روی موج خبر

۱۳۹۴/۰۶/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۷۰۸

حمایت یک سناتور دیگر از توافق هسته‌ای- ایرنا روزنامه نیویورک تایمز از حمایت خوزه سرانو یکی از نمایندگان دموکرات شهر نیویورک در مجلس نمایندگان امریکا از توافق هسته‌یی ایران و گروه 1+5 خبر داد. به نوشته این روزنامه امریکایی، سرانو نماینده منطقه 15 شهر نیویورک، طی بیانیه‌یی حمایت خود را از این توافق اعلام کرد. بدین‌ترتیب تعداد اعضای دموکرات حامی توافق هسته‌یی ایران (برجام) در کنگره امریکا به 31 نفر رسید.

ارائه برجام به مجلس به صلاح کشور نیست- ایسنا سیدعباس عراقچی معاون وزیر امورخارجه در چهارمین جلسه کمیسیون ویژه رسیدگی برجام با تاکید بر اینکه تصمیم ارائه لایحه برجام به مجلس با دولت است، گفت که ارائه لایحه برجام به مجلس را بر اساس مصالح کشور به صلاح نمی‌دانیم. وی در ابتدای جلسه با تاکید بر اینکه هیچ‌گاه مجلس را نامحرم ندانستیم، گفت: گوش‌های نامحرمی بیرون وجود دارد.

آمادگی چین برای ساخت نیروگاه در ایران-

ایلنا بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به پیشرفت چین در ساخت نیروگاه‌های بزرگ گفت: چینی‌ها آماده هستند که در ساخت این نیروگاه‌ها به ما کمک کنند و حتی برای ارائه تسهیلات مالی و فاینانس در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند. وی گفت: در چین رآکتورهای آب سنگینی مانند اراک وجود دارد و در مورد این مساله و زمینه‌های مشترک ساخت نیروگاه و همچنین دیگر مسائل دوجانبه در این چارچوب، بحث و گفت‌وگو شد.

تجمع حامیان توافق هسته‌ای در واشنگتن - تسنیم گروه‌های مختلف ایرانی و همچنین فعالان امریکایی به پیشنهاد گروه کدپینک در پارک لافایت و مقابل کاخ سفید تجمع کرده و از توافق هسته‌یی میان ایران و 1+5 حمایت کردند. در این تجمع علاوه بر نمادهای ایرانی مانند کتاب حافظ و سعدی تابلوهایی با شعار «از توافق با ایران حمایت کنید»، «دیپلماسی نتیجه می‌دهد»، «به آیپک نه بگویید» به چشم می‌خورد.

دولت باید کوچک شود- ایرنا حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی گفت: باید نگاه بلندمدت داشت و در نگاه بلندمدت با برنامه پیش رفت؛ در عرصه سیاسی، دفاعی و نظامی این‌گونه عمل کرده‌ایم و باید در عرصه اقتصاد نیز این‌گونه عمل کنیم. ا‌گر اقتدار اقتصادی ملت ایران را می‌خواهیم باید در یک نگاه بلندمدت با برنامه‌ریزی درست برای خلق اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم. باید دولت را کوچک کرد و حاکمیت به وظیفه حاکمیتی خود بپردازد تا بتواند کشور را پیش ببرد.

ایران وارد فاز جدید هسته‌ای می‌شود- فارس علی‌اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی گفت: ایران وارد فاز تجاری‌سازی فناوری هسته‌یی می‌شود، به گونه‌یی که شاهد هزینه، فایده و توجیهات لازم در فعالیت‌های هسته‌یی از نظر مالی باشیم. وی افزود: فعالیت‌های هسته‌یی همچنان رو به جلو می‌رود، اما وارد فازی جدید به نام فاز تجاری‌سازی فناوری هسته‌یی خواهیم شد. صالحی گفت: حرف و حدیث‌هایی راجع به هزینه‌های انرژی هسته‌یی در ایران انجام شده است و گفته می‌شود که این‌طور نیست و قطعا هزینه‌های انجام شده با ذهنیتی که برخی افراد ایجاد می‌کنند، فاصله زیادی دارد.

نیازی نیست مسوولان امریکا برای قوه قضاییه ایران نسخه بپیچند -ایسنا رییس قوه قضاییه به برخی ادعاهای مقامات امریکایی در مورد رسیدگی به پرونده‌های قضایی در ایران اشاره کرد و گفت: قوه قضاییه ایران برحسب روال و وظیفه قانونی خود و در کمال خونسردی و متانت پرونده‌های قضایی از جمله پرونده‌های متهمان به جاسوسی امریکایی را رسیدگی می‌کند و نیازی ندارد مسوولان امریکا برایش نسخه بپیچند.

پرونده ۱۲متخلف دکل‌های نفتی تقدیم قوه قضاییه شد- ایلنا امیرعباس سلطانی عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: پرونده ۱۲نفر از متخلفانی که در موارد متعدد در اقدامات خلاف قانون مربوط به معاملات دکل‌های نفتی نقش داشته‌اند، در اختیار بنده است که تمام آنها به قوه قضاییه معرفی کرده‌ام. وی با تاکید بر تعدد تخلفات و متخلفان پرونده دکل‌های مفقوده اعلام کرد: تا این لحظه پرونده و پاسپورت ۱۲ نفر از متخلفانی که در موارد متعدد در اقدامات خلاف قانون مربوط به معاملات دکل‌های نفتی نقش داشته‌اند، در اختیار بنده است که تمام آنها را به قوه قضاییه معرفی کرده‌ایم اما تا زمانی که سیر قانونی و قضایی درخصوص این پرونده‌ها طی نشود، اعلام اسامی این افراد امکان‌پذیر نیست.

نشست سالانه سفرای ایران در خارج تا ۲ ماه آینده برگزار می‌شود- مهر سیدعباس عراقچی معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزیر امور خارجه کشورمان، از برگزاری نشست سفرای ایران تا2ماه آینده در تهران خبر داد. وی در گفت‌وگو با برنامه «بدون خط خوردگی» با بیان اینکه توافق وین و نتایج حاصل از آن بر روابط بین‌المللی، منطقه‌یی و دوجانبه ایران با دیگر کشورها تاثیر خواهد گذاشت و ما در دیپلماسی اقتصادی با شرایط جدیدی روبه‌رو می‌شویم، ادامه داد: این شرایط فرصت جدیدی را در راستای پیشبرد منافع ملی کشور در عرصه بین‌المللی برای ما فراهم می‌کند.

شورای هماهنگی اصولگرایان لیست انتخاباتی ارائه می‌دهد- ایسنا یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با بیان اینکه شورای هماهنگی اصولگرایان در دوره انتخابات فعالیت می‌کند، گفت: هنوز مشخص نشده است که جامعتین وارد مصادیق انتخابات مجلس می‌شوند یا نه. حمیدرضا ترقی درباره ایجاد تشکلی با عنوان شورای هماهنگی اصولگرایان اظهار کرد: هدف از تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایان حاکم کردن خرد جمعی و هماهنگی اصولگرایان است. در واقع این تشکل پیشنهاد شده تا بر اساس خرد جمعی، نسبت به نهایی کردن لیست انتخاباتی تصمیم‌گیری شود.

ارائه تابعیت ایرانی به رزمندگان خارجی دیگر مطرح نیست-ایلنا محمدعلی شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد طرح تسهیل ارائه تابعیت ایرانی به رزمندگان، ایثارگران و نخبگان غیرایرانی گفت: در حال حاضر دادن تابعیت به رزمندگان خارجی دیگر مطرح نیست. وی اظهار کرد: در رابطه با این طرح جلسه‌یی را در کمیسیون امنیت مجلس همراه با وزارت کشور، وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات داشتیم، بنا شد که در این رابطه در وزارت کشور جلسه‌یی تشکیل و در این مورد تصمیم‌گیری شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر