روی موج خبر

۱۳۹۴/۰۶/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۸۰۱۶

ایجاد امنیت و ثبات در پی توافق هسته‌‌ای؛ ایسنا عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان گفت: کشورش در پی تاکید و اظهارات باراک اوباما درباره توافقنامه هسته‌یی ایران، احساس خرسندی می‌کند و معتقد است که این توافق در ایجاد امنیت و ثبات در خاورمیانه سهیم خواهد بود. وی همچنین گفت که باراک اوباما و ملک سلمان تهدیدهای داعش در عراق و سوریه و راه‌حل سیاسی در این دو کشور را بررسی کردند.

مشکلات کویت ارتباطی با تهران ندارد؛

فارس حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان اتهامات مطرح شده در کویت علیه جمهوری اسلامی ایران را کاملا بی‌اساس خواند. شبکه الجزیره با انتشار خبری مدعی شد که کویت دو دیپلمات سفارت ایران را به تعامل با یک گروهک بازداشت شده به‌همراه مقادیر زیادی اسلحه و مهمات متهم کرده است. وی در این باره عنوان کرد: اگر مشکلی در کویت وجود دارد، هیچ ارتباطی با تهران ندارد. امیرعبداللهیان اضافه کرد: انتظار می‌رود رهبری کویت با اقدامی حکیمانه مانع تداوم این فضاسازی‌های مخرب شود.

گلایه وزیر دفاع سابق انگلیس از توافق هسته‌ای ؛ایسنا لیام فاکس وزیر دفاع پیشین انگلیس با انتقاد از توافق هسته‌یی ایران و گروه 1+5 که ماه جولای در وین حاصل شد، گفت: ما همه‌چیز را در ابتدا تسلیم کردیم تنها به این امید که آنها (ایرانی‌ها) تغییر کنند. غرب با لغو فوری تحریم‌های ایران به جای لغو مرحله‌یی آنها به علاوه شرایطی که خودش تعیین می‌کند، تسلیم خواسته‌های ایران شد. وزیر دفاع پیشین انگلیس افزود: این درحالی است که ایران به حدود 150میلیارد دلار از سرمایه بلوکه شده‌اش دسترسی خواهد یافت که آن را فورا صرف توسعه ارتش و زیربنای شهری‌اش خواهد کرد.

وزیر خارجه ژاپن در راه تهران؛ایرنا خبرگزاری کیودو ژاپن به نقل از مقامات دولتی این کشور اعلام کرد که سفر فومیو کیشیدا وزیر امور خارجه ژاپن در دستور کار مقامات این کشور قرار گرفته و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است این سفر اواخر ماه اکتبر (مهر- آبان) صورت بگیرد. براساس این گزارش، ترتیبات لازم برای این سفر اتخاذ شده و مقامات دولتی ژاپن قصد دارند تحت هر شرایط ممکن این سفر را که درراستای گسترش همکاری‌های سیاسی و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد، انجام دهند.

سفر 49مقام دولتی به 27شهر در یک هفته گذشته؛ایرنا 49مقام بلندپایه دولت طی هفته گذشته برای رسیدگی به مشکلات مردم و نظارت بر دستگاه‌ها و پیگیری پروژه‌ها به 27شهر کشور سفر کرده‌اند. سفرهایی که در بسیاری از مواقع بدون هیاهوی رسانه‌یی انجام می‌شود و اقداماتی که در نتیجه حضور بدون واسطه برای ارتباط مستقیم با مردم و متولیان دولتی در اقصا نقاط کشور در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی- تقویت و توسعه اقدامات دستگاه‌ها برای حل مشکلات مردم صورت می‌گیرد.

اطمینان خاطر کری از آینده برجام؛

ایرنا جان کری وزیر امور خارجه امریکا در گفت‌وگو با روزنامه هافینگتن پست با مضحک خواندن ادعاهای برخی نامزدهای ریاست‌جمهوری انتخابات سال2016 امریکا مبنی بر پاره کردن توافق هسته‌یی در صورت موفقیت یا جلوگیری از اجرای آن پس از رییس‌جمهور شدن تاکید کرد: انتظار می‌رود درصد حمایت‌کنندگان از توافق پس از روی کار آمدن رییس‌جمهوری آینده امریکا به 90درصد برسد؛ بنابراین در این شرایط وی به هیچ‌وجه قادر نخواهد بود چنین ادعایی را عملی کند.

تیم هسته‌‌ای کاری کردکارستان؛ایسنا اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور در مراسم افتتاحیه نخستین کارخانه تولید آهن اسفنجی کشور در مجمع جهانی فولاد سیرجان با اشاره به عملکرد دولت طی 2سال گذشته خاطرنشان کرد: دولت در این 2سال گذشته گام‌های بلند و اقدامات بسیار مهمی انجام داد به گونه‌یی که بسیاری این تصور را نداشتند که نه این دولت و نه دولت‌های دیگر بتوانند مشکلاتی که در سطح بین‌الملل، سیاست داخلی و اقتصاد کشور وجود داشت به سرعت حل کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر