حاضر به توافق به «هر قیمت» نیستیم

۱۳۹۳/۰۶/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۴۳

معاون اروپا و امریکای وزیر امور خارجه گفت: اختلافات بین ما و گروه 1+5 همچنان جدی است اما اگر طرف مقابل حسن‌نیت داشته باشد ما هم تلاش می‌کنیم تا چهارم آذر به توافق برسیم، البته به هر قیمت حاضر به توافق نیستیم. «مجید تخت‌روانچی»، درباره میزان حل اختلافات بین ایران و گروه 1+5 در مذاکرات هسته‌یی افزود: ما در مذاکرات ژنو و وین درباره متن مذاکره نکردیم بلکه درباره موضوعاتی گفت‌وگو کردیم که اگر نهایتا به تفاهم برسیم تاثیر بسیاری در دستیابی به توافق خواهد داشت. همان‌طور که آقایان ظریف و عراقچی گفتند در دو دوره مذاکره ما با نمایندگان اروپا، نظرات ما چندان به یکدیگر نزدیک نشد و اختلافات روی موضوعات جدی همچنان وجود دارد. وی اضافه کرد: ما به خطوط قرمز و اصولی که بارها پیش از این اعلام کردیم پایبند هستیم و باید آنها رعایت شود.

معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا برای کاهش اختلافات لازم است ملاقات‌هایی در سطح روسای جمهوری برگزار شود؟ گفت: ما در نیویورک وقتی هفته آینده، حضور داریم، طبیعتا ملاقات‌هایی بین وزیر امور خارجه و اگر دکتر روحانی تشریف بیاورند ملاقات‌هایی بین ایشان و روسای جمهور کشورها خواهد بود. در سطح 1+5 هم قرار بر این است که خانم اشتون و آقای ظریف و سایر وزرای 1+5 جلساتی داشته باشند.

تخت‌روانچی تاکید کرد: اگر در طرف مقابل، اراده سیاسی واقعی برای حل اختلافات وجود داشته باشد در همان سطح وزرای خارجه و معاونان مذاکرات می‌تواند تا بیش از چهارم آذر به توافق برسد.

وی در پاسخ به سوالی درباره انتشار گزارش سالانه دبیرکل سازمان ملل درباره وضعیت حقوق‌بشر در ایران گفت: واقعیت این است که همه کشورها باید در جهت ارتقای حقوق‌بشر حرکت کنند و ما هم برای این موضوع اهمیت بسیاری قایل هستیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر