روی موج خبر

۱۳۹۴/۰۵/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۶۳۶

سفر وزیر خارجه صربستان به تهران- ایسنا| ایوتسا داچیچ، وزیر امورخارجه صربستان در راس یک هیات سیاسی برای دیدار رسمی دوجانبه امروز از بلگراد وارد تهران می‌شود. بررسی مناسبات سیاسی، بررسی وضعیت کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی، برگزاری اجلاس آتی وزیران امورخارجه جنبش غیرمتعهدها (با توجه به نقش و جایگاه صربستان در این جنبش) در این سفر مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت. وزیر امورخارجه صربستان درحال حاضر ریاست سازمان امنیت و همکاری اروپا را نیز به‌ عهده دارد.

دیدار سفیر ایران با روسای حزب دموکراتیک خلق‌ها- فارس| علیرضا بیکدلی، سفیر کشورمان در ترکیه در صفحه مجازی خود نوشت: روسای حزب دموکراتیک خلق‌ها خانم فیگن یوکسکداغ، نماینده وان و صلاح‌الدین دمیرتاش، نماینده هکاری در مجلس ملی ترکیه با حضور در سفارت، موفقیت دیپلماتیک ایران در مذاکرات هسته‌یی را تبریک گفتند. در این ملاقات اهمیت نقش مجالس دو کشور و همکاری نمایندگان منتخب ملت در تقویت پیوندهای دوستانه دو کشور و دو ملت عنوان شد. با توجه به اینکه بیشتر نمایندگان استان‌های هم مرز ایران عضو گروه نمایندگان حزب دمکراتیک خلق‌ها هستند به اهمیت همکاری‌های استان‌ها و تقویت مناسبات مرزی به عنوان اولویت دو کشور اشاره شد.

رویه باطل جمهوری‌خواهان امریکا- ایسنا| روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی درباره‌ رویکرد جمهوری‌خواهان امریکا در قبال توافق هسته‌یی ایران و گروه 1+5 نوشت: جمهوری‌خواهان به جای مباحث متفکرانه درباره‌ توافق دست به مقابله‌یی باطل علیه اوباما زده‌اند. این نشریه در ادامه نوشت: اغراق و حرف‌های نیمه درست جمهوری‌خواهان امریکا برای از خط خارج کردن توافق هسته‌یی بسیار مهم و ضروری رییس‌جمهور اوباما با ایران حتی از زشت هم زشت‌تر است.

رد توافق فاجعه‌یی برای امریکا- ایرنا| سوزان نوسسل، مدیر اجرایی مرکز امریکایی قلم و معاون پیشین دستیار وزیر امورخارجه امریکا گفت: اگر منفی‌بافان بتوانند توافقی را که به تازگی به دست آمده، نابود کنند فاجعه‌یی برای ایالات متحده است. وی با انتشار مقاله‌یی در نشریه فارین پالیسی با عنوان «اگر توافق هسته‌یی رد شود، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟» نوشت: ممکن است که مخالفان توافق در واشنگتن به زیرکشیدن این توافق را ضربه‌یی بر باراک اوباما تلقی کنند اما از نگاه جهان، مسوولیت شکست این توافق متوجه امریکا به عنوان یک کل گذارده خواهد شد همانطور که 12سال پس از تهاجم به عراق هنوز هم در کنفرانس‌ها و دیدارهای راهبردی بین‌المللی از تکبر، جهالت و اشتباهات ایالات متحده در این تهاجم سخن به میان می‌آید.

هشدار سعودی‌ها به امریکا در مورد قدرت ایران- فارس| روزنامه آلمانی «فرانکفورترآلگماینه» در گزارشی به قلم «راینر هرمان» خبرنگاری که در زمان حمله عراق به کویت در کویت بوده، مطالبی را به نقل از وی منتشر کرده است. وی در این مقاله نوشته است: عربستان به (امریکایی‌ها) هشدار داده بود که سرنگونی صدام منفور به تنهایی می‌تواند به تقویت ایران منجر شود؛ ایران همان کشوری که از آن بیشترین هراس را دارند. (وجود صدام از این لحاظ مهم بود که) وی آزادانه قیام شیعیان در جنوب عراق و کردها در شمال عراق را سرکوب کرده بود.

هشدار ایران به آژانس انرژی اتمی- ایرنا| رضا نجفی، نماینده دایم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: آژانس می‌داند که افشا شدن متون محرمانه چه معنایی دارد؛ ایران این موضوع را کاملا برای آژانس روشن کرده است. وی گفت: وقتی متون محرمانه ایران و آژانس انرژی اتمی در اختیار دولت امریکا قرار نگرفته قطعا نمی‌تواند در اختیار نمایندگان سنا هم قرار بگیرد.

توصیه کمالونی به آمانو- فارس| بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ضامن استقلال و بی‌طرفی این نهاد بین‌المللی محسوب می‌شود، گفت: باید طبق اساسنامه آژانس و موافقت‌نامه پادمان، ملاحظات امنیتی کشورمان مدنظر قرار گیرد.

15شهریورماه آزمون داوطلبان مجلس خبرگان رهبری - ایرنا| روابط عمومی شورای نگهبان، مراحل ثبت نام داوطلبان شرکت در آزمون علمی لازم برای مجلس خبرگان رهبری را اعلام کرد. براساس این گزارش با تصویب فقهای شورای نگهبان تاریخ برگزاری امتحان داوطلبان مجلس خبرگان رهبری یک‌شنبه پانزدهم شهریور 1394 است. طبق این مصوبه، مهلت ثبت نام از پانزدهم تا پایان مرداد 1394 است و داوطلبان باید به دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در قم مراجعه کنند.

هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین 35مصوبه را تایید کرد-پایگاه اطلاع‌رسانی خانه ملت| هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین پس از رسیدگی به 35 مصوبه دولت، مغایرت نداشتن آنها با قانون را اعلام کرد و دو مصوبه را نیز مغایر با اصول قانونی شناخت. در این جلسه که پنجم مردادماه 1394برگزار شد 35 مصوبه دولت بررسی و عدم مغایرت آن اعلام شد همچنین مغایرت دو مصوبه نیز به شرح پیوست به دولت ابلاغ شد.

کمیته بررسی مطالبات اقتصادی آموزش و پرورش در مجلس-ایسنا| رضا صابری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تشکیل کمیته بررسی مطالبات اقتصادی آموزش و پرورش در مجلس خبر داد و گفت: این کمیته چگونگی پرداخت پاداش بازنشستگی فرهنگیان را بررسی خواهد کرد. وی افزود: ورود هر دانش‌آموز به آموزش عالی باید براساس سابقه تحصیلی‌اش باشد و بدون توجه به سابقه تحصیلی نمی‌توان استعدادیابی خوبی برای دانشگاه‌ها کرد.

کوروش زعیم به یک‌ سال حبس محکوم شد-ایلنا|گیتی پورفاضل گفت: امروز من به دادگاه مراجعه کردم و متوجه شدم که حکم موکلم صادر شده و توانستم از حکم صادر شده رونویسی کنم. وی افزود: براساس حکم صادر شده، کوروش زعیم به اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی به یک سال حبس محکوم شده است. برابر ماده 500 قانون مجازات اسلامی برای چنین اتهامی از 3ماه تا یک سال حبس در نظر گرفته می‌شود که برای موکل من اشد مجازات در نظر گرفته شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر