حسن روحانی در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی (ره) حرکتمان در سیاست خارجی کند نمی‌شود

۱۳۹۴/۰۳/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۶۱۱

رییس‌جمهور گفت: برخی توطئه‌گران، رژیم منفور صهیونیستی و کشورهای مرتجع فکر می‌کنند، می‌توانند حرکت این ملت و دولت را در زمینه سیاست خارجی کند کنند اما اشتباه می‌کنند. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن‌روحانی در مراسم سالگرد رحلت امام‌خمینی (ره) که در حضور جمعی از مردم و مسوولان در حرم بنیانگذار انقلاب برگزار شد، اظهار کرد: در شرایطی که دشمن توطئه کرد و قیمت نفت را از نصف هم پایین‌تر آورد تا ملت ایران در برابر قدرت‌های بزرگ خم شوند، این ملت همچنان‌که در طول این 36 سال ایستادگی کرده، باز هم دربرابر مشکلات خواهد ایستاد.


از مشکلات عبور خواهیم کرد

وی با بیان اینکه دولت با حمایت ملت بزرگ ایران و حمایت‌های مقام‌معظم‌رهبری از مشکلات عبور خواهد کرد، گفت: شما دیدید در طول6ماه گذشته که با پایین آوردن قیمت نفت توطئه کردند، ملت ایران ایستادگی کرد. امنیت در جامعه برقرار است و توطئه‌های امنیتی موثر نبوده است. روحانی تصریح کرد: برخی توطئه‌گران، رژیم‌منفور صهیونیستی و برخی کشورهای مرتجع فکر می‌کنند، می‌توانند حرکت این ملت و دولت را در زمینه سیاست خارجی کند کنند اما اشتباه می‌کنند.

رییس‌جمهور با اشاره به برگزاری چندین انتخابات در طی یک سال اول بعد از پیروزی انقلاب گفت: اگر فتوای امام نبود که «میزان رای ملت است»، دشمنان می‌توانستند انقلاب را از ما بگیرند. اگر امروز مردم ما در مسیر ایستادگی و مشکلات استوار ایستاده‌اند، به خاطر این است که امام همیشه با باور به حق، به حضور مردم و جهاد مردم باور داشت. رییس‌جمهور تاکید کرد: مسیر امام امروز توسط مقام معظم رهبری ادامه می‌یابد و این پرچم ولایت و اسلامیت تا زمانی که در کنار پرچم جمهوریت وجود دارد در اهتزاز می‌ماند. وی افزود: امام بین اسلامیت و جمهوریت پیوندی ناگسستنی به وجود آورد و به این دلیل است که امروز می‌بینید توطئه‌های قدرت‌ها در ایجاد گروه‌های تروریستی امثال داعش نمی‌تواند در مسیر صحیح این مردم خللی ایجاد کند و این ملت ایران است که به ملت عراق، یمن و سوریه در برابر خشونت و افراطی‌گری کمک کرده و می‌کند. روحانی با اشاره به حملات صورت گرفته به یمن اظهار کرد: ما می‌بینیم امروز برخی حکومت‌های تازه به دوران رسیده از منابع زیرزمینی خدادادی سوءاستفاده می‌کنند و پول نفت را به سلاح‌های مخرب تبدیل می‌کنند و علیه ملت مظلوم یمن به کار می‌گیرند. ما در این شرایط باید هوشیار باشیم.


نمی‌گذاریم منافع ملی مورد تاخت و تاز قرار گیرد

رییس‌جمهور همچنین گفت: اگر امروز باید به وحدت و انسجام متکی باشیم، این همان توصیه امام راحل است که همواره بر وحدت کلمه تاکید داشت. دشمنان می‌خواهند بین اقوام و مذاهب تفرقه ایجاد کنند و نخستین قدم ما اتحاد و وحدت در داخل کشور است. اگر اختلاف سلیقه و جناح‌های متعدد داریم، در منافع ملی برای حفظ نظام و وحدت اسلامی صدا و سخنمان واحد است. ما نخواهیم گذاشت منافع ملی، اساس اسلام و اخلاق محمدی مورد تاخت‌وتاز این یا آن قرار گیرد. وی با بیان اینکه «دولت به تمام وعده‌هایی که به ملت داده عمل خواهد کرد»، تصریح کرد: اگر ما امروز از اعتدال و امید می‌گوییم، آن را از امام (ره) آموخته‌ایم. اگر می‌گوییم وحدت، آن را از اسلام، ‌قرآن و امام و رهبری معظم آموخته‌ایم. ما متحد خواهیم بود و دشمن نخواهد توانست در میان ملت ما تفرقه ایجاد کند. ما مسیر را ادامه خواهیم داد و تحریم‌ها را درهم خواهیم شکست.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر