روی موج خبر

۱۳۹۴/۰۳/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۲۹۱

نشانه اقتدار ایران

ایرنا| حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه گفت: اینکه امروز 6قدرت جهانی در برابر ایران مجبور به مذاکرات طولانی می‌شوند، این امر بیانگر قدرت و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

لاریجانی در ایرلند

خانه ملت| علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در راس هیات پارلمانی صبح امروز به دعوت رییس مجلس نمایندگان ایرلند به این کشور سفر می‌کند. لاریجانی قرار است در این سفر که تا (27خرداد) به‌طول می‌انجامد، با مقامات پارلمانی و مقامات سیاسی ایرلند درباره مسایل دوجانبه به‌ویژه موضوعات پارلمانی گفت‌وگو کند.

شرایط پنجاه پنچاه

ایرنا| علاء‌الدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شرایط مذاکرات درحال حاضر پنجاه پنجاه است، گفت: مجلس شورای اسلامی از وقوع یک توافق خوب حمایت می‌کند.

جناحی شدن مجلس خبرگان

ایسنا| آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی درباره دخالت سلیقه‌های باندی و تفکرات جناحی در مجلس خبرگان رهبری هشدار داد و گفت: «هر کس نگاه باندی به انتخابات خبرگان داشته باشد، خائن به انقلاب است و باندی و جناحی شدن انتخابات مجلس خبرگان از اعتبار این مجلس در جامعه می‌کاهد.»

عراقچی و تخت‌روانچی در تهران

ایلنا| سیدعباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی معاونان وزیر امور خارجه کشورمان برای انجام مشورت‌های داخلی روزگذشته به تهران بازگشتند اما مذاکرات کارشناسی همچنان ادامه داشته و این دو بلافاصله به وین باز خواهند گشت.

عبادی در تهران

فارس| حیدرالعبادی نخست‌وزیر عراق احتمالا چهارشنبه هفته جاری به ایران سفر خواهد کرد تا با مقامات ارشد کشورمان درخصوص آخرین تحولات امنیتی عراق و منطقه به گفت‌وگو بنشیند.

هیات امریکایی در دانشگاه تهران

تسنیم| هیات دانشگاهی از کشور امریکا متشکل از آنتونی بایلی‌ نایب‌رییس ابداعات جهانی‌ دانشگاه کالیفرنیای جنوبی‌، میکاییل بالاک‌ مشاور نایب‌رییس برنامه‌های بین‌المللی کالج پیتزر‌، کلاره بانکس دستیار رییس مرکز مشارکت‌های بین‌المللی و... با حضور در دانشگاه تهران و دیدار با رییس این دانشگاه بر همکاری‌های مشترک علمی بین دو کشور ایران و امریکا تاکید کردند.

ترافیک تجار در تهران

ایسنا| محمدحسن حبیب‌اله‌زاده کاردار کشورمان در لندن بااشاره به سفر بیش از صد هیات تجاری و اقتصادی خارجی به ایران در یک‌ونیم سال اخیر و علاقه‌مندی آنها برای توسعه روابط اقتصادی با طرف‌های ایرانی گفت: باتوجه به دورنمای حل‌وفصل موضع هسته‌یی، شاهد ترافیک شدید هیات‌های تجاری و اقتصادی از کشورهای اروپایی و آسیایی به تهران هستیم.

توان نظامی ایران

مهر| محمدحسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، به تعبیر یکی از استراتژیست‌های امریکا مبنی بر اینکه جنگ با ایران جنگ از نوع عراق و افغانستان نیست، اظهار کرد: اگر روزی وارد جنگ با ایران شدیم، در نخستین روز آن باید منتظر ۳۰هزار کشته امریکایی باشیم.

احزاب پیشقدم شوند

ایرنا| محمدحسین مقیمی، معاون سیاسی وزیر کشور، از احزاب و فعالان سیاسی خواست برای فعالیت در جهت توسعه سیاسی پیشقدم شوند. وی افزود: برای شکل‌گیری توسعه سیاسی و توجه به نهادهای مدنی باید خود تشکل‌ها برای گسترش فعالیت‌ها پیشقدم شده و برای آن اهمیت قایل شوند.

دعوت از رییس دولت امارات

مهر| علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی به‌عنوان نماینده ویژه رییس‌جمهور با شیخ منصور بن زاید آل نهیان معاون نخست‌وزیر و وزیر امور ریاست امارات دیدار و دعوتنامه روحانی رییس‌جمهور برای شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان رییس دولت امارات عربی متحده جهت شرکت در سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز در تهران را تسلیم کرد.

عدم قبول شروط تحمیلی

ایسنا| سردار دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دولت به‌دنبال به نتیجه رساندن نتایج مذاکرات به هر بهایی نیست و در هیچ شرایطی شروط تحمیلی را قبول نخواهد کرد. وی با تصریح اینکه امروز تیم مذاکره‌کننده ما از موضع عزت و قدرت در نشست‌ها حاضر می‌شوند، افزود: دستگاه دیپلماسی با استدلال و تکیه بر موازین قانونی حقوق خود را دنبال می‌کند.

ترس مشترک از ایران

فارس| «اکونومیست» در یاداشتی با عنوان «اسراییل و عربستان‌سعودی، دوست و دشمنان جدید» ادعا کرده است که علت نزدیکی عربستان‌سعودی و رژیم‌صهیونیستی، منافع مشترک و «برداشت مشابه آنها درباره تهدید ایران» است. نویسنده یادداشت همچنین نوشته است که دیدار اخیر مقامات دو کشور نیز مساله‌یی بی‌سابقه و شگفت‌انگیز نبوده است.

پشتیبانی از حکم هاشمی

تسنیم| سیدمحمود نبویان نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی بااشاره به صدور حکم مهدی هاشمی‌رفسنجانی ازسوی قوه‌قضاییه‌، گفت: بنده بر خود لازم می‌دانم که از قوه‌قضاییه و شخص آیت‌الله آملی لاریجانی ریاست دستگاه قضایی به‌دلیل اینکه بدون توجه به انتساب افراد به شخصیت‌های مطرح سیاسی قانون را اجرا می‌کند، تقدیر و تشکر کنم.

مجلس مخالف پروتکل‌الحاقی

تسنیم| علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس، در گفت‌وگو با رسانه ملی گفت: یک مصوبه قانونی داریم که پروتکل الحاقی قابل اجرا نیست حتی به‌صورت داوطلبانه. یعنی دولت نیازمند به اذن و مصوبه مجلس است برای اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی. زمانی هم که اجرا شد، قانونی نبود و ما آن را هم متوقف کردیم.

تجار لیتوانی در راه تهران

ایلنا| رامین مهمان‌پرست سفیر ایران در لهستان و سفیر آکردیته کشورمان در لیتوانی خبر داده است که به‌زودی یک هیات بزرگ تجاری لیتوانی به تهران سفر و با همتایان خود دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد. وی افزوده است: باتوجه به ظرفیت‌های موجود در دو کشور امکان توسعه همکاری‌ها در زمینه محصولات کشاورزی و فرآورده‌های دامی و لبنی فراهم است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر