کوتاه از سیاست

۱۳۹۴/۰۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۱۰۳

واکنش سخنگوی ارشاد به‌مداخله در نمایشگاه کتاب

ایسنا سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مداخله مستقیم نهادهایی غیر از وزارت ارشاد در نمایشگاه کتاب را مناسب نمی‌دانیم و هیچ نهادی حق جمع‌آوری کتاب‌ها را ندارد. حسین نوش‌آبادی در نشستی که روز گذشته در نمایشگاه کتاب برگزار شد‌، با ارایه آماری درباره پنج روز نخست نمایشگاه کتاب گفت: در پنج روز نخست نمایشگاه به نسبت پنج روز نخست دوره گذشته 50درصد افزایش فروش داشته‌ایم. او همچنین آمارهای دیگری ارایه داد که همگی حاکی از بهبود وضعیت نمایشگاه کتاب امسال بود‌. نوش‌آبادی اظهار کرد: در نمایشگاه امسال 2450 ناشر داخلی‌ شرکت کرده‌اند که این آمار در نمایشگاه سال گذشته 2100 ناشر بود. در بخش بین‌الملل نیز 28 کشور دنیا با 170هزار عنوان کتاب خارجی شرکت کرده‌اند. همچنین کتاب‌های 3‌هزار ناشر خارجی از سوی نمایندگان آنان در نمایشگاه عرضه شده است.


اعتراض به اساسنامه انجمن اسلامی دانشگاه علم و صنعت

تعادل جمعی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت دیروز سه‌شنبه در اعتراض به پاسخگو نبودن مدیریت دانشگاه به اعتراض‌های وارد به اساسنامه انجمن اسلامی جعلی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت، طی حرکتی نمادین تعدادی صندوق رای با علامت تحریم را در سطح دانشگاه توزیع کردند و از کلیه دانشجویان خواستند تا مشخص شدن وضعیت نهادها و تشکل‌های دانشجویی، در انتخابات انجمن اسلامی مشارکت نکنند. گفته می‌شود ریاست این دانشگاه پیش از این، به مدت بیش از یک سال، به بهانه تاسیس انجمن اسلامی با تاسیس هرگونه تشکیل سیاسی دیگری مخالفت کرده است.


تعیین ترکیب اعضای کمیسیون احزاب وزارت کشور

خانه ملت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، به‌منظور صدور پروانه جهت تشکیل حزب و نظارت بر فعالیت احزاب و انجمن‌های اقلیت‌های دینی، ترکیب اعضای کمیسیون احزاب وزارت کشور را مشخص کردند. نمایندگان در نشست علنی دیروز مجلس و در جریان بررسی جزییات طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی با اصلاحات ماده10 این طرح که برای بررسی بیشتر به کمیسیون تخصصی ارجاع شده بود، موافقت کردند، بنابراین گزارش در ماده10 این طرح نحوه تعیین اعضای کمیسیون احزاب وزارت کشور مشخص شده است که نمایندگان با 146رای موافق، 4رای مخالف و 6رای ممتنع از مجموع 211نماینده حاضر در مجلس با اصلاحات آن موافقت کردند.


عیادت واعظی، رحمانی‌فضلی و شهیدی از صالحی

ایسنا وزیران ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات و کشور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از معاون رییس‌جمهور عیادت کردند. علی‌اکبر صالحی عصر روز دوشنبه بر اثر درد در ناحیه شکم و عارضه گوارشی در بیمارستان بستری شد. حال عمومی رییس سازمان انرژی اتمی و معاون رییس‌جمهور خوب است و به گفته‌ پزشکان طی دو روز آینده وی از بیمارستان مرخص خواهد شد. همچنین معصومه ابتکار، محمدرضا عارف، محمدرضا صادق و محمدجواد ظریف، علاءالدین بروجردی، سیدحسین هاشمی و حجج‌ اسلام مهدوی کنی، میرلوحی و نظری صبح دیروز از علی‌اکبر صالحی در بیمارستان عیادت کردند.


علیزاده‌طباطبایی عضو حزب کارگزاران سازندگی ایران شد

تسنیم عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران از عضویت محمود علیزاده طباطبایی وکیل دادگستری در این حزب خبر داد. محمد قوچانی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی از عضویت محمود علیزاده‌طباطبایی وکیل دادگستری در تشکل متبوعش خبر داد و گفت: در جلسه دوشنبه شب علیزاده‌طباطبایی به عضویت این حزب درآمد.


افخم ادعاهای برخی مقامات امریکایی را مردود دانست

ایرنا مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ادعاهای برخی مقامات امریکا درباره آنچه «اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه» می‌خوانند، کاملا مردود است. وی در پاسخ به سوالی درخصوص ادعاهای برخی مقامات امریکا تحت‌عنوان به اصطلاح «اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه» افزود: بی‌ثباتی منطقه، ریشه در دخالت خارجی در امور این منطقه دارد و این عامل نه‌تنها امنیت و ثبات را در معرض تهدید قرار داده بلکه مانع شکل‌گیری همکاری عمیق و تعامل قوی و سازنده مبتنی بر منافع متقابل میان کشورهای این حوزه شده است.


علمای عامل

چه کسانی هستند

تعادل محمد نهاوندیان صبح سه‌شنبه در مراسم یادبود مرحوم دکتر صادق آیینه‌وند با بیان اینکه علمای عامل زنده می‌مانند، گفت: علمای عامل کسانی هستند که آثار آنها نه صرفا در سطوح کتاب‌ها بلکه در عمل تجلی یافته است و آنچه را می‌گویند عمل می‌کنند. وی با بیان اینکه «علمای عامل کسانی هستند که حجیت کلام‌شان در عمل‌شان نشان داده می‌شود»، افزود: مرحوم آیینه‌وند از کسانی بود که آنچه را می‌گفت، عمل می‌کرد و در روزگاری که جامعه ما آزرده، رنجیده و زخم ‌خورده از افراط و تفریط است به چنین کسانی نیاز فراوان داریم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر