کوتاه از سیاست

۱۳۹۴/۰۳/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۸۲۷

اجازه بازرسی نظامی داده نمی‌شود

ایلنا محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان درباره زیاده‌خواهی جدید امریکا در بحث مذاکرات هسته‌یی در موضوع فردو و موضوع بازرسی از تاسیسات نظامی گفت: بارها من و اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی تاکید کرده‌ایم که قطعا اجازه زیاده‌خواهی به طرف‌های غربی در بحث مذاکرات هسته‌یی نمی‌دهیم. وی تاکید کرد: تیم مذاکره‌کننده خود را مقید به حفظ خطوط قرمز نظام در تمام مباحث مذاکرات هسته‌یی ازجمله فردو می‌داند.


کنگره تصمیم‌گیرنده نهایی در مورد توافق با ایران

تسنیم باب منندز، سناتور جمهوری‌خواه پس از قانونی شدن طرح بازبینی توافق هسته‌یی با ایران با استقبال از آن اعلام کرد، کنگره باید در هرگونه توافق با ایران تصمیم‌گیرنده نهایی باشد. وی همچنین افزود: تحریم‌هایی که من تهیه کردم و فشارهای اقتصادی، ایران را پای میز مذاکره کشاند نه انتخاب خود ایرانی‌ها.


ظریف و عراقچی امروز در مجلس

ایرنا محمدجواد ظریف و عباس عراقچی، اعضای ارشد مذاکره‌کننده ایرانی امروز در مجلس شورای اسلامی حاضر خواهند شد تا به تشریح آخرین نتایج و وضعیت مذاکرات درحال انجام هسته‌یی بپردازند.


عمل ناجوانمردانه در قبال کشتی نجات ایرانی

فارس آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ممانعت از رسیدن کشتی نجات جمهوری اسلامی ایران به مردم یمن را رفتاری ناجوانمردانه و تاسف‌بار خواند و گفت: باید برای تهاجم‌های جدیدی که شروع شده است، هوشیاری و درایت بیشتری به خرج داد و مراقب اوضاع بود.


سهیم شدن جمهوری‌خواهان در توافق با ایران

ایرنا حسن بهشتی‌پور، کارشناس مسایل سیاسی گفت: رییس‌جمهوری امریکا با امضای مصوبه کنگره امریکا درباره لزوم بازبینی توافق نهایی هسته‌یی با ایران می‌خواهد جمهوری‌خواهان را هم در توافق هسته‌یی احتمالی با ایران سهیم کند. وی با بیان اینکه رییس‌جمهوری امریکاست که باید روندهای داخلی امریکا را مدیریت کند، گفت: مصوبه‌یی که اوباما امضا کرد بسیاری از پیش‌شرط‌های جمهوری‌خواهان مثل لزوم به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی هم از آن حذف شده و همه این مسایل باید با هم مدنظر قرار گیرند.


کاهش ساعت کاری زنان شاغل

ایسنا مصطفی افضلی‌فرد، عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش ساعت کاری زنان شاغل می‌تواند به استیفای حقوق زنان و رعایت شرایط طبیعی زنان منجر شود. وی درخصوص بررسی کاهش ساعت کاری زنان شاغل که قرار است در خرداد سال‌جاری در مجلس بررسی شود، افزود: باتوجه به شرایط روحی، جسمی و طبیعی زنان که طبیعت در نهاد آنها قرار داده است، باید تفاوت‌هایی در شرایط کاری مردان و زنان وجود داشته باشد.


رییس‌جمهور سه‌شنبه

در غرب استان تهران

تسنیم سیدحسین هاشمی استاندار تهران، دیروز در نشست ‌خبری از سفر حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت به غرب استان تهران خبر داد و گفت: سفر رییس‌جمهور به تهران در 5مرحله پیش‌بینی شده و در مرحله اول شهریار، ملارد و شهر قدس میزبان رییس‌جمهور خواهند بود. هاشمی افزود: دیدار عمومی و سخنرانی رییس‌جمهور در مجموعه ورزشی شهید ثمری برگزار می‌شود و مراسم استقبال هم در همین مسیر از کاروان دولت تدبیر و امید از ساعت 8صبح از مسیر منتهی به ورزشگاه صورت می‌گیرد.


اعتماد؛ راه جلوگیری از تکرار اشتباهات گذشته

ایرنا سیدحسن خمینی در دیدار با دانشجویان گفت: تعبیر گسست نسلی را این‌گونه تعریف می‌کنم که اگر نسل جدیدی که روی کار می‌آید نسبت به نسل قبل از خود نه به دلیل اشتباه کاری، بلکه به این دلیل که آنان را بی‌عرضه و دارای عزم ناکافی بداند، بی‌اعتماد باشد و متهم به پیگیری نیات و اهداف شخصی کند، گسست نسلی پدید می‌آید. وی افزود: راه جلوگیری از تکرار اشتباهات نسل‌های قبل، وجود اعتماد بین‌نسلی است.


نحوه کسر خدمت نخبگان

خبرآنلاین سردار کمالی، جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، درخصوص قانون پروژه‌های کسر خدمت سربازی بنیاد نخبگان نیروهای مسلح گفت: این طرح برای شاغلان به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیست. وی همچنین تاکید کرد: انجام پروژه‌های تحقیقاتی به‌جای تمام یا بخشی از خدمت سربازی که مشهور به کسر خدمت است، مصوب مقام معظم رهبری است که مشمولین کارشناسی ارشد یا بالاتر می‌توانند با انتخاب پروژه‌های تحقیقاتی درخصوص مسایل دفاعی امنیتی از دو ماه تا 19 ماه کسر خدمت برخوردار شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر