عملکرد رسانه ملی برخلاف نظر امام (ره) است

۱۳۹۳/۰۶/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۵

در شرایطی که افکار عمومی ایرانیان پس از استیضاح فرجی‌دانا و احضار «6وزیر» دیگر به مجلس در انتظار «واکنش» رییس دولت تدبیر و امید به سنگ‌اندازی‌های برخی «گروه‌های تندرو» نشسته است، رییس‌جمهور در جلسه شورای اداری استان اردبیل نسبت به این «مطالبه عمومی» پاسخ داد و از «وظایف قانونی» رییس‌جمهور برای «حفاظت» از قانون اساسی سخن گفت. حسن روحانی در جریان هفتمین سفر استانی‌اش به اردبیل و در جلسه شورای اداری این استان با تاکید بر اینکه مسوولیت «اجرای قانون اساسی» حتی مهم‌تر از «ریاست دستگاه اجرایی» است، گفت که اجرای این وظیفه را هرچند «با تاخیر» اما، بالاخره شروع خواهد کرد.

تصمیم دولت در اجرای قانون اساسی

رییس‌جمهور در دومین روز از سفر استانی خود ابتدا در جمع ایثارگران، نخبگان و برگزیدگان و سپس در جلسه «شورای اداری» استان حضور یافت و پس از نشست خبری با حضور «رسانه‌های گروهی» اردبیل را به مقصد تهران ترک کرد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه دولتش «دست تنها»ست، تاکید کرد که «رسانه ملی» حاضر نیست خدمات دولت را تبیین کند و خدمات دولت را برای مردم بگوید. رییس قوه مجریه با تاکید بر ساختار قانونی رسانه ملی گفت: « صداوسیما به لحاظ قانون اساسی باید زیرنظر سه قوا باشد، اما این‌گونه نیست و خودش کارهایی انجام می‌دهد که برخلاف قانون اساسی است.»

به گزارش خبرگزاری‌ها، روحانی با تاکید بر اینکه رییس‌جمهور مسوول اجرای قانون اساسی است، ادامه داد: «قانون اساسی کشور باید اجرا شود. این خیلی مهم است اما اجرای این وظیفه برای خیلی‌ها خوشایند نیست، با این وجود هرکسی هر مسوولیتی دارد باید بداند که دولت برای اجرای قانون اساسی مصمم است.» رییس‌جمهور با بیان اینکه متاسفانه خدمات دولت گفته نمی‌شود، تصریح کرد: «کار رسانه ملی در این مورد خلاف تاکید امام راحل است، اما همواره تاکید داشتند که خود دولت خدمات خود را به مردم بگوید، پس چرا خدمات دولت گفته نمی‌شود، حالا بماند دلیل اینکه نمی‌گذارند خدمات دولت تبیین شود.»رییس کابینه تدبیر و امید با اشاره به شرایط یک سال گذشته ادامه داد: «چرا صندوق بین‌المللی، بانک جهانی و رسانه‌های خارجی باید کار دولت را در زمینه اقتصاد و موفقیت‌های کسب شده بگویند اما رسانه ملی نگوید، اهدافی در پشت آن است که ما بعدا آن را تبیین می‌کنیم.»

روحانی در این جلسه از وعده‌هایش هم صحبت کرد و گفت که ایده‌های انتخاباتی‌اش را فراموش نمی‌کند. رییس‌جمهور با تاکید دوباره بر اینکه آنچه در انتخابات وعده داده‌ام عمل خواهم کرد و در این راه هیچ چیز نمی‌تواند مانع من شود، افزود: «مردم براساس قانون اساسی رای دادند و اعتماد کردند، رای دادند که مجری قانون اساسی باشم. این نشان می‌دهد که مردم تنها گوش‌شان به رادیو و تلویزیون نیست و چشم آنها خیلی وسیع‌تر می‌بیند و خیلی خوب قضاوت می‌کنند.»

مهم‌ترین بخش از صحبت‌های روحانی در هفتمین سفر استانی

-در مرداد ۹۳، صندوق توسعه ملی در یک گام، 8میلیارد دلار برای بخش آب در کشور مسدود کرده و ۲میلیارد دلار را تخصیص داده که این کار بزرگی است.

-دولت در حال حاضر در بخش‌های مقدماتی برنامه ششم توسعه است و موضوع برنامه ششم توسعه هنوز در شورای هماهنگی اقتصادی و دولت نیامده و این برنامه را باید سال آینده ارایه کنیم.

-در مذاکره با 1+5 همواره به‌طور جدی دنبال مذاکره و حل مسایل بوده‌ایم و امیدواریم شرایط به سمتی رود که در مذاکرات به توافق و تفاهم برسیم چراکه این تفاهم به نفع منطقه، 1+5 ، ایران و اقتصاد جهانی خواهد بود.

-یک استخدام بزرگ با عدد بالا در دولت گذشته اتفاق افتاده که برخی آنها در چارچوب قانون نبوده است. تصمیم برای این استخدام‌ها بدون اینکه پیش‌بینی اعتبار شود، صورت گرفته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر