روی موج خبر

۱۳۹۴/۰۴/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۴۶۱۱

ظریف و صالحی فردا در مجلس -

ایرنا محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و علی‌اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی برای ارائه گزارش از نتایج مذاکرات هسته‌یی سه‌شنبه هفته جاری در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی حضور می‌یابند. براساس دستور هفتگی مجلس، قرار است وزیر امور خارجه و رییس سازمان انرژی اتمی با حضور در جلسه علنی فردا (سه‌شنبه) از روند مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای 1+5 و نتایج به دست آمده در آن به نمایندگان مجلس گزارش ارائه دهند.

خواب دشمنان تعبیر نمی‌شود -

مهر علی‌اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی و رییس مرکز تحقیقات استراتژیک با بیان اینکه دشمنان رشد افراط‌گرایی و جریان‌های تکفیری را برای ضربه زدن به اسلام برنامه‌ریزی کرده‌اند. گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری خواب آنان در منطقه تعبیر نخواهد شد.

استیضاح وزیر مسکن و شهرسازی رای نمی‌آورد - ایلنا احمد توکلی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این شرایط استیضاح‌های پیاپی وزرا به صلاح کشور نیست، گفت: نمایندگان می‌توانند از حق قانونی خود استفاده کنند اما معتقدم استیضاح در شرایط فعلی صلاح کشور نیست. وی افزود: البته از اینکه می‌گوییم استیضاح به مصلحت کشور نیست نباید اینگونه برداشت شود که عملکرد همه وزرا مورد تایید ماست بلکه انتقادات جدی به عملکرد برخی وزرا وارد است اما شرایط به گونه‌یی است که امر استیضاح پیاپی وزرا صلاح نیست.

مجلس خبرگان ضامن تداوم جمهوری اسلامی- ایسنا حجت‌الاسلام‌والمسلمین رییسی عضو هیات‌رییسه مجلس خبرگان گفت: این مجلس ضامن تداوم جمهوریت و اسلامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. وی با بیان اینکه «رهبری، مهم‌ترین جایگاه را در نظام اسلامی دارد»، افزود: رهبری با رای مردم از طریق مجلس خبرگان رهبری انتخاب می‌شود و به این ترتیب هم جمهوریت و هم اسلامیت نظام شکل می‌گیرد.

اولویت‌های مجلس پس از توافق - مهر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، حل مسائل اقتصادی در داخل و توجه به همگرایی داخلی را دو اولویت مهم مجلس در ارتباط با مذاکرات هسته‌یی خواند. وی افزود: نخستین اولویت، توجه کامل به مسائل اقتصادی و حل این مسائل در داخل کشور است. رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دومین موضوع نیز همگرایی داخلی در کشور برای فایق‌آمدن بر مشکلات است.

پیروزی گفتمان منطق بر زور - ایسنا حمیدرضا آصفی سخنگوی پیشین وزارت خارجه کشورمان توافق هسته‌یی به دست آمده را پیروزی منطق گفتمان بر زور دانست و بر لزوم مدیریت پس از توافق تاکید کرد. آصفی با تاکید بر اهمیت صبوری بر پیشبرد مذاکرات خاطرنشان کرد: با عصبانی نشدن، عجله نکردن و شعارهای بی‌منطق ندادن می‌توان مذاکره‌یی را به نتیجه رساند و به نظر من همین در پیش گرفتن صبوری از بزرگ‌ترین دستاوردهای ما بود. وی تاکید کرد: ایران باید برخی سوءتفاهم‌ها و دشمنی‌هایی که احتمال دارد پس از توافق به وجود ‌آید را مدیریت کند از سوی دیگر در داخل کشور هم امید و نشاط به وجود آمده که ارزشمند است و با تدبیر می‌توان آن را مدیریت کرد و برخورد قهری با آن جواب نخواهد داد.

خنثی‌سازی توطئه دشمن - مهر حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات با بیان اینکه فرصت نفس کشیدن را از دشمن گرفته‌ایم، گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج) همواره توطئه‌های دشمن را خنثی کرده‌اند که اطلاعات آنها را در آینده خواهیم داد. وی در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی در ماه مبارک رمضان انجام شده است، گفت: خبرها زیاد بوده و قبلا اطلاع‌رسانی شده، اما برخی خبرها قابل گفتن نیست؛ به خاطر اینکه در دست اقدام است.

توافق هسته‌ای، توافقی تاریخی بود -

فارس «عبدالمنعم الحسنی» وزیر اطلاع‌رسانی سلطنت عمان با اشاره به نقش «قابوس بن سعید» پادشاه عمان در پیشبرد روند مذاکرات هسته‌یى، اظهار داشت: حکمت سنجیده و همکارى سلطان عمان باعث شد تا جهان، شاهد توافقى باشد که اخیرا بدان دست یافته شد. وى رسیدن به جمع‌بندى نهایى در مذاکرات هسته‌اى بین ایران و کشورهاى 1+5 در وین را، یک توافقى تاریخى دانست. الحسنی همچنین تاکید کرد: توافق هسته‌یى در حال حاضر یک اقدام تاریخى به شمار مى‌رود.

نقش بر آب شدن نقشه انزوای ایران -

ایرنا محمد اشرفی‌اصفهانی مشاور نهاد ریاست‌جمهوری گفت: با توافق هسته‌یی توطئه‌های دشمنان خنثی و نقشه‌های آنهایی که به دنبال انزوای جمهوری اسلامی ایران بودند، نقش بر آب شد. وی افزود: ملت ایران حدود 12سال در انتظار توافق بود و بعد از 23ماه پیگیری مداوم دولت تدبیر امید و در راس آن دکتر ظریف و تیم مذاکره‌کننده مذاکرات به نتیجه رسید. اشرفی‌اصفهانی با بیان اینکه این توافق از سقوط رژیم بعث عراق و صدام مهم‌تر بود، گفت: وعده دکتر روحانی در ارتباط با اینکه ما باید با همه دنیا ارتباط برقرار و مساله هسته‌یی را حل کنیم محقق شد و در انتظار هستیم که سایر وعده‌هایی که رییس‌جمهوری به ملت داده یکی پس از دیگری اجرایی شود.

تبادل استاد و دانشجو ارمغان لغو تحریم‌ها - ایلنا محمد کافی رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: با لغو تحریم‌ها می‌توانیم، تجهیزات علمی خریداری کنیم و این موضوع به انجام تحقیقات روزآمد در دانشگاه‌ کمک خواهد کرد. کافی ادامه داد: برنامه ما این است که با لغو تحریم‌ها، حلقه ارتباط با دانشگاه‌های کشور را گسترده‌تر کنیم و با کشورهای پبشرفته‌تر از نظر علمی هم در اروپا و هم با دانشگاه‌های امریکایی ارتباطاتی برقرار کنیم. وی همچنین درباره برنامه دانشگاه فردوسی مشهد در دوران پس از تحریم نیز گفت: در حال حاضر سعی کردیم از کشورهایی که روابط حسنه و خوبی داریم، دانشجو بپذیریم و به آنها خدمات ارائه بدهیم که دانشجویان عراقی، افغانی، لبنانی، سوری در این دانشگاه بسیار فراوان هستند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر