برای تشکیل «ندا» با رهبری هم مشورت کرده‌ایم

۱۳۹۳/۰۶/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۸۱

حضور چهره‌های برجسته اصلاح‌طلب ازجمله مهم‌ترین حاشیه‌های مراسم ختم خواهر «محمدعلی نجفی» بود که مورد توجه «خبرنگاران» نیز قرار گرفت. یکی از چهره‌هایی که این روزها موردتوجه «اصحاب» رسانه و «ارباب» جراید قرار گرفته، «صادق خرازی» است که اخیرا، پروژه «ندا» را با حرف و حدیث‌های فراوان «کلید» زده است.

صادق خرازی در حاشیه مراسم ختم خواهر محمدعلی نجفی در گفت‌وگو با «تعادل» درباره آخرین اخبار مربوط به تشکیلات «ندا» گفت: «درخواست مجوز ثبت قانونی این تشکل در وزارت کشور است و هنوز پاسخی به درخواست ثبت این تشکیلات داده نشده است. به‌نظرم بعد از ثبت قانونی تشکیلات بهتر می‌توان درباره جزییات آن صحبت کرد، فعلا نکته جدیدی در این باره وجود ندارد.»

این فعال اصلاح‌طلب در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فکر نمی‌کنید که این تشکل موجب چنددستگی میان اصلاح‌طبان شود، گفت: «دایره وسیعی از چهره‌ها و گروه‌های سیاسی در دایره اصلاح‌طلبی قرار می‌گیرند و ندا فقط یکی از این تشکیلات را شامل می‌شود.» صادق خرازی در پاسخ به این پرسش «تعادل» که آیا برای ثبت این تشکیلات با مقام معظم رهبری مشورت کرده‌اید، گفت: «بله. برای این موضوع نه تنها از مقام معظم رهبری مشورت گرفته‌ایم، بلکه از سایر چهره‌های برجسته اصلاح‌طلب مثل آقای خاتمی و سایر بزرگان این جناح هم نظرخواهی کرده‌ایم.»

سفیر سابق ایران در فرانسه در پایان درباره نظر مقام معظم رهبری پیرامون تاسیس تشکیلات ندا گفت: «فعلا بنا نداریم نظر مشورتی بزرگان درباره این تشکیلات را رسانه‌یی کنیم، ولی همین اندازه به شما بگویم که حضرت امام (ره)، مقام معظم رهبری و قانون اساسی سه رکن اصلی فعالیت سیاسی در کشور هستند که هر کسی در این محدوده فعالیت کند مورد قبول نظام است.»

محمدرضا عارف، محمدرضا خاتمی، رضا فرجی‌دانا، صادق خرازی، عبدالله نوری، سعید لیلاز، حسینعلی امیری، محمود حجتی، سیدمحمود علوی، جلایی‌پور و... ازجمله چهره‌هایی بودند که در این مراسم حاضر شدند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر