روی موج خبر

۱۳۹۴/۰۷/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۳۶۰

جان باختن سفیر سابق ایران در حادثه منا- فارس| محمدرحیم آقایی‌پور، سفیر سابق ایران در اسلوونی (لوبلیانا) و از دیپلمات‌های وزارت خارجه کشورمان نیز ازجمله جان‌باختگان حادثه مناست. همچنین اخبار ضد و نقیضی درباره فوت غضنفر رکن‌آبادی، سفیر سابق ایران در بیروت در حادثه منا در این چند روز منتشر شده که هنوز اخبار دقیقی از سرنوشت رکن‌آبادی در دست نیست. از سوی دیگر احمد فهیما، معاون اداره نمایندگی‌های تشریفات وزارت خارجه نیز ازجمله مفقودان حادثه مناست.

کاردار سفارت عربستان برای سومین بار به وزارت خارجه احضار شد- ایرنا| کاردارعربستان در تهران بار دیگر به وزارت امور خارجه احضار شد تا تذکرهای لازم برای تسریع روند پیگیری فاجعه منا و وضعیت حجاج ایرانی به وی داده شود. طی روزهای گذشته، حسن بن ابراهیم الزوید، کاردارعربستان پیش از این دو بار در روزهای پنج‌شنبه و جمعه به وزارت امور خارجه احضار شده بود.

دوشنبه زمان ارائه گزارش کمیسیون برجام به مجلس- ایسنا| سیدحسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام از بررسی گزارش کمیته‌های حقوقی و دفاعی امنیتی در جلسه این کمیسیون خبر داد. وی اظهار کرد: کمیسیون ویژه بررسی برجام تشکیل جلسه داد تا گزارش کمیته‌های حقوقی و دفاعی- امنیتی که به کمیسیون ارائه شده بود را مورد بررسی قرار دهد. همچنین در جلسه یک‌شنبه کمیسیون نیز ادامه بررسی گزارش کمیته‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد. وی گفت: گزارش کمیسیون برجام از توافق هسته‌یی روز دوشنبه نهایی و آماده ارائه به صحن علنی مجلس خواهد شد.

آمانو دیدار با ظریف را مثبت خواند- ایلنا| یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار با «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران را که در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد صورت گرفت، سازنده خواند. آمانو پس از این دیدار تاکید کرد که رایزنی با ظریف در فضایی مثبت انجام شد. ظریف نیز از اقدام‌های آمانو برای اجرای نقشه راه توافق شده بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استقبال کرد.

نیروهای واکنش سریع عربستان آموزش ندیده بودند-تسنیم| روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی درباره فاجعه منا نوشت: نیروهای واکنش سریع عربستان آموزش ندیده بودند. همچنین دو مسیر اصلی منا برای عبور اعضای خاندان حاکمیتی عربستان بسته شده بود. براساس گزارش‌های رسانه‌یی فاجعه منا بدترین فاجعه در حج طی 25سال گذشته است. در این فاجعه حدود یک‌هزار و 300 نفر از حجاج کشته و بیش از 2000 نفر دیگر زخمی شده‌اند. ولی رسانه‌های عربستان تعداد کشته‌شدگان این فاجعه را 717 نفر و تعداد زخمی‌ها را 863 نفر اعلام کرده‌اند.

ائتلاف جدید روسیه، سوریه، عراق و ایران علیه داعش-ایسنا| یک منبع نظامی روسی از توافق روسیه، سوریه، عراق و ایران با ایجاد یک مرکز اطلاعاتی در بغداد برای مبارزه با داعش خبر داد. وی گفت: هدف از تشکیل این ائتلاف اتخاذ اقداماتی عملی و جدی برای مقابله با گروه‌های تروریستی در منطقه است. در همین راستا منابع نظامی روسی از توافق روسیه، سوریه، عراق و ایران برای ایجاد مرکز اطلاعاتی در بغداد جهت مبارزه با تروریسم خبر دادند.

دیدار روحانی و فرانسوا اولاند- تسنیم| حسن روحانی رییس‌جمهور ایران و فرانسوا اولاند رییس‌جمهور فرانسه امروز درحاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار می‌کنند. رییس‌جمهور برای شرکت و سخنرانی در هفتادمین مجمع عمومی سازمان ملل پنج‌شنبه گذشته عازم نیویورک شد. محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه و سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه؛ نیز برای دیدار و گفت‌وگو با همتایان خود در گروه 1+5 و رایزنی درباره برجام روحانی را همراهی می‌کنند. مجید تخت‌روانچی دیگر معاون ظریف نیز بعدا عازم نیویورک‌ خواهد شد.

حمایت پاپ از توافق هسته‌ای- ایسنا| پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در سخنرانی‌اش در سازمان ملل با اشاره به برنامه جامع اقدام مشترک گفت: این توافق شاهدی بر ظرفیت‌های حسن نیت سیاسی و اجرای قانون با صداقت و بردباری و پایداری است. من امیدوارم که این توافق ماندگار و موثر باشد و با همکاری تمام طرف‌های توافق هسته‌یی نتایج مورد نظر آن حاصل شود. پاپ و واتیکان پیش از این از توافق هسته‌یی اعلام حمایت کرده بودند اما این نخستین باری است که وی تا این اندازه در حمایت از این توافق صحبت می‌کند.

تجهیزات جدید توپخانه‌ای و ضد زره تحویل نزاجا شد-تسنیم| مراسم تحویل تعدادی از دستاوردهای دفاعی و جدید نیروی زمینی ارتش صبح دیروز با حضور امیر احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش انجام شد. براساس این گزارش در این مراسم توپ 23میلیمتری اتوماسیون استاب‌لایزر و نصب شده روی نفربر بی‌تی‌آر، توپ 155میلیمتری خودکششی هویزه، قطعات یدکی توپ 155میلیمتری هویزه تحویل نزاجا شد.

موافقت با تشکیل شورای‌ عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان-ایلنا| رییس دوره‌یی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از موافقت رییس دولت اصلاحات با تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان خبر داد. روز گذشته مصوبه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مبنی بر تشکیل شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان به رییس دولت اصلاحات تحویل شد که ایشان جواب این نامه را در حضور جمعی از جوانان اصلاح‌طلب به علی‌محمد غریبانی، رییس دوره‌یی شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان تحویل داد که در پی آن ماموریت داده شد در اسرع وقت این شورا تشکیل شود.

تقدیم لایحه حمایت از مالکیت صنعتی به مجلس -پایگاه اطلاع‌رسانی دولت| با توجه به جایگاه حقوق مالکیت فکری (اعم از صنعتی، ادبی و هنری) در نظام‌های ملی و بین‌المللی و با عنایت به کافی نبودن و ناکارآمدی قوانین و مقررات حوزه مالکیت فکری و ضرورت بازنگری و روزآمد کردن قوانین و مقررات متعدد و پراکنده جهت متناسب کردن آنها با ضرورت‌های روز جامعه جهانی و حمایت متعادل و متوازن از این حقوق در نظام حقوقی ایران و نظر به آزمایشی بودن قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علایم تجاری مصوب 1386 این لایحه برای طی تشریفات قانونی تقدیم می‌شود. براساس این لایحه عنوان قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علایم تجاری مصوب 1386 به قانون حمایت از مالکیت صنعتی تغییر می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر