همکاری با همسایه‌شان ایران هستند و امیدواریم این مذاکرات را با هدف حفظ ثبات و امنیت منطقه آغاز کنیم.

دستاورد بی‌سابقه برجام در سازمان ملل- ایلنا محمد خزاعی، سفیر سابق ایران در سازمان ملل با بیان اینکه دستاورد مشخص برجام لغو ۶ قطعنامه قبلی علیه جمهوری اسلامی ایران توسط یک قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل است، گفت: این توافق و قطعنامه موفقیت تاریخی برای کشور است که در تاریخ سازمان ملل و شورای امنیت نه کم‌سابقه بلکه بی‌سابقه است. وی با بیان اینکه این اتفاق بزرگ که فی‌نفسه دستاورد است، افزود: منهای اینکه نتیجه چه شود و برجام به کجا برسد، یک اتفاق بزرگ در تاریخ سازمان ملل است.

گام بلند ژاپن برای کارآفرینی در ایران- ایرنا فومیو کیشیدا، وزیر امور خارجه ژاپن هفته آینده در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی-اقتصادی به تهران می‌آید تا راه را برای ورود سرمایه‌گذاران ژاپنی به بازار ایران در دوران پس از لغو تحریم‌ها هموار کند. وی در این سفر تلاش دارد تا نظر تهران را برای تشکیل کمیته مشترک اقتصادی ویژه اجرای طرح‌های زیربنایی و انرژی جلب کند تا بلکه بتواند از این طریق بازار از دست رفته کشورش را در ایران بار دیگر احیا کند.

ظریف کاندیدای دریافت جایزه صلح نوبل-

فارس درحالی که دو روز تا اعلام نام برنده جایزه صلح نوبل امسال باقی مانده، روزنامه انگلیسی گاردین لیستی از نام نامزدهای احتمالی دریافت این جایزه را ذکر کرد. در میان این افراد نام دکتر محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان همچنین جان کری، وزیر خارجه امریکا در کنار نام پاپ فرانسیس و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان دیده می‌شود. گاردین حضور ظریف و کری در طول دو سال دیپلماسی و برگزاری دو سال مذاکره در موضوع هسته‌یی ایران را که به توافق هسته‌یی منجر شد دلیلی برای احتمال دریافت جایزه صلح نوبل امسال برای یکی از این دو وزیر خارجه عنوان کرد.

رییس پارلمان اروپا دوشنبه به تهران می‌آید- ایسنا مارتین شولتز، رییس پارلمان اروپا به همراه جمعی از اعضای هیات پارلمان اروپا به دعوت علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی به تهران سفر خواهند کرد. دیدار با رییس مجلس و وزیر امور خارجه ازجمله برنامه‌های سفر هیات پارلمان اروپا به تهران است.

در گزارش کمیسیون ویژه برجام مواردخلاف نظرشان را حذف کردند- ایرنا مسعود پزشکیان از منتقدان گزارش کمیسیون ویژه بررسی برجام مجلس بار دیگر گزارش نهایی این کمیسیون را غیرواقعی و نادرست عنوان کرد و گفت: آقایان تنظیم‌کننده این گزارش از مواردی که خوششان می‌آمد، استفاده کرده و مواردی که خلاف نظرشان بود را حذف کردند. وی اظهار کرد: در صورتی که هر مقاله‌یی که در دانشگاه‌های مهم دنیا مطرح می‌شود طبق یک فرمتی است و اگر خارج از آن باشد، مقاله وی را نمی‌پذیرند.

امکان حمایت ایران از پناهندگان افغانی غیرمجاز وجود ندارد- ایرنا عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیرکشور در دیدار با آنتونیو گوترس، کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل گفت: بار سنگین حمایت و پشتیبانی از پناهندگان و اتباع افغانی غیرمجاز مقیم در جمهوری اسلامی ایران بر دوش دولت و مردم ایران است که این وضعیت در درازمدت نمی‌تواند استمرار داشته باشد. وی بر ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم در جهت تحقق تعهدات جامعه بین‌الملل و نهادهای مرتبط برای کمک به امر بازگشت پایدار و ادغام مجدد افغان‌ها در کشورشان تاکید کرد و گفت: اتخاذ شیوه‌های مناسب برای تامین امنیت پایدار در منطقه به ویژه افغانستان ضروری است.

تصویب موادی از لایحه قانون تنظیم مقررات برنامه‌های توسعه کشور- ایسکانیور بررسی پیش‌نویس لایحه قانون تنظیم برخی از احکام و مقررات برنامه‌های توسعه کشور در جلسه روز گذشته هیات دولت به ریاست رییس‌جمهوری ادامه یافت و اعضای دولت مواد دیگری از آن را به تصویب رساندند.

با بررسی احکام یاد شده مواردی همچون تعیین محدودیت صدور کالا و خدمات، مقررات مربوط به ادغام شرکت‌های تجاری، تشکیل گروه اقتصادی با منافع مشترک با مشارکت دو یا چند شخص حقیقی و حقوقی برای گسترش فعالیت‌ اقتصادی و تجاری، خرید کالا یا خدمات از طریق بورس بدون رعایت احکام و تشریفات قانون برگزاری مناقصات، مشارکت شرکت‌های بیمه خارجی با شرکت‌های بیمه تجاری داخلی با اولویت بخش غیردولتی و ایجاد شرکت بیمه مشترک بازرگانی در ایران و جذب سرمایه خارجی و... به تصویب هیات وزیران رسید.

در انتظار نظر نهایی مجلس- ایسنا مجید تخت‌روانچی، مذاکره‌‌کننده هسته‌یی ایران در پیش‌بینی فرجام برجام در مجلس گفت: وزارت خارجه منتظر نظر نهایی مجلس می‌ماند. نمایندگان هر تصمیمی بگیرند براساس همان نظر عمل خواهیم کرد. وی در واکنش به احتمال آبستراکسیون برخی جریانات سیاسی مجلس در روز رای‌گیری برجام گفت: ما در کار مجلس هیچ دخالتی نمی‌کنیم و البته هیات رییسه و نمایندگان مجلس قطعا براساس مقررات تصمیماتی خواهند گرفت و مساله را مدیریت خواهند کرد.

پیش‌بینی160میلیارد تومانی برای انتخابات-

ایرنا معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت کشور گفت: 160میلیارد تومان منابع مالی برای برگزاری دو انتخابات امسال پیش‌بینی شده که 25میلیارد تومان مربوط به معوقه سال 92 است. جواد ناصریان اظهار کرد: برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، تمامی قراردادهای انتخاباتی باید در قالب مناقصه انجام شود.

کانال رسمی اخبار ریاست ‌جمهوری در تلگرام راه‌اندازی شد- ایرنا کانال رسمی اخبار ریاست‌جمهوری در شبکه اجتماعی تلگرام برای انتشار خبرهای مربوط به رییس‌جمهوری راه‌اندازی شد. علاقه‌مندان می‌توانند برای عضو شدن در این کانال خبری به لینک https: //telegram. me/president_iran بپیوندند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر