استقبال از سخنرانی روحانی در سازمان ملل

۱۳۹۴/۰۷/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۳۵۹

معاون وزارت خارجه در دولت اصلاحات تاکید کرد: انتظار می‌رود در مجمع عمومی سازمان ملل استقبال بسیار خوبی از آقای روحانی به دلیل ابتکاراتی که داشته‌اند و توانستند تا یک معضل ۱۲ساله بین‌المللی را حل کنند‏، صورت بگیرد.

سیدمحمد صدر، با اشاره به حضور رییس‌جمهور در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: با توجه به موفقیت‌هایی که در زمینه مذاکرات اتمی پیش آمد و مساله برجام به نتیجه رسید، یک فضای مثبت بین‌المللی برای ایران به وجود آمده است.

مشاور ارشد وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به این سوال که رییس‌جمهور در نطق خود در مجمع عمومی سازمان ملل چه مباحثی را مطرح می‌کنند؟ تصریح کرد: طبیعی است که آقای روحانی در سخنرانی‌شان به مساله توافق اشاراتی داشته باشند. همچنین ایشان احتمالا به مشکلات خاورمیانه‏، افراطی‌گری و تروریسم اشاره خواهند کرد و درباره دیگر مشکلات امروز جامعه جهانی مانند مهاجرت‌ها سخن خواهند گفت.

وی با اشاره به تلاش‌های دولت یازدهم برای بهبود و گسترش روابط خود با کشورهای عربی ابراز داشت: متاسفانه این تلاش‌ها بنابه دلایلی به نتیجه‌یی نرسیده و این وضعیت مورد تایید ما نیست و ما به تلاش‌هایمان ادامه خواهیم داد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر