علی مطهری از استیضاح می‌گوید

۱۳۹۳/۰۶/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۸

علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس با ارایه تحلیلی از رای مجلس به استیضاح وزیر علوم، غیبت رییس‌جمهور در روز استیضاح را خطا دانست وگفت که فرجی‌دانا مظلوم واقع شده است.

علی مطهری، برکناری وزیر علوم را نقطه منفی برای مجلس نهم توصیف کرد و به ایسنا گفت: چون اشکالات کار آقای فرجی‌دانا در حد استیضاح و برکناری نبود، ایشان مظلوم واقع شد و قربانی رقابت‌های سیاسی شد چون اصل حرف محرکان استیضاح که ممکن است در بیرون مجلس هم باشند این است که دانشگاه‌ها باید تحت کنترل ما باشد و فضای امنیتی گذشته بر آنها همچنان باید باقی بماند و افزایش آزادی بیان در دانشگاه‌ها را مضر به حال نظام می‌دانند، در حالی که این طور نیست و نگرانی آنها بی‌جاست.

وی حمایت دولت از وزیر را ضعیف عنوان کرد و افزود: من پیام داده بودم که رییس‌جمهور حتی پنج دقیقه در مجلس حضور پیدا کند و چند جمله سخن بگوید و بعد به سفر استانی برود ولی نیامدند. دولت به گونه‌یی رفتار کرد که گویی عزل وزیر برایش چندان مهم نبود، در حالی که با اندکی تلاش بیشتر و تغییر رای 10نماینده می‌شد این اتفاق نیفتد. مطهری از عملکرد فراکسیون رهروان ولایت نیز انتقاد کرد و گفت: فراکسیون رهروان فعال نبود. می‌توانست جلسه‌یی با وزیر بگذارد و روی نمایندگان اثرگذاری کند ولی این کار را نکرد. گویی توافق نانوشته‌یی با فراکسیون دیگر داشتند و به گونه‌یی رفتار کردند که برکناری وزیر برایشان مهم نبود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر