پرونده 1600بورسیه ایراد دارد

۱۳۹۳/۰۶/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۸۴

رییس کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس، با بیان اینکه عضویت دو تن از نمایندگان مجلس در کمیته بررسی تعیین مصادیق بورسیه‌ها در وزارت علوم با هدف اعمال جنبه نظارتی قوه مقننه بوده‌ است، تاکید کرد: تا قبل از مهر تکلیف بورسیه‌ها مشخص خواهد شد تا تکلیف افرادی که مجاز به ادامه تحصیل هستند نیز قبل از مهر معلوم شود.

محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با خانه ملت، با یادآوری عضویت دو تن از نمایندگان در کمیته بررسی تعیین مصادیق بورسیه‌ها در وزارت علوم، گفت: این انتصاب با نظر مستقیم سرپرست وزارت علوم و درراستای جنبه نظارتی قوه مقننه بوده است. وی با بیان اینکه موضوع بورسیه‌ها و تخلفات آن در کمیسیون اصل نود مجلس مطرح و بررسی شده بود، افزود: باتوجه به اهمیت موضوع و ضرورت شفاف‌سازی آن کمیته بررسی تعیین مصادیق بورسیه‌ها در وزارت علوم تشکیل شد که تاکنون نیز دو جلسه آن با حضور سرپرست وزارت علوم و سایر اعضا برگزار شده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه بررسی بورسیه‌ها تقریبا از سال 86 به بعد در کمیته بررسی پرونده‌های بورسیه‌های وزارت علوم صورت خواهد گرفت، تصریح کرد: در این کمیته تک‌تک پرونده‌ها برای شفاف‌سازی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه باتوجه به آغاز سال تحصیلی این پرونده‌ها با جدیت در دست بررسی قرار گرفته است، گفت: تا قبل از مهر تکلیف این پرونده‌ها مشخص خواهد شد تا تکلیف کسانی که مجاز به ادامه تحصیل هستند قبل از مهر معین شود. پورمختار در پاسخ به این سوال که آیا هر 3هزار پرونده بورسیه در کمیته تشکیل شده در وزارت علوم مورد بررسی قرار خواهد گرفت، افزود: تعداد بورسیه‌ها 3هزار و 700مورد است که 2100مورد آن بدون اشکال بوده و بورسیه 1600 نفر دارای ایراداتی است که پرونده آنها در حال حاضر در کمیته دردست بررسی قرار دارد. جلسه بعدی کمیته بررسی پرونده‌های بورسیه‌ها در وزارت علوم امروز (شنبه) برگزار می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر