روی موج خبر

۱۳۹۴/۰۳/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۷۳۵

ششمین نشست دولت و مجلس؛ ایسنا ششمین نشست مشترک دولت یازدهم و مجلس نهم عصر امروز (یکشنبه -31 خردادماه) در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می‌شود. در این نشست دولت میزبان نمایندگان مجلس است.


امین‌زاده خبر استعفای خود را تکذیب کرد؛ ایرنا معاون حقوقی رییس‌جمهور با اعلام اینکه شب گذشته از طریق رسانه‌ها متوجه خبر استعفای خود شدم، تاکید کرد: این خبر را قویا تکذیب می‌کنم. الهام امین‌زاده، در واکنش به انتشار خبر استعفای خود در برخی جراید برای شرکت در انتخابات مجلس نهم گفت: در این دوره معاونت حقوقی رییس‌جمهوری نقش جدیدی پیدا کرده که در گذشته نداشته است. ما به بحث اموال غیرمنقول دولتی ورود کرده و درحال سازماندهی این بخش هستیم.


شناسایی اخلالگران مراسم سخنرانی رییس‌جمهور؛ تسنیم سخنگوی وزارت کشور گفت: برخی اخلالگران مراسم سخنرانی رییس‌جمهور در حرم امام ‌خمینی(ره) شناسایی شده‌اند. حسینعلی امیری با اشاره به تلاش عده‌یی برای برهم زدن مراسم سخنرانی رییس‌جمهور گفت: تامین امنیت محدوده داخلی حرم حضرت امام خمینی(ره) براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی به‌عهده سپاه پاسداران است.


سنگ‌اندازی در راه مذاکرات؛ فارس تینا کیداناو هماهنگ‌کننده ضدتروریسم وزارت خارجه امریکا، همزمان با انتشار گزارش سال2014 تروریسم، گفت: هیچ‌یک از تحریم‌های مربوط به آنچه وی حمایت ایران از تروریسم خواند، پس از توافق احتمالی هسته‌یی برداشته نمی‌شوند. وی درخصوص اهمیت مذاکرات هسته‌یی ایران و 1+5 گفت: ما فکر ‌می‌کنیم دنبال کردن مذاکرات ضروری است اما این به این مفهوم نیست که ما چشم خود را به آنچه ایران به‌عنوان حامی تروریسم انجام می‌دهد، می‌بندیم.


۳۰ژوئن مقدس نیست؛ فارس دنیس راس مشاور سابق باراک اوباما و از نزدیکان به محافل صهیونیستی در امریکا گفت که برای رسیدن به بهترین توافق با ایران، دولت باید ضرب‌الاجل ۳۰ژوئن را کنار بگذارد و فشارها بر تهران را برای نیل به شرایط موردنظر واشنگتن ادامه دهد. وی گفت: اکنون زمان آن نیست که دولت به 30ژوئن به‌عنوان ضرب‌الاجلی که نباید از آن تخطی شود، نگاه کند و نباید 30ژوئن را به‌عنوان یک تاریخ مقدس ملاحظه کنیم.


رد واگذاری امتیاز به ایران؛ فارس باب منندز سناتور ارشد دموکرات کنگره ضمن انتقاد از اظهارات وزیر خارجه امریکا درباره ابعاد احتمالی برنامه هسته‌یی ایران تصریح کرد که واگذاری امتیاز واشنگتن به ایران در زمینه ابعاد احتمالی را نمی‌پذیرد. وی ضمن انتقاد از اظهارات کری گفت: آقای رییس‌جمهور، باتوجه به تاریخچه فریبکاری ایران، من درباره آنچه آنها در یک نقطه از زمان انجام دادند، نگرانم.


برتری راهبردی ایران؛ ایرنا زاخاری چک مدیر مسوول نشریه نشنال اینترست در مقاله‌یی به برتری راهبردی جمهوری اسلامی ایران مقابل امریکا اعتراف کرد و گفت: ایران با داشتن راهبردی عالی برای شکست امریکا در جنگ، حتی قبل از اشغال توسط امریکا، قادر به تحمیل هزینه‌های کمرشکنی به ارتش این کشور است.


حضور اقتصادی کروات‌ها؛ایسنا استریبور کیکرتس سفیر کرواسی در ایران اظهار کرد: ایران ازجمله کشورهایی است که علاقه‌مند به برقراری مناسبات تجاری با آن هستیم و دلیلی وجود ندارد که باوجود پتانسیل‌های خوب در حوزه سرمایه‌گذاری در ایران حضور نداشته باشیم. وی که در جمع تعدادی از فعالان اقتصادی استان در اتاق بازرگانی زنجان حاضر شده بود، تصریح کرد: باید توجه داشت که کرواسی ازجمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا بوده و ملزم به رعایت قوانین اتحادیه اروپا هستیم.


بحران انسانی یمن؛ایسنا غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دایم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک گفت: عدم حمایت از حقوق کودکان گرفتار در درگیری‌های مسلحانه عواقب خطرناکی را متوجه جامعه جهانی خواهد کرد. وی گفت: براساس گزارش اخیر یونیسف تاکنون 279کودک بر اثر بمباران در یمن کشته و 402کودک نیز زخمی شده‌اند که این رقم از کل تلفات کودکان در سال گذشته میلادی بسیار بیشتر بوده و حاکی از این است که درگیری‌ها در یمن به‌طور بالقوه می‌تواند به بحران‌های انسانی تبدیل شود.


همکاری ایران و الجزایر؛ ایسنا به موجب قراردادی که با حضور رضا عامری، سفیر ایران در الجزایر و عماره بن یونس، وزیر بازرگانی این کشور به امضا رسید، کارخانه صنایع تبدیلی خرما با مشارکت ایتالیا در الجزایر احداث می‌شود. براساس آنچه اعلام شده است، کشورمان در این پروژه حضور فنی و تکنولوژی خواهد داشت. این همکاری علاوه بر صنایع تبدیلی خرما، زمینه‌هایی همچون تولید شکر از خرما و تولید روغن هسته خرما را نیز در بر خواهد گرفت.


نظارت بر اجرای توافق؛ ایرنا پولیتیکو از امکان انتصاب یک مقام مشخص ازسوی باراک اوباما برای نظارت بر اجرای بالقوه توافق هسته‌یی خبر داد و احتمال تشکیل یک گروه چند ملیتی موسوم به کارگروه حل‌وفصل مناقشه را نیز در این خصوص مطرح کرد. به نوشته این نشریه، این یکی از اقداماتی است که امریکا درنظر دارد برای حصول اطمینان از پایبندی کامل ایران به مفاد توافق و عدم انحراف ایران انجام دهد؛ اقدامی که برخی کارشناسان آن را هوشمندانه توصیف می‌کنند.


احتمال سفر فابیوس به تهران؛ تعادل به گزارش نشریات فرانسوی دولت فرانسه آماده است درصورت حصول توافق هسته‌یی، برای سفر یکی از وزیران دولت به ایران چراغ سبز نشان دهد. این نشریه از استفان لو فول و لوران فابیوس وزیران کشاورزی و امور خارجه دولت فرانسه به عنوان وزرای احتمالی نام برد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر